אומנם זו הייתה רק הופעתו הראשונה במדי סן אנטוניו, וזה בסך הכל היה משחק הכנה, אך הופעת הבכורה החלשה של ויקטור וומבניאמה - אחד השחקנים שעוררו הכי הרבה עניין בשנים האחרונות לקראת כניסתם ל-NBA - גרמה ללא מעט תגובות שליליות בארה"ב. הסנטר שנבחר במקום הראשון בדראפט בידי הספרס קלע 9 נקודות בניצחון קבוצתו 68:76 על שארלוט, אך עשה זאת עם 15 אחוזים בלבד מהשדה (2 מ-13) ונראה לפרקים די אבוד על הפרקט.
לא מעט חובבי NBA חיכו למפגש הלילה בין וומבניאמה לבין מי שנבחר במקום השני הקיץ בדראפט, ברנדון מילר מההורנס. מילר רשם הופעה מוצלחת יותר, כאשר קלע 16 נקודות והוסיף 11 ריבאונדים, אך גם הוא רשם אחוזים לא טובים מהשדה. עם זאת, הפורוורד הציג מספר מהלכים בהתקפה, כולל אחד בו סחרר את הצרפתי וגרם לו למעוד, ועוד אחד בהגנה כששמר על הסנטר שניסה לעשות עליו פוסט אפ, וחטף ממנו את הכדור.
1 צפייה בגלריה
שחקן סן אנטוניו ספרס ויקטור וומבניאמה
שחקן סן אנטוניו ספרס ויקטור וומבניאמה
הופעת בכורה לא פשוטה. ויקטור וומבניאמה
(Candice Ward/AFP)
ברחבי הטוויטר עלו לא מעט תגובות עוקצניות כלפי וומבניאמה, למרות שבצד ההגנתי הראה ניצוצות עם לא פחות מ-5 חסימות. "נתונים במחצית הראשונה: 5 נקודות, 1 מ-7 מהשדה, 2 איבודים, 13 הילוכים חוזרים ו-11 העלאות לסטורי", נכתב עליו בין השאר, תוך כדי לעג לסלוגן "The Wemby effect" המזוהה עם האימפקט העצום והציפיות הגדולות מהצרפתי לקראת כניסתו לליגה של הגדולים.
בנוסף, דאנק המהדהד של קאי ג'ונס משארלוט על ראשו של "וומבי" כיכב לא מעט ברחבי הרשתות החברתיות. לצד זאת, נערכו לא מעט השוואות בין הופעת הבכורה שלו, לאלו של פאולו באנקרו (הבחירה הראשונה משנה שעברה) וצ'ט הולמגרן (שנבחר במקום השני בשנה שעברה). באנקרו קלע 17 נקודות ומסר 6 אסיסטים במדי אורלנדו בעוד הולמגרן קלע 23 נקודות ב-78 אחוזים מהשדה, לצד 8 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-5 חסימות.
ואי אפשר, כמובן, ללא אזכור למקרה המפורסם עם בריטיני ספירס, שנהדפה על ידי מאבטחו של וומבניאמה לפני מספר ימים לאחר שרצתה להצטלם עמו. בטוויטר העלו סרטון ישן של הזמרת בו היא מבצעת צעד וחצי וקולעת ליי-אפ, תחת הכיתוב: "בריטני קולעת בעקבים, ויקטור וומבניאמה - מוזמן ללמוד".
ומה היה לוומבניאמה להגיד? במסיבת העיתונאים לאחר המשחק, אמר הצרפתי: "זה כבוד גדול בשבילי ללבוש את הגופייה של סן אנטוניו בפעם הראשונה, רגע מיוחד עבורי. בגדול, אני שמח שניצחנו את המשחק, מבחינה זו אין דרך טובה יותר להתחיל את הדרך שלי בקבוצה. בכנות, לא ממש ידעתי מה אני עושה על הפרקט הלילה, אבל אני מקווה ללמוד מהמשחק הזה ואנסה להמשיך להתכונן לקראת העונה".