ארבעה משחקים נעלו הערב (שישי) את המחזור הראשון של עונת היורוליג החדשה. תמיר בלאט (16 נק' ו-4 אס') כיכב ב"דרבי ישראלי" בין אלבה ברלין לפרטיזן בלגרד. יובל זוסמן קלע 5 למנצחת ואצל המפסידה רשם ים מדר בכורה (מאכזבת) בליגה הטובה באירופה והפך לישראלי ה-11 שעושה זאת לא במדי מכבי ת"א. אנדולו אפס, אלופת אירופה, פתחה ברגל ימין עם על הכוכב האדום בלגרד. אולימפיאקוס ניצחה את ברצלונה המאכזבת, ומונאקו לא התקשתה מול וירטוס בולוניה.
אלבה ברלין – פרטיזן בלגרד 84:100 | לא ככה קיוותה פרטיזן שתיראה החזרה שלה למפעל הבכיר ביבשת אחרי היעדרות בת תשע שנים, ולא ככה קיווה ים מדר שתיראה הבכורה האישית שלו ביורוליג (שיחק רק 1:47 דק'). אלבה שלטה לגמרי כבר מהפתיחה וגמרה את המשחק ברבע הראשון שהסתיים ב-18:33. תמיר בלאט להט עם ארבע שלשות משמונה ניסיונות שהעמידו אותו על 16 נקודות (שיא קריירה ביורוליג), להן גם הוסיף 4 אס'. יובל זוסמן היה פחות דומיננטי עם 5 נקודות. דאנטה אקסום, השחקן שהגיע לפרטיזן מברצלונה בקיץ, קלע 20 כולל 11 מתוך 13 הראשונות של קבוצתו.
3 צפייה בגלריה
תמיר בלאט
תמיר בלאט
תמיר בלאט
(צילום: getty images)
3 צפייה בגלריה
ים מדר מכדרר
ים מדר מכדרר
לא לבכורה הזאת הוא ציפה. מדר
(צילום: מתוך חשבון הטוויטר של פרטיזן בלגרד)
אנדולו אפס – הכוכב האדום בלגרד 59:72 | ללא שיין לארקין הפצוע, מחזיקת היורוליג בשנתיים האחרונות המשיכה הערב את פתיחת העונה הטובה שלה, זאת אחרי שזכתה בסופרקאפ הטורקי בזכות ניצחון על פנרבחצ'ה בשבוע שעבר, ובליגה המקומית ניצחה את גלאטסראיי. וויל קלייברן שהצטרף הקיץ מצסק"א הוביל עם 19 למנצחים, וסילי מיצ'יץ' להט עם 16 נקודות ו-6 אסיסטים. בן בנטיל קלע 13 לכוכב האדום, שחסרה כמה שחקני מפתח כולל נמניה נדוביץ' המוחתם הטרי מפנאתינייקוס.
3 צפייה בגלריה
מיצ'יץ' מאנאדולו מתחמק מפולונארה ומיצ'יץ' מבאסקוניה
מיצ'יץ' מאנאדולו מתחמק מפולונארה ומיצ'יץ' מבאסקוניה
ממשיך בשלו. מיצ'יץ'
(צילום: EPA)
ברצלונה - אולימפיאקוס 80:70 | ברצלונה, שפותחת עוד עונה המון ציפיות ושחקנים חדשים נוצצים כמו וסלי וסאטורנסקי, לא הרשימה במיוחד ללא ניקולה מירוטיץ' - ה-MVP של העונה שעברה - שישב בחוץ בגלל פציעה, ורשמה הפסד כבר במחזור הראשון. סאשה וזנקוב, ששיחק בברצלונה עד לפני שנתיים, כיכב מול האקסית עם 18 נקודותו-7 ריבאונדים, קוסטאס סלוקאס קלע 7 נק' וחילק 9 אס' וג'ואל בולומבוי הוסיף 12 למנצחים. ניקולאס לפרוביטולה הוביל מנגד עם 16, אבל וסלי (5) וסאטורנסקי (7) לא הבריקו כלל.
במשחק נוסף: וירטוס בולוניה - מונאקו 83:66.