העונה של דאלאס הסתיימה לה הלילה (בין ראשון לשני) רשמית עם הפסד נוסף, 138:117 לסן אנטוניו. רק שכבר שלשום התברר כי המאבריקס לא יגיעו אפילו לפליי-אין, מה שגרר חרושת שמועות על כך שכוכבם, לוקה דונצ'יץ', עשוי לבקש לעזוב את המועדון בקיץ הבא.
מיד לאחר המשחק מול הספרס, הסלובני, שלא שותף כלל, דחה את הדיווחים האחרונים כשאמר: "אני שמח כאן, כך שאין מה לדאוג. מעולם לא אמרתי שאני רוצה לעזוב".
2 צפייה בגלריה
דונצ'יץ'
דונצ'יץ'
מאושר. דונצ'יץ'
(צילום: AP)
כשנשאל לגבי עתיד הקבוצה, אמר: "אין ספק שמשהו צריך להשתנות. בעונה שעברה היינו בגמר המערב, נהנינו, הייתה כימיה. זה היה נהדר. הפעם זה נראה אחרת". אגב, דונצ'יץ', למרות הכישלון הקבוצתי, סיפק את העונה האישית הטובה שלו ב-NBA והעמיד ממוצעים של 32.4 נקודות, 8.6 נקודות ו-8 אסיסטים לערב.
ומה הדעה שלו לגבי מה שקרה במשחק הקריטי בשבת האחרונה מול שיקגו? כזכור, באקט שנוי במחלוקת, בלשון המעטה, החליט הבעלים מארק קיובן להושיב בצד את קיירי אירווינג, ויחד איתו עוד ארבעה שחקנים משמעותיים (טים הארדוויי ג'וניור, כריסטיאן ווד, ג'וש גרין ומקסי קלבר). עם זאת, השיא היה הדרישה לתת ללדונצ'ץ' - לשחק רבע אחד בלבד. כל זה במשחק בו דאלאס הייתה חייבת ניצחון כדי לשמור על העונה בחיים.
2 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ' עם ג'וש גרין, רג'י בולוק ומרקיף מוריס
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ' עם ג'וש גרין, רג'י בולוק ומרקיף מוריס
דונצ'יץ' מתוסכל אחרי שסופסל במשחק הקריטי בשבת מול שיקגו
(רויטרס)
מה שעמד מאחורי ההחלטה המוזרה של קיובן היא העובדה שרק אם תצליח דאלאס להשיג בחירת טופ 10 בדראפט הקרוב (תלוי בהגרלת הלוטרי שתתקיים בחודש הבא), היא תשמור עליה - ולא היא תנדוד לניו יורק. "לא אהבתי את ההחלטה הזו. זהו", הגיב הסלובני בקצרה על ההחלטה ההיא של הבעלים.
דונצ'יץ' גם דיבר על יחסיו עם ארווינג, שיחד איתו סיפק מאזן עגום של 11:5: "אני חושב שזו התאמה מצוינת. אנשים יגידו שלא ויסתכלו על התוצאות, אבל כימיה לוקחת זמן. הלוואי שהוא יישאר".