את דראפט 2020 ב-NBA כל חובב כדורסל במדינת ישראל זוכר, בזכות דני אבדיה כמובן. הפורוורד הישראלי נבחר אז במקום התשיעי על-ידי וושינגטון וויזארדס, וממשיך גם השנה בהתקדמות שלו בליגה הטובה בעולם.
ב"בליצ'ר ריפורט" החליטו למקם כעת מחדש את השחקנים הטובים ביותר בדראפט ההוא. משמע: מה היה קורה אם אותם שחקנים היו צריכים להיבחר היום במקומות 1-14 על-ידי קבוצות ה-NBA.
3 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
"זז היטב עבור פורוורד בגובהו". אבדיה
(צילום: AP Photo/Matt Slocum)
את אבדיה מיקמו בכתבה במקום ה-11 וציינו כי "הוא ירד מעט מהמקום המקורי שלו בדראפט בגלל שהקליעה שלו לא יציבה. הוא כרגע עומד על שיא קריירה של 34.3% מחוץ לקשת, אבל זה עדיין פחות מהממוצע. בכל מקרה, הסיבה שהוא עדיין נמצא באזור העשרייה הפותחת הן כל הדברים האחרים שאיתם הוא משפיע על המשחק של וושינגטון".
עוד ציינו שם כי "אבדיה זז היטב עבור פורוורד בגובהו, יכול לשמור על כמה עמדות וגם ריבאונדר לא רע. במשך רוב הקריירה שלו, וושינגטון בדרך כלל שיחקו הגנתית בצורה טובה יותר כשהוא היה על הפרקט. הדבר המסקרן ביותר זו הטעימה מניהול המשחק שלו. עם גודלו וחוסר האנוכיות שלו".
3 צפייה בגלריה
אדוארדס
אדוארדס
במקום הראשון. אדוארדס
(צילום: AP Photo/Abbie Parr)
3 צפייה בגלריה
הליברטון
הליברטון
עלייה מרשימה. הליברטון
(צילום: AP Photo/Ian Maule)
את ההסבר על אבדיה סיכמו עם פרגון: "אם המיומנויות הנלוות האלה ימשיכו להתפתח, ואבדיה ימצא את הדרך לקלוע בצורה טובה, הוא עדיין יכול להפוך לשחקן שובר שוויון".
אגב, שלושה שחקנים שנבחרו מעל אבדיה באותו דראפט נותרו על-פי הדירוג של "בליצ'ר ריפורט" מחוץ ל-14: ג'יימס וייסמן (בחירה 2 בדראפט המקורי), אייזק אוקורו (5) וקיליאן הייז (7). שני השחקנים הראשונים ברשימה הם שניים מהכוכבים הגדולים של הליגה השנה: אנתוני אדוארדס ממינסוטה וטייריס הליברטון מאינדיאנה.

הדירוג המלא

1. אנתוני אדוורדס (1 בדראפט האמיתי) 2. טייריס הליברטון (12) 3. לאמלו בול (3) 4. טייריס מקסי (21) 5. דזמונד ביין (30) 6. דווין ואסל (11) 7. עמנואל קוויקלי (25) 8. ג'יידן מקדניאלס (28) 9. אונייקה אוקונגוו (20) 10. קול אנתוני (15) 11. דני אבדיה (9) 12. אייזיאה ג'ו (49) 13. אובי טופין (8) 14. פטריק וויליאמס (4)