זה עד היום נותר אחד מרגעי הכדורסל הזכורים בכל הזמנים, בטח בארה"ב, למרות שחלפו מאז 30 שנה. כריס וובר, כוכב מכללת מישיגן, ביקש פסק זמן שלא היה בגמר המכללות ועלה לקבוצתו באליפות ה-NCAA. וובר המשיך לקריירה נהדרת ב-NBA, אך הרגע המדובר, 19 שניות לסיום הגמר ההוא, תמיד ריחף מעל ראשו ונותר אייקוני.
סטף קרי, עד כמה שזה יישמע מדהים להגיד זאת, כמעט וחווה הלילה (בין ראשון לשני) על בשרו את מה שהרגיש אז וובר. 42.1 שניות לבאזר, כשגולדן סטייט הוליכה 121:126 על סקרמנטו במשחק מספר 4 בסדרת הסיבוב הראשון, כוכב הווריורס לקח פסק זמן שלא נותר לקבוצתו.
3 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
הרגע בו קרי מבין שאין לקבוצתו עוד פסק זמן
(צילום: EZRA SHAW / AFP)
קרי מבקש פסק זמן שלא היה לקבוצתו
וכולם, איך לא, נזכרים במקרה של כריס וובר
הקינגס גם קיבלו את הכדור וגם זריקת עונשין טכנית. מאליק מונק דייק מהקו, דיארון פוקס הוסיף שלשה אדירה וקיבלנו משחק אחר לחלוטין. ואם זה לא הספיק, קרי החטיא פלואטר מחצי מרחק בהתקפה הבאה וכמעט אפשר לאורחת לנצח את המשחק. האריסון בארנס, מי שזכה בעבר עם גולדן סטייט באליפות, ניסה שלשה מהפינה, שלא הלכה פנימה. האלופה ניצלה, גם קרי. 125:126 לווריורס ו-2:2 בסדרה.
"כשראיתי את השמירה הכפולה עליי, חשבתי שזה המהלך החכם ביותר בעולם", הודה קרי בסיום. "עד שהסתכלתי על הספסל שלנו וראיתי את כולם מחזיקים את הראש. באמת שלא ידעתי שלא נותר לנו פסק זמן".
3 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
השלשה של בארנס מהפינה, שלא נכנסה
(צילום: EZRA SHAW / AFP)
3 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
אחרי גם קרי היה יכול לחגוג
(צילום: EZRA SHAW / AFP)
"זה היה משחק מטורף", המשיך קרי, שהוליך את המנצחת עם 32 נקודות (5 מ-11 מחוץ לקשת). "נכון, מצב די אומלל מבחינתי, אבל גם לקח טוב. למרבה המזל יצאנו עם הניצחון ושיעור לחיים כמה חשובים כל הפרטים האלה".
מי שגיבה את קרי היה מאמנו, סטיב קר. "זה 100 אחוז עליי, אני האשם", אמר לכתבים בסיום. "לקחנו לפני כן צ'אלנג' ולא אמרתי לסטף כלום על פסקי הזמן שלא נותרו לנו. הוא לא היה מודע לזה". קר הסביר כי כלל לא התעכב על זה לאחר מכן: "אין זמן לכעוס או להיות מתוסכל במצב כזה. אתה פשוט צריך להמשיך הלאה והחבר'ה שלנו עשו את זה".
בשניות הסיום, כאמור, הקינגס היו יכולים לנצח את המשחק. שחקני גולדן סטייט ביצעו שמירה כפולה על פוקס הלוהט, בארנס נותר בפינה, אך החטיא, כשקרי הספיק להפריע לו בזריקה. "מאכזב", הודה בארנס. "הייתי חופשי והוא סמך עליי שאקלע את הזריקה הזו".
פוקס, שלהט עם 38 נקודות, הפך לשחקן סקרמנטו הראשון עם שני משחקים לפחות בסדרה אחת של מעל 35 נקודות מאז אוסקר רוברטסון האגדי ב-1966. "אנחנו ידענו עד כמה הוא קטלני", סיפר דריימונד גרין, ששב לפרקט לאחר ההרחקה שלו ממשחק מספר 3. "לכן בחרנו לאפשר למישהו אחר לקחת את הזריקה האחרונה, לשמחתנו הוא החטיא".
קליי תומפסון, שהיה נהדר עם 26 נקודות, סיכם: "הערצתי ואני מעריץ את סטף. מעריך את העבודה הקשה שלו. אני זוכה לראות אותה כל יום. שמח שאני עדיין איתו במשחקי פלייאוף, את הזמנים האלה אני אוקיר לשארית חיי".