רוצים את גופיית המשחק המקורית שלבש מייקל ג'ורדן במהלך עונת "הריקוד האחרון" שלו ב-NBA? לא תופתעו לשמוע שתצטרכו להיפרד מהרבה כסף, הרבה מאוד כסף.
הגופייה של שיקגו בולס, אותה לבש במשחק הראשון בגמר ה-NBA ב-1998, תוצג בחודש הבא במכירה פומבית וצפויה להימכר ב-5 מיליון דולר. "העונה ההיא היא אולי הפופולרית ביותר בקרב אוהדי ג'ורדן", הסביר ברהם וכטר מבית המכירות סותביס, שם יוצג הפריט. "ומזכרות מהגמר ההוא מול יוטה הן הנחשקות מכולן".
2 צפייה בגלריה
מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן
ג'ורדן בסדרת הגמר הבלתי נשכחת מול יוטה ב-1998
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן
זה לא סוד שפרטי לבוש של ג'ורדן הפכו לפופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות
(צילום: AP)
זה לא סוד שפרטי לבוש של ג'ורדן הפכו לפופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות, גם בשל הצלחת הסדרה "הריקוד האחרון" ששודרה החל מ-2020 בנטפליקס ועקבה אחרי העונה האחרונה של מספר 23 האגדי במדי הבולס. בסיומה ג'ורדן זכה באליפות ה-NBA השישית שלו.
אם וכאשר הפריט יימכר ב-5 מיליון דולר, הוא ישבור את השיא הקודם למכירת מזכרת של מייקל - 1.47 מיליון ששולמו עבור זוג נעלי "אייר ג'ורדן", איתן שיחק במשחקו החמישי בלבד במדי הבולס בשנת 1984. אגב, כמה חודשים לפני אותה מכירה פומבית - גופיית משחק של ג'ורדן בימיו בבולס נמכרה תמורת 1.38 מיליון דולר ושברה שיא של פריט לבוש.
בכלל, אספנות הפריטים של כוכבי ספורט בארה"ב, כידוע, לא נפסקת לרגע. רק ב-2020 שעברה כרטיס שחקן חתום של לברון ג'יימס מעונת הרוקי (2003/04) שלו בקליבלנד נמכר ב-1.8 מיליון דולר. למי ששואל, המחיר הגבוה ביותר ששולם אי פעם עבור מזכרת ספורט נרשם במאי האחרון, כשחולצת "יד האלוהים" של דייגו מראדונה מהמשחק מול אנגליה במונדיאל 1986 נמכרה ב-9.3 מיליון דולר.