לאף אחד ב-NBA כבר אין ספק: התקופה האחרונה היא הטובה בקריירה של דני אבדיה. הלילה (בין שבת לראשון) באטלנטה הוא גם סיפק את אחד ממשחקיו הטובים בקריירה, יש שיגידו הטוב מכולם.
הוויזארדס השיגו ניצחון נדיר העונה (שביעי בסך הכל) וראשון אחרי שישה הפסדים - 99:127 על ההוקס - ולאבדיה היה חלק מרכזי בו. 19 נקודות (7 מ-12 מהשדה, 1 מ-2 לשלוש ו-4 מ-5 מהקו), 14 ריבאונדים, 9 אסיסטים, חטיפה וחסימה ב-37 דקות (יותר מכל שחקן אחר בשתי הקבוצות) היו לפורוורד הישראלי של וושינגטון.
2 צפייה בגלריה
אבדיה עוקב אחרי כל צעד של יאנג
אבדיה עוקב אחרי כל צעד של יאנג
עוד משחק שיא בקריירה. אבדיה
(צילום: Brett Davis-USA TODAY Sports)
רק אסיסט אחד היה חסר לאבדיה כדי לרשום טריפל-דאבל היסטורי עבורו בליגה הטובה בעולם, ובדקות הסיום הוא אף ניסה בכל כוחו להשיג אותו. היו שתי בעיות: חבריו לקבוצה לא הצליחו לקלוע מהמסירות שלו (למרות עידוד בלתי פוסק מהספסל), והמאמן ווס אנסלד ג'וניור החליף אותו קצת יותר משתי דקות לבאזר. "ניסיתי להשיג את האסיסט האחרון, אבל קשה לדעת אם הייתי מצליח. המאמן החליף אותי והייתי קצב כבוי מזה. אשיג את הטריפל-דאבל במשחק הבא", הודה אבדיה בסיום.
"אני מרגיש שהיינו היום עם אנרגיות טובות", הוסיף אבדיה כשנשאל לגבי מה הוביל לניצחון. "ידענו מה אנחנו רוצים ובאנו להשיג את זה. באנו לשחק, חלקנו בכדור. הייתה לנו שיחה טובה ונחמדה אחרי ההפסד האחרון שלנו, אני מרגיש שכולם שיחקו ביחד והתאמצו, אז אני גאה בחבריי לקבוצה".
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
"היינו עם אנרגיות טובות". אבדיה
(צילום: Brett Davis-USA TODAY Sports)
כשנשאל על היכולת הנהדרת שלו בקליטת כדורים חוזרים, הסביר: "אני חושב שזה טוב שיש כישורים כאלה. אני אוהב לעזור לחברים בזה, זה גם עוזר לי להתייצב ולהיכנס למשחק. יש לי חוש טוב לריבאונדים, ואם זה יכול לעזור לבחורים מבחינה הגנתית, אני אמשיך לעשות זאת".
גם הפרשנים התמוגגו מהישראלי. ג'ון הולינג'ר מ"האתלטיק", שלא ממש פרגן לאבדיה לאורך הקריירה הקצרה ב-NBA עד כה ציין ש"אבדיה "מוסר מסירות יפהפיות". גרג פיינברג מהאתר "BulletsForever" הוסיף: "מדהים עד כמה אבדיה טוב העונה, הוא גורם לחוזה שקיבל להיראות משתלם ביותר. כיף לראות את אבדיה משחק כל כך טוב, וסוף סוף גם שומר על יציבות".
מלבד ערב נהדר התקפית, הפורוורד הישראלי פשוט שיתק את טרה יאנג, הכוכב הגדול של אטלנטה. יאנג סיים עם 21 נקודות (לעומת ממוצע של 27.4 נקודות העונה) ב-6 מ-19 בלבד מהשדה. דרו גודן, שחקן העבר של הוויזארדס ופרשן הבית של הקבוצה בטלוויזיה, ששלח לאחרונה מסר לאבדיה בשיחות ביניהם, שוב התלהב מהמשחק ההגנתי.
"הכל אצל דני מתחיל מהריבאונדים", הסביר. "זה הפקטור שעליו הוא צריך להימדד, לא רק בטריפל-דאבלים. אם דני לא היה לוקח ריבאונדים, שום דבר מזה לא היה קורה. כשהוא שולט בריבאונד וגורם לדברים ללכת לכיוון שלו, הוא יכול לקבל החלטות במעבר ובמתפרצות. הוא יכול גם לקלוע שלשות, הוא שיפר את הסיומות שלו בחדירות. והוא הרבה יותר סבלני ובוגר במשחק שלו".