שגרירת המשחקים האולימפיים בפריז 2024, כדורסלנית העבר אמילי גומיס, תאבד באופן סופי את תפקידה - כך מדווחים היום (רביעי) כלי התקשורת בצרפת. הסיבה: גומיס התבטאה נגד ישראל, יומיים בלבד לאחר מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר.
כבר לפני שלושה שבועות החליטה ועדת האתיקה של הוועד האולימפי הצרפתי על רצונה להיפרד מגומיס בסוף דצמבר בשל "הפרה של הקוד האתי". הדבר צפוי להיות מיושם כבר מחר במהלך ישיבת הוועד הצרפתי.
1 צפייה בגלריה
אמילי גומיס
אמילי גומיס
תפוטר מתפקידה. גומיס
(צילום: AP Photo/Charles Krupa)
גומיס, מדליסטית הכסף מאולימפיאדת לונדון 2012 עם נבחרת צרפת, פרסמה לאחר השבת השחורה פוסט בחשבון האינסטגרם שלה, שהראה מפות של צרפת ב-1947, 1967 ו-2023, שבכל אחת מהן דגל ישראל נראה מכסה יותר את שטח המדינה, לצד הכיתוב: "מה הייתם עושים במצב כזה?".
על פי ועדת האתיקה, הפוסט של גומיס "התייחס בבירור לאירועים הנוגעים למדינת ישראל ולפלסטין, ובפרט לרצועת עזה ולתוכנית החלוקה של האו"ם ב-1947, מלחמת ששת הימים וההצבעה על החלטה 242 של מועצת הביטחון של האו"ם ב-1967".
לאחר שחטפה ביקורות רבות, גומיס "ניסתה" להתנצל ופרסמה פוסט נוסף, בו כתבה: "בזמנים קשים אלה, מחשבותיי הן עם כל הקורבנות התמימים שהושפעו מהמלחמות והמעשים הברבריים שמתרבים ברחבי העולם. ההאשמות נגדי באנטישמיות עומדות בסתירה מוחלטת לערכים שלי ושל אלה שהספורט לימד אותי".