קייטלין קלארק הפכה בחודשים האחרונים לדבר הכי חם בספורט האמריקאי, אבל להצעה כזו ספק אם גם היא התכוננה. הראפר וכוכב הקולנוע, אייס קיוב, הבעלים של ליגת הביג-3 בארה"ב, הודיע כי יהיה מוכן לשלם לכוכבת המכללות 5 מיליון דולר אם תעלה על הפרקט ל-10 משחקים.
קלארק, הסופרסטארית של מכללת אייווה, הפכה בחודש שעבר לשיאנית הנקודות של ליגת המכללות, גברים או נשים, ושברה את השיא האגדי של פיט מראביץ'. בימים אלה היא מנסה לזכות לראשונה בקריירה באליפות ה-NCAA, כשהיא וקבוצתה העפילו לשלב הסוויט 16. כך שההצעה, שפורסמה באתר TMZ, מגיעה בטיימינג די בעייתי.
2 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
הצעה היסטורית. קלארק
(צילום: Matthew Holst / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הציוץ של אייס קיוב
"התכוונו שההצעה תישאר דיסקרטית", כתב אייס קיוב ב-X (לשעבר טוויטר) והוסיף: "אבל אני לא אכחיש את מה שכבר ידוע. הגשנו הצעה היסטורית לקייטלין קלארק. קייטלין היא ספורטאית דורית שיכולה להגיע להצלחה אדירה בביג-3".
"הספקנים צחקו כשהפכנו את ננסי ליברמן למאמנת הראשונה של קבוצה מקצוענית לגברים, והיא זכתה באליפות בשנה הראשונה. ואז ליסה לסלי זכתה בכל זה בשנה השנייה. עם ההצעה שלנו, קייטלין קלארק יכולה לעשות היסטוריה ולשבור עוד מחסומים עבור ספורטאיות".
2 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
כובשת את ארה"ב. קלארק
(צילום: Jeffrey Becker-USA TODAY Sports)
קלארק, כאמור, הפכה לסיפור הכי גדול בספורט האמריקאי. שלשות הלוגו והמסירות הביאו לה פופולריות שחוצה ענפים. באוקטובר, במשחק ששוחק באצטדיון הפוטבול של האוניברסיטה, הגיעו יותר מ-55 אלף צופים. כל משחק של אייווה, שאולמה מכיל 15 אלף מקומות, הוא סולד אאוט מוחלט - והיה כך גם אם היו בהיכל מקום ל-30 אלף - וכך גם כל משחק חוץ, גם במקומות שבהם רמת ההתעניינות בכדורסל נשים היא לא ממש גבוהה.
קלארק צפויה להיבחר במקום הראשון בדראפט ה-WNBA הקרוב על-ידי אינדיאנה ואייס קיוב אמר שהוא מקווה שהיא תוכל להשתתף בשתי מסגרות. "אני חושב שזה בהחלט אפשרי", הסביר אייס קיוב. "זה תלוי בשחקנית. תמיד רצינו לעבוד עם ה-WNBA".
ליגת הביג-3 ייחודית בנוף ומורכבת ממגוון שחקני עבר והווה מה-NBA. הקבוצות משחקות על חצי מגרש ובכל קבוצה עולים על הפרקט שלושה שחקנים בלבד.