בזמן שהמקבילה בכדורגל נמצאת במשבר עמוק ומודיעה על פיטורי מאמנה האנזי פליק ממש בעיצומו של הגמר, בכדורסל נבחרת גרמניה ניצחה היום (ראשון) 77:83 את סרביה (הגמר הצמוד ביותר במונדובאסקט ב-20 השנים האחרונות) וזכתה לראשונה בתולדותיה במונדובאסקט, אחרי שהשלימה טורניר מושלם בו לא רשמה ולו הפסד אחד.
הקפטן והכוכב של גרמניה בטורניר דניס שרודר היה מצוין גם היום והוביל את קלעי המשחק עם 28 נקודות - כולל כאלו חשובות בקלאץ'. זאת ההופעה האישית הטובה ביותר של שחקן בגמר מאז ה-28 נקודות של קווין דוראנט נגד טורקיה ב-2010.
2 צפייה בגלריה
שרודר מקבל את הגביע מפאו גאסול
שרודר מקבל את הגביע מפאו גאסול
"אנחנו רק רוצים שיכבדו אותנו". שרודר מקבל את הגביע מפאו גאסול
(צילום: REUTERS/Eloisa Lopez)
שרודר גם נבחר ל-MVP של הטורניר, אחרי שהעמיד ממוצעים של 19.1 נקודות ו-6.1 אסיסטים (מוביל את נבחרתו בשתי הקטגריות). את חמישיית הטורניר השלימו שיי גילג'ס-אלכסנדר (קנדה), אנתוני אדוארדס (ארה"ב), בוגדן בוגדנוביץ' (סרביה) ולוקה דונצ'יץ' (סלובניה).
"עשינו את זה נגד הנבחרות הכי חזקות. זה לא היה שחקן אחד, אלא כל הקבוצה", אמר שרודר. "זה מה שמייחד אותנו בסופו של דבר, שאנחנו תמיד נשארים ביחד. זו הסיבה שזכינו בתואר. המאמן דחף אותנו והרים לנו את הביטחון העצמי. עבדתי קשה בשביל זה, אנחנו רק רוצים שיכבדו אותנו, אין צורך לומר יותר מזה. אני פה כבר 10 שנים, לא רוצה לשמוע דברים על השם שלי יותר".
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת גרמניה
שחקני נבחרת גרמניה
עשו היסטוריה. שחקני נבחרת גרמניה
(צילום: REUTERS/Eloisa Lopez)
גם בתקשורת הגרמנית חגגו כמובן את הזכייה. "אפילו עם השחקן הגדול ביותר שלנו דריק נוביצקי, הצלחנו רק לזכות במדליית הארד באליפות העולם (2002) וכסף באליפות אירופה (2005)", נכתב בבילד. "אבל כעת הענקים שלנו שולטים בעולם הכדורסל!". נוביצקי עצמו חגג ברשתות החברתיות: "אלופי עולם! לא ייאמן! איזו קבוצה!!!".
מי שעוד גנב את ההצגה הוא המאמן גורדון הרברט, שלקח לעצמו כמה רגעים של ישיבה על הרצפה והתפרקות אחרי הזכייה. אפשר להבין אותו, אחרי הכל מדובר כמובן בהישג השיא של גרמניה, שלפני 30 שנה זכתה במדליית הזהב באליפות אירופה בהדרכתו של סבטיסלב פשיץ', מאמן נבחרת סרביה כיום.
מאמן האלופה היוצאת ספרד, סרג'יו סקאריולו, בירך את הרברט ברשת: "הגביע כולו שלך, חברי היקר גורדי! מגיע לך! תיהנה ממנו, אבל תהיה מוכן כי בעוד ארבע שנים ננסה להשיג אותו בחזרה! עבודה יוצאת מן הכלל! הנבחרת הכי טובה ממשחק ההכנה הראשון ועד הגמר הנהדר! כבוד!".