ליגת האלופות של פיב"א הודיעה היום (ראשון) על המתקת העונש הכבד שהושת על א.א.ק אתונה בעקבות התנהגות אוהדיה במשחק הביתי נגד הפועל ירושלים. 20 אחוז מתפוסת האצטדיון תוכל להיות מלאה במשחקיה הביתיים, רק באוהדים בעלי מנוי, בניגוד לעונש הקודם שקבע שהם יהיו ללא קהל. הקנס בגובה 50 אלף אירו נותר על כנו.
כזכור, הירושלמים טענו כי לא היה ערך ספורטיבי למשחק במסגרת רבע גמר ליגת האלופות שנערך ב-12 באפריל, בו הפסידה הקבוצה, לאור מה שהתרחש ביציעים. במשחק עצמו התמקמו כ-500 אוהדי ירושלים ביציע העליון, רחוק מאוהדי היריבה, אבל בזמן אמת זה לא ממש מנע את הפיצוץ. חזיזים וזיקוקים נשלחו מהיציע של האוהדים הצהובים לכיוון היציע האדום, אבנים נזרקו ופגעו במספר אוהדים שנזקקו לטיפול רפואי, לצד דגל ישראל שנשרף, התנוססו ביציע המארחים דגל פלסטין ותמונתו של מרואן ברגותי.
1 צפייה בגלריה
דגל ישראל השרוף ואבנים שנזרקו
דגל ישראל השרוף ואבנים שנזרקו
דגל ישראל השרוף ואבנים שנזרקו
(צילום: הפועל ירושלים וראובן שוורץ, ONE)
עוד ועוד אוהדי הפועל ירושלים סיפרו לאחר אותו משחק על האירועים הקשים שעברו. "הייתה פשוט אווירה עוינת", סיפר אחד האוהדים אז בשיחה עם ynet: "טסתי למשחק בציפייה ליהנות, בלי קשר להפסד או ניצחון, ופשוט סבלתי. חוץ מזה שכבר בקושי הצלחנו לראות את המשחק, גם לא היה כבר חשק. עצוב לראות דברים כאלה במגרשי כדורסל. באמת שאין לזה מקום. אנחנו לא במלחמה, אנשים באים לראות משחק כדורסל, לעודד את הקבוצה שהם אוהבים ובפועל נכנסו לאזור קרב".
פיב"א הדהימה כשהטילה קנס של 3,500 אירו על הפועל ירושלים על התנהגות אוהדיה באותו משחק. "הפועל ירושלים קיבלה בתדהמה את החלטת השופט שמונה ע"י פיב"א", נאמר בהודעת המועדון. "לאחר עיון בפסיקה נראה כי לא השופט, ולא פיב"א, מודעים לחומרת האירועים שאירעו באתונה. אנו קוראים לכל אוהדינו להגיע מחר לארנה ולדחוף את הקבוצה באופן הספורטיבי ביותר, עד הניצחון".
במשחק השלישי בסדרה, שנערך בפיס ארנה, ניצחה הפועל ירושלים 51:91 ועלתה לפנייל פור של המפעל. בחצי הגמר היא גברה על טנריפה 68:69, אך בגמר נכנעה לטלקום בון 77:70,