ספק אם מישהו ממקבלי ההחלטות בברצלונה אוהב חולצות עם כיתוב טיפשי, אך הם בהחלט יכולים להזמין לעצמם אחת שעליה כתוב 'בכל קיץ אנחנו המועמדים המובילים לזכייה ביורוליג, אבל הפעם הגזמנו'. בשנים האחרונות, נוהגת ברצלונה לעשות מסע החתמות בקיץ ומגיעה לכל עונה כאחת המועמדות הבכירות לזכייה ביורוליג, אם לא הבכירה שבהן. עם זאת, על אף עלייה לפיינל פור בשתי העונות האחרונות – כולל העפלה ראשונה לגמר מאז 2010 – ברגעי ההכרעה הקבוצה נחנקה.
גם השנה התחמשו הקטלאנים בצורה מרשימה והעמידו את מה שנראה כסגל הטוב ביותר בליגה שנחשבת לשנייה בטיבה בעולם. בקבוצה של שארונאס יאסיקביצ’יוס התעלו על עצמם כאשר הנחיתו לקדנציה שנייה את תומאש סטורנסקי הצ’כי, שמגיע לאחר שש שנים ב-NBA. בנוסף, ניקולה קאליניץ’ הצטרף מהכוכב האדום, יאן וסלי הגיע מפנרבחצ’ה ונראה ששום דבר לא יכול להשתבש מבחינת שאראס – אבל המאמן הליטאי כבר היה בסרט הזה.
2 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה ניקולה מירוטיץ' עם שארונאס יאסיקביצ'יוס
שחקן ברצלונה ניקולה מירוטיץ' עם שארונאס יאסיקביצ'יוס
מה קורה לברצלונה ברגעי ההכרעה? שאראס עם ניקולה מירוטיץ'
(צילום: AP)
בשנתיים האחרונות סיימה ברצלונה במקום הראשון בטבלה בסיום העונה הסדירה של היורוליג, אך נקלעה בשני המקרים לסדרות קשות וסוחטות מול הקבוצה שסיימה במקום השמיני (זניט ב-2021, באיירן מינכן ב-2022) שכמעט עלו לה בהדחה. נראה כי משהו תמיד משתבש לבארסה ברגע ההכרעה. גם בגמר בעונת 2020/2021 היא פתחה נהדר, רק כדי לאבד את הראש ולראות את אנאדולו אפס חוגגת. גם בעונת הקורונה של 2019/20, כשעונת היורוליג הופסקה, ברצלונה איבדה את האליפות בצורה סנסציונית לבאסקוניה במפגן לוזריות חריג.
2 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה תומאש סטורנסקי מול שחקן הכוכב האדום בלגרד ניקולה קאליניץ', 2015
שחקן ברצלונה תומאש סטורנסקי מול שחקן הכוכב האדום בלגרד ניקולה קאליניץ', 2015
ישתפו פעולה. תומאש סטורנסקי בקדנציה הקודמת שלו בברצלונה מול ניקולה קאליניץ' במדי הכוכב האדום
(צילום: AP)
כאמור, במהלך העונה עליונות הסגל העמוק של ברצלונה באה לידי ביטוי גם על חשבון חלק מיריבותיה לצמרת. עם זאת, ככל שרמת המתח והאגרסיביות עולה, הידיים מתחילות לרעוד – ופתאום פערי האיכות מתחילים להצטמצם. אנאדולו אפס לעומת זאת צירפה רק את אלייז’ה בריאנט, התקשתה מאוד לאורך העונה ובקושי השתחלה לפלייאוף – אך הציגה כדורסל מושלם בדיוק ברגעים החשובים בדרך לזכייה שנייה ברציפות.
על כתפיו של שאראס, שזכה עם ברצלונה ביורוליג כשחקן, הונחה המשימה להשיב לפלאו בלאוגרנה את הגביע בו לא זכתה הקבוצה מאז 2010. אין הרבה מאמנים מתאימים ממנו לנהל סגל עתיר כוכבים כמו שיש לקבוצתו, אך אחרי שנתיים בהן בעיקר ביקר את שחקניו אחרי המפלות – יהיה חייב המאמן למצוא את הנוסחה הנכונה כדי ששחקניו יגיעו שוב לרגעי ההכרעה, ויתפקדו.
פורסם לראשונה: 13:56, 06.10.22