לאחר ההפסד הכואב לגרמניה בחצי הגמר, נבחרת ארה"ב קיוותה לפחות לסיים את אליפות העולם בכדורסל עם מדליה, אך כמו ב-2019, גם הפעם יחזרו האמריקאים הביתה בידיים ריקות. קנדה היא זו שזכתה בארד, והגיעה לפודיום לראשונה בהיסטוריה שלה לאחר 118:127 דרמטי בהארכה על השחקנים של סטיב קר.
ארה"ב הצליחה להיחלץ מהפסד בזמן החוקי בזכות סיום מטורף, שכלל שלשה לא מהעולם הזה מצדו של מיקל ברידג'ס. הגארד-פורוורד של ברוקלין נטס נשלח לקו ארבע שניות לסיום, כשנבחרתו הייתה בפיגור ארבע. הוא דייק מהקו בזריקה הראשונה, החטיא את השנייה ולקח את הריבאונד של עצמו כדי לקבור קליעה מעבר לקשת מהפינה ושלח את המשחק להארכה כשהמומנטום בצד של נבחרת הכוכבים והפסים, אך כאמור - זה לא הספיק.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ארה"ב
שחקני נבחרת ארה"ב
שוב, ארה"ב מסיימת אליפות עולם ללא מדליה
(מתוך האתר של פיב"א)
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת קנדה דילון ברוקס
שחקן נבחרת קנדה דילון ברוקס
הופעה בלתי נשכחת. דילון ברוקס
(מתוך האתר של פיב"א)
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארה"ב מיקל ברידג'ס
שחקן נבחרת ארה"ב מיקל ברידג'ס
שלח את המשחק להארכה בשלשה מטורפת, שלא הספיקה. מיקל ברידג'ס
(מתוך האתר של פיב"א)
קנדה הייתה טובה יותר לאורך כל המשחק, והובילה ביתרון דו ספרתי, אותו הצליחו האמריקאים למחוק עם קאמבק נהדר, אך בהארכה רק השחקנים של ג'ורדי פרננדס היו על הפרקט.
דילון ברוקס היה פשוט ענק, וסיים עם 39 נקודות. הכוכב של הקנדים שיי גילג'ס-אלכסנדר היה נפלא גם הוא וקלע 31 נקודות, להן הוסיף 12 אסיסטים ו-6 ריבאונדים. אר. ג'יי בארט, שעשה את העבירה על ברידג'ס בסיום, היה טוב מאוד בהארכה, וסיים עם 23 נקודות.
בצד השני, אנתוני אדוארדס קלע 24 נקודות עבור המפסידה, בעוד אוסטין ריבס תרם 23 ו-5 ריבאונדים, אך סיפק משחק חלש בהגנה - כמו בחצי הגמר נגד הגרמנים. ברידג'ס, ששלח כאמור את המשחק להארכה סיים עם 19 נקודות. כל זה לא הספיק לארה"ב, שמסיימת עוד אליפות עם טעם מר וסופרת תשע שנים ללא מדליה במונדובאסקט.