הניצחון הגדול של מכבי ת"א על באסקוניה הערב (שלישי) בשלב הפלייאין סידר לצהובים את הכרטיס לרבע גמר הפלייאוף של היורוליג מהמקום השביעי. המשמעות היא, שהקבוצה של עודד קטש תתמודד בסדרה של הטוב מ-5 מול פנאתינייקוס, שסיימה את העונה הסדירה במקום השני.
לאחר שבשנתיים האחרונות נעצרה ברבע הגמר, ואחרי שבעונה שעברה הייתה ממש קרובה לחזור לפיינל פור לראשונה מאז עונת 2013/14, מכבי ת"א מקווה לחלוף על פני היוונים (שמחזיקים ביתרון הביתיות) ולשבור את המחסום.
4 צפייה בגלריה
שחקני פנאתינייקוס
שחקני פנאתינייקוס
רוצים לחזור למעמד השיא של הכדורסל האירופי לאחר 12 שנה. שחקני פנאתינייקוס
(EPA/PETE ANDREOU)
המשחק הראשון בסדרה ייערך ביום שלישי בעוד שבוע באולם אואקה שבאתונה ב-20:30, בעוד משחק מספר 2, שייערך גם הוא בבירת יוון, יתקיים יומיים לאחר מכן, ביום חמישי (20:30). לאחר מכן הסדרה תעבור לבלגרד (שם מקיימת מכבי ת"א את משחקי הבית שלה) למשחק מספר 3 ובמידת הצורך משחק מספר 4 כשהתאריכים של משחקים אלה עדיין לא נקבעו. אם הסדרה תגיע למשחק חמישי ומכריע, הוא יתקיים ביוון.

מי את, פנאתינייקוס?

פנאתינייקוס היא אחת הקבוצות האירופיות המוכרות ביותר לאוהדי מכבי ת"א. לאורך השנים שתי הקבוצות נפגשו אינספור פעמים, כולל במעמדי השיא של המפעל הבכיר ביבשת. המשחק הזכור ביותר בין השתיים התקיים בעונת 1999/2000, אז הצהובים ופאו - עם עודד קטש בשורותיה - נפגשו בגמר בסלוניקי. מכבי ת"א עם דורון שפר, נדב הנפלד, נייט האפמן המנוח ואריאל מקדונלד הפסידו 73:67 וראו את קטש והיוונים מניפים על חשבונם את הגביע.
מדובר בקבוצה המעוטרת ביותר בכדורסל היווני. היא זכתה בלא פחות מ-39 אליפויות לצד 20 גביעים. עד שנות ה-90 היא לא בדיוק הצליחה להתברג בצמרת הכדורסל האירופי. בתחילת העשור האחרון של המאה ה-20, עם ירידת קרנה של אריס סלוניקי, היא השתלטה יחד עם אולימפיאקוס על הליגה היוונית, וב-1996 זכתה לראשונה בתולדותיה בגביע אירופה לאלופות.
4 צפייה בגלריה
קטש מניף את גביע אירופה
קטש מניף את גביע אירופה
אחד הזיכרונות הכואבים ביותר של אוהדי מכבי ת"א. קטש מניף את גביע אירופה בתום הניצחון של פאו בגמר על הצהובים
(צילום: רויטרס)
העשור הראשון של שנות ה-2000 ותחילתו של זה שבא אחריו היו המוצלחים ביותר של המועדון בזירה האירופית. במהלך תקופה זו רשמה פאו שמונה הופעות בפיינל פור של היורוליג, מתוכן זכתה חמש פעמים בתואר (בסה"כ באמתחתה יש שש זכיות). החל משנת מעונות 2012/13 הקבוצה לא הצליחה לחזור למעמד השיא של הכדורסל האירופי, ובשלוש השנים האחרונות אפילו לא הצליחה להשיג את הכרטיס לרבע גמר הפלייאוף. העונה זה השתנה.

אז איזו יריבה מצפה למכבי ת"א?

לקברניטי פאו נמאס מחוסר ההצלחה בשנים האחרונות, והקיץ האחרון היה אחד הסוערים והמפתיעים של הקבוצה מזה שנים, לפחות בגזרת ההחתמות. הירוקים הנחיתו שמות כמו קנדריק נאן, דינוס מיטוגלו, חואנצ'ו הרננגומס (שלא מרבה לשחק), קוסטאס אנדטוקומבו, יואניס פאפאפטרו, לוקה וילדוזה ומתאיס לסור, אך ההחתמה שומטת הלסתות של השנים האחרונות ביורוליג, הייתה בגדר רעידת אדמה של ממש – היא זו של קוסטאס סלוקאס, שהיה הסמל של היריבה השנואה, אולימפיאקוס.
הקלע המוביל של הקבוצה הוא נאן, שבעונה החולפת שיחק יחד עם דני אבדיה בוושינגטון. העונה הגארד קולע בממוצע 15.4 נקודות בממוצע למשחק ביורוליג, לצד 3.1 אסיסטים. לסור (13.6 נקודות בממוצע) הוא הקלע השני בטיבו וגם הריבאונדר המצטיין עם 6.1 בממוצע. מלך האסיסטים של היוונים הוא סלוקאס (12.1 נקודות למשחק) עם 5.7 כאלה בממוצע.
4 צפייה בגלריה
שחקן פנאתינייקוס קנדריק נאן
שחקן פנאתינייקוס קנדריק נאן
הקלע המוביל. קנדריק נאן
(EPA/PETE ANDREOU)
4 צפייה בגלריה
שחקן פנאתינייקוס קוסטאס סלוקאס
שחקן פנאתינייקוס קוסטאס סלוקאס
הסמל של אולימפיאקוס הדהים בקיץ כשעבר ליריבה השנואה. קוסטאס סלוקאס
(EPA/ANDREJ CUKIC)
למרות מסע ההחתמות המסיבי, פאו פתחה את עונת היורוליג בצורה חלשה מאוד והפסידה בשלושה מתוך ארבעת המחזורים הראשונים. היא התייצבה מעט בהמשך והגיעה לשיא בדיוק בזמן כשניצחה בשבעה מתוך שמונת המחזורים האחרונים של העונה הסדירה, כולל את ריאל מדריד בחוץ. הסיומת החזקה הזו הביאה אותה עד המקום השני בטבלה.
מכבי ת"א ניצחה בשני המפגשים בין השתיים העונה. במשחק הראשון שנערך ביוון ניצחו שחקניו של קטש 81:86 בתום הארכה בעוד בהתמודדות "הביתית" שהתקיימה בבלגרד הצהובים שלטו ויצאו עם 75:90 נהדר. עם זאת, נראה כי לא מדובר באותה פנאתנייקוס, שכאמור מגיעה לפלייאוף במומנטום נהדר.