בית המשפט בצרפת גזר היום (רביעי) על יוסף עטאל עונש של שמונה חודשי מאסר על תנאי בעקבות פשע שנאה. כזכור, שחקנה של ניס נעצר לאחר שבמהלך חודש אוקטובר האחרון פרסם פוסט בחשבון האינסטגרם שלו בו קרא "לגרום ליהודים יום שחור". בנוסף, האלג'יראי נקנס ב-45 אלף אירו.
התביעה בצרפת דרשה 10 חודשי מאסר על תנאי, ובבית המשפט קבעו כי עונשו יהיה חודשיים פחות מכך. עטאל, שנמצא כעת עם נבחרת אלג'יריה, איתה הוא מתכונן לקראת פתיחת אליפות אפריקה בחוף השנהב, חוייב לפרסם הודעת הבהרה על דבריו בעיתונים "לה-מונד" ו"ניס-מאטין".
2 צפייה בגלריה
עטאל
עטאל
פשע שנאה. עטאל
(צילום: AP Photo/Daniel Cole)
"אני לא אנטישמי. אני לא נגד יהודים או נגד נוצרים, אני לא שונא אף אחד", טען בתוקף עטאל להגנתו באוזני השופטים, אך זה לא שינה את גזר דינו.
ניס השעתה את עטאל עד להודעה חדשה בעקבות מה שפירסם, זאת למרות שהשחקן התנצל בחשבון האינסטגרם שלו, המונה כ-2.3 מיליון עוקבים. בהבהרה שפירסם עטאל בן ה-27 הוא כתב: "אני מגנה כל צורה של אלימות, בכל מקום בעולם, ותומך בכל הקורבנות. לעולם לא אתמוך במסר של שנאה. אני מאמין נחרצות בשלום".
2 צפייה בגלריה
יוסוף אטאל
יוסוף אטאל
עטאל בכניסה לבית המשפט
(צילום: Valery HACHE / AFP)
"אנחנו רוצים להדגיש את המוניטין של ניס, בנוגע להטפה למסרים של אחדות. אנחנו מצפים מכל השחקנים להתאים את עצמם לערכי המועדון", נאמר אז על-ידי המועדון הצרפתי.
ההתאחדות הצרפתית הענישה גם היא את עטאל והודיעה כי הוא מושעה משבעה משחקים. בהודעה מטעמה נמסר: "הקריאות לאלימות שפרסם יוסף עטאל מנוגדות לכל אתיקה ולערכים שהכדורגל מגן עליהם ללא לאות. התאחדות הכדורגל הצרפתית מגנה זאת בתקיפות הכי קיצונית. אסור לאפשר דברי שטנה".