לפני יותר משלוש שנים - בפברואר 2020 ליתר דיוק - אחרי שכבר פרש מכדורסל, קיבל דוויין ווייד הכרה מחודשת בכל רחבי ארה"ב. ולא סתם. הסופרסטאר לשעבר הכריז אז בגאווה שבנו בן ה-12, זאיון, עובר תהליך להתאמה מגדרית ויהפוך לאישה - זאיה.
והנה, גם כעת הוא ממשיך לקחת את התמיכה הבלתי מסויגת בה צעד אחד קדימה. ווייד חשף כי הוא עזב את מגוריו במדינה שהוא כל-כך מזוהה איתה והפך בה לאגדה - פלורידה - בשל "מדיניות מגבילה הפוגעת בקהילת הלהט"ב", לטענתו.
3 צפייה בגלריה
זאיה ודווין וויד, 2022
זאיה ודווין וויד, 2022
ווייד ובתו זאיה
(צילום: Chris Pizzello/Invision/AP)
ווייד, שזכה בשלוש אליפויות NBA עם מיאמי ושיחק במועדון הזה 15 שנה, סיפר בראיון לתכנית "הדליינרס" כי הוא כבר לא מתגורר בפלורידה. "אני צריך לקבל החלטות עבור המשפחה שלי ולא רק עבורי", הסביר.
הרקע לדבריו של ווייד הוא החוק שכבר מכונה "אל תגיד גיי" ואשר רון דסנטיס, המושל הרפובליקני של פלורידה, פועל להרחבתו בחודשים האחרונים. מדובר בחוק שנוי במחלוקת האוסר על לדבר עם התלמידים בבתי הספר על נטייה מינית וזהות מגדרית. עד כה החוק חל על תלמידים מגן הילדים ועד כיתה ג' (בני 9), אך בקרוב הוא יחול גם על תלמידי כיתות ד' עד י"ב. מתנגדי החוק, ביניהם ווייד, טוענים כי הוא נועד לפגוע בלהט"בים ולהקשות עליהם להשתלב בחברה.
3 צפייה בגלריה
זאיה וויד באירוע של מיו מיו, 2023
זאיה וויד באירוע של מיו מיו, 2023
"אי אפשר לסגור את הדלת בפני הומוסקסואלים, ביסקסואלים או טרנסג'נדרים". זאיה ווייד
(צילום: Victor Boyko/Getty Images for Miu Miu)
"אתם יודעים, ברור שהמיסים נהדרים, אני גרתי במקום נהדר, אבל המשפחה שלי לא הייתה מקובלת או מרגישה שם בנוח", הוסיף ווייד. "זו אחת הסיבות למה אני לא גר שם יותר".
אגב, כבר בשנה שעברה ביקר ווייד את הממשל בפלורידה, כשאמר: "בואו ותחיו יום אחד עם הבית שלי. בואו תראו איך זה לצעוד בעולם הזה בנעליים שלה. "אי אפשר לסגור את הדלת בפני הומוסקסואלים, ביסקסואלים או טרנסג'נדרים".
3 צפייה בגלריה
הגופייה של ווייד עולה לתקרת האולם
הגופייה של ווייד עולה לתקרת האולם
במיאמי ווייד כבר מזמן אגדה
(צילום: EPA)
בריאיון שנערך עם זאיה בתחילת החודש היא סיפרה כי התמיכה המשפחתית שהיא מקבלת מאביה ומאשתו גבריאל יוניון (אמה החורגת) מסייעת לה רבות בהתמודדות האישית שהיא עוברת בגיל ההתבגרות. "אני זוכה להרבה תשומת לב: הרבה אהבה מצד אחד, אבל גם לשנאה וטרנספוביה", אמרה. "לגדול באור הזרקורים מאפשר לי להגיע ליותר אנשים, והרשתות החברתיות מסייעות לי להפיץ חיוביות לכל האנשים הטרנסים בעולם שזקוקים לקול ולהשראה לחיות את חייהם ללא פחד".