גולדן סטייט, זה לא סוד, בצרות גדולות, אחרי שהלילה (בין שני לשלישי) נקלעה לפיגור 2:0 מול סקרמנטו בסדרת הפלייאוף בין השתיים, לאחר הפסד נוסף בקליפורניה - 114:106. וכן, מדובר באירוע די נדיר. למעשה הפעם האחרונה בה הווריורס פתחו סדרת פלייאוף עם שני הפסדים רצופים הייתה אי שם ב-2007 - מול הקליפרס, שנתיים לפני שהם בכלל בחרו את סטף קרי בדראפט.
בדומה למשחק הראשון מול הקינגס, גם זה הנוכחי היה הפכפך, כשדיארון פוקס ודומנטאס סאבוניס מצטיינים במאני-טיים ומסיימים עם 24 נקודות כ"א. היריבות הספורטיבית החמה בין שני המועדונים הגיעה הלילה לנקודת רתיחה נוספת, עם עימות מתוקשר, שעוד עשוי להיות לו השפעה על המשך הסדרה.
5 צפייה בגלריה
גרין
גרין
מופע האימים של גרין. גרין
(צילום: Kyle Terada / רויטרס)
הכל החל שבע דקות לסיום הרבע האחרון, כשסקרמנטו הוליכה בארבע. מאבק מתחת לסל בין דריימונד גרין וסאבוניס הסתיים בכך שהליטאי נפל על הפרקט ונראה כמי שנפגע בפניו. גרין, לא ברור למה, לא הסתפק בכך וכשניסה לזוז הצידה דרך על חזהו של כוכב סקרמנטו, שהתפתל מכאבים. אחרי צפייה בהילוכים החוזרים, שחקנה של גולדן סטייט הורחק, אך פה לא תמה המהומה.
גרין הלהיט את הרוחות כשסימן תנועות ידיים לאוהדי סקרמנטו, צעק: "אתה חייב לאהוב את החרא הזה", ולרגעים היה נראה שהמשחק ייצא משליטה. לשמחת כולם, העניינים לבסוף נרגעו והאוהדים המקומיים חגגו בסיום ניצחון נוסף בסדרת הפלייאוף הראשונה שלהם מזה 17 שנה.
רק "מעידה"?
5 צפייה בגלריה
גרין דורך את סאבוניס
גרין דורך את סאבוניס
גרין, רגע אחרי הדריכה על סאבוניס
(צילום: EZRA SHAW / AFP)
סאבוניס, באופן די מפתיע, לא נטר טינה לגרין: "נפלנו אחד על השני. קורים דברים כאלו. זה כדורסל. אנחנו חייבים להמשיך ולחשוב כעת על המשחק הבא". למרות זאת, וכתוצאה מהדריכה, הליטאי עבר צילום באזור הצלעות והריאות וכשירותו למשחק 3 "תיבחן בקרוב", לדברי אנשי הקינגס.
גרין עצמו, שלא ברור אם יורחק בשל כך גם ממשחק מספר 3 בסדרה, טען כי בכלל מעד ולא ניסה לדרוך על סאבוניס בכוונה: "הייתי צריך לשים את הרגל שלי איפשהו, אחרי שהוא כרך את רגליו עליי. אני לא האדם הכי גמיש, אז הצעד לא היה כל כך רחוק". גם כמה מכוכבי ה-NBA היו בצד של גרין. דמיאן לילארד, למשל, טען כי "זו עבירה של סאבוניס. לא חושב שדריימונד ניסה לדרוך עליו, הוא פשוט איבד את שיווי המשקל שלו".
5 צפייה בגלריה
סאבוניס
סאבוניס
לא נטר טינה. סאבוניס
(צילום: EZRA SHAW / AFP)
כעת, הסדרה עוברת לסן פרנסיסקו, אבל כל הלחץ הוא על אלופת ה-NBA. אגב, מאז שבליגה החלו לשחק במתכונת של סדרות של הטוב מ-7 משחקים, קבוצות שהובילו 0:2 עלו שלב ב-92% מהמקרים.
"אתה חייב פשוט לקבל את המצב", הסביר סטף קרי, שהוליך את קלעי המפסידה עם 28 נקודות. "אנחנו עושים את זה במשך כל כך הרבה זמן יחד. עברנו 28 סדרות, ומעולם לא נקלענו לסיטואציה כזאת - אבל אנחנו יודעים איך צריך להתנהל במצבים קשים".
5 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
אופטימי. קרי
(צילום: Petre Thomas / רויטרס)
גם גרין עצמו בטוח בסיכויי קבוצתו לבצע מהפך: "מבחינתי זה אתגר חדש. במצב כזה עוד לא היינו, אבל יצאנו מכל מצב קשה אפשרי אחר בעבר, אז למה שלא נצליח לעשות גם את זה?".

ג'ארן ג'קסון ג'וניור נבחר לשחקן ההגנה של העונה

פרסי העונה הסדירה ב-NBA מתחילים להתפרסם. הלילה קיבל את הכבוד ג'ארן ג'קסון ג'וניור, שהוכתר לשחקן ההגנה של העונה.
הפורוורד זכה ל-56 הצבעות למקום הראשון מתוך 97 קולות וסיים עם 391 נקודות. לא הרבה אחריו הגיע ברוק לופס ממילווקי, שהשיג 309 נקודות. איוון מובלי מקליבלנד סיים שלישי.
5 צפייה בגלריה
גרין
גרין
391 נקודות ומקום ראשון. ג'קסון ג'ניור
(צילום: Petre Thomas / רויטרס)
ג'קסון ג'וניור הוא אחד הברגים המשמעותיים ביותר של ממפיס. הוא מעמיד שורה סטטיסטית שכוללת 18.6 נקודות, 6.7 ריבאונדים ולא פחות מ-3 חסימות לערב - הכי הרבה בליגה. בגיל 23 הוא גם הפך לשחקן השני הכי צעיר לזכות בתואר אחרי דווייט האוורד.