על סיפור כזה אנחנו כמעט לא שומעים. דז'ונטה מארי, אחד משחקניה הבולטים של אטלנטה, ייחקר על ידי הליגה בעקבות תקרית שהייתה בינו לבין שופט המשחק הלילה (בין ראשון לשני), גדימינאס פטראיטיס, במהלך ה-129:121 של ההוקס לבוסטון. על-פי סרטונים שונים, נראה מארי נתקל בכוונה בשופט ולאחר מכן צועק לעברו בסיום אותו הפסד.
נראה היה שמארי הגיע למגע פיזי עם השופט בזמן שירד מהפרקט ובעקבות כך נמנעה אטלנטה מלשלוח אותו לראיונות לתקשורת בסיום. העונש, אם וכאשר, צפוי להגיע לפני המשחק הקריטי הבא נגד בוסטון, שמוליכה 1:3 בסדרה ורחוקה ניצחון אחד מעלייה לסיבוב השני.
2 צפייה בגלריה
דז'ונטה מארי
דז'ונטה מארי
מארי הלילה נגד בוסטון
(צילום: kevin C. Cox / GETTY IMAGES)
2 צפייה בגלריה
דז'ונטה מארי
דז'ונטה מארי
מהמצטיינים במשחק. מארי מול בראון
(צילום: Dale Zanine, reuters)
"כל שחקן או מאמן שאשם במגע פיזי מכוון עם שופט יושעה אוטומטית למשחק אחד", קובעים כללי ה-NBA. יש לציין כי הליגה נוהגת ביד קשה כנגד כל מי שמנסה להתעמת עם שופט. באוקטובר האחרון, למשל, פורוורד בוסטון, גרנט וויליאמס, הושעה למשחק בגלל קללות שסינן במהלך ההפסד לשיקגו לעבר גורם רשמי ב-NBA.
מארי, כאמור, הוא אחד השחקנים המצטיינים העונה של ההוקס. השורה הסטטיסטית שלו עד כה בפלייאוף: 25.3 נקודות, 7.3 ריבאונדים, 5.8 אסיסטים ו-2.3 חטיפות בממוצע. בעונה הסדירה רשם 20.5 נקודות, 5.3 ריבאונדים ו-6.1 אסיסטים לערב.