שלושה חודשים לאחר ששוחררה מהכלא הרוסי - באחת מהפרשות הגדולות והמתוקשרות בשנה האחרונה - בריטני גריינר, מהשחקניות הטובות בעולם, תשוב גם למגרש הכדורסל. גורם המקורב לפיניקס מרקורי מה-WNBA אישר לסוכנות הידיעות AP כי גריינר בת ה-32 חתמה על חוזה לעונה בקבוצה, עימה זכתה באליפות ליגת הנשים הטובה בעולם ב-2014.
כזכור, כוכבת הכדורסל האמריקנית, שרוסיה גזרה עליה תשע שנים בכלא בשל עבירת סמים זניחה, שוחררה בדצמבר האחרון מהכלא הרוסי בחילופי שבויים. ארה"ב העבירה למוסקבה תמורתה את את ויקטור בוט - שזכה לכינוי "סוחר המוות" בשל עסקאות נשק עם אל-קאעידה, הטליבאן וחמושים באפריקה.
4 צפייה בגלריה
בריטני גריינר
בריטני גריינר
חוזרת למגרשים. גריינר
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
בריטני גריינר
בריטני גריינר
גריינר במהלך משפטה המתוקשר
(צילום: AFP)
גריינר, שנעצרה ברוסיה בדיוק לפני שנה, החמיצה את עונת ה-WNBA הראשונה שלה מאז נבחרה ראשונה בדראפט 2013. באמתחתה שתי מדליות זהב אולימפיות ולרוסיה הגיעה בתחילת השנה כדי לשחק במדי יקאטרינבורג בזמן שהליגה האמריקנית נמצאת בפגרה. ב-17 בפברואר, שבעה ימים לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה, וכשהיחסים בין מוסקבה למערב כבר היו על סף פיצוץ, היא נעצרה בנמל התעופה שרמטייבו בבירה הרוסית אחרי שבמטען שלה נמצא שמן קנאביס.
גריינר הפכה במרוצת השנים לאחת משחקניות הכדורסל הטובות בכל הזמנים. אלה לא רק הממדים (מוטות ידיים ברוחב של משוטי קיאק) או השיאים (748 חסימות בקריירה, ההישג הטוב ב-NCAA לגברים או נשים), אלא בעיקר הקלות. כן, הקלות בה היא קופצת, רצה ובעיקר מטביעה. ב-2013 שברה שיא היסטורי וסיפקה שלושה דאנקים במשחק נשים אחד במכללות. במשחקה הראשון ב-WNBA, ניפצה תקרת זכוכית נוספת והטביעה פעמיים - גם כן שיא חדש שטרם נשבר.
4 צפייה בגלריה
גריינר ו-ווילסון בודקות שהזהב אמיתי
גריינר ו-ווילסון בודקות שהזהב אמיתי
כוכבת על. גריינר עם אחת משתי מדליות הזהב האולימפיות שלה
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
בריטני גריינר
בריטני גריינר
בארה"ב לאורך כל התקופה קראו לשחרורה
(צילום: AP)
היא הייתה כל כך טובה עוד במכללות, לכן כשמארק קיובן, הבעלים הצבעוני של דאלאס מאבריקס, נשאל אז מי היה רוצה לבחור בסיבוב השני בדראפט ה-NBA המתקרב - הוא ענה: בריטני גריינר. "אם היא הכי טובה בשוק, אז למה שלא אקח אותה? לעולם לא נדע עד שלא ניתן לזה צ'אנס".
גריינר זכתה מאז באליפות WNBA אחת עם פיניקס מרקורי (2014), לפני שנתיים הוכתרה בפעם השנייה בקריירה כמלכת הסלים, זכתה באין ספור הישגים עם נבחרת ארה"ב, אבל עדיין לא יכולה להתהדר בתואר השחקנית הכי טובה בעולם, אלא דווקא חברתה לקבוצה, דיאנה טוראסי, שגם היא, אגב תמשיך בפיניקס לעונה נוספת.