15 אלף הצופים שהצטופפו אמש (ראשון) ביציעי קארבר-הוקי ארנה, לפני המשחק בין מכללות אייווה ואוהיו סטייט, ידעו שמצפה להם הרבה יותר מעוד ערב של כדורסל. הכרטיס שהחזיקו ביד (ונמכר בשוק השחור ב-5,000 דולר!) היה גם כרטיס לחוויה של פעם ב-54 שנים, לא פחות. כשהם תפסו את המקומות מסביב לפרקט, נותרה רק שאלה אחת פתוחה: באיזו דקה תשבור קייטלין קלארק את שיא הנקודות של פיט מראביץ' האגדי (3,667), שהושג אי שם בשנת 1970.
רק לפני שבועיים, במשחק נגד מישיגן, הפכה הכוכבת בת ה-22 של אייווה לשיאנית הנקודות בתולדות ליגת המכללות לנשים (3,569) כשחלפה על פני לינט וודארד. אל המשחק אמש היא הגיעה כשהיא במרחק 18 נקודות משבירת שיא הגברים.
3 צפייה בגלריה
קייטלין קלארק שוברת שיא
קייטלין קלארק שוברת שיא
מדינה שלמה עצרה נשימה. קייטלין לאחר שבירת השיא
(צילום: Reese Strickland-USA TODAY Sports)
וכפי שאתם מתארים לעצמכם, היא עמדה בציפיות עם ערב שבו חילקה תשעה אסיסטים, ליקטה תשעה ריבאונדים וקלעה 35 נקודות שקבעו את השיא החדש (3,685). אגב, הרגע המדויק שבו התרחשה ההיסטוריה היה במהלך האחרון של המחצית הראשונה, כשהנקודה ה-3,668 הייתה השנייה מתוך שתי זריקות עונשין שקלעה קלארק, שנייה לפני שהקבוצות ירדו להפסקת המחצית.
"בכנות, אם הייתם אומרים לי שדבר כזה יקרה לפני שהקריירה שלי בקולג' התחילה, הייתי צוחקת לכם בפרצוף, אומרת לכם שאתם משוגעים", אמרה קלארק בסיום. "תמיד הייתה לי יכולת טובה לקלוע אבל אני לא חושבת שאנשים באמת מבינים כמה שחקנים מדהימים הגיעו לפני לליגה הזאת והצליחו לקלוע ובקצב גבוה, עבור קבוצות ממש טובות".
3 צפייה בגלריה
מחלקת חתימות למעריצים והמעריצות
מחלקת חתימות למעריצים והמעריצות
מחלקת חתימות לאוהדים
(צילום: Jeffrey Becker-USA TODAY Sports)
3 צפייה בגלריה
והיה גם הרבה קונפטי
והיה גם הרבה קונפטי
והיה גם הרבה קונפטי
(צילום: Matthew Holst/Getty Images/AFP)
הבאז סביב קלארק הוא משהו שקשה להסביר במונחים ישראלים. מעבר ל-15 אלף האוהדים בתוך האולם, התקבצו עוד אלפים רבים מחוץ לאולם, במין הפנינג מאולתר, כשהרחובות העיר היו ריקים מאדם, כיאה ליום של משחק מכללות נשים באייווה או יום של משחק פוטבול, בכל עיר אחרת.
עם רגע שבירת השיא, ארה"ב עמדה ועשתה כבוד, כפי שהיא יודעת לעשות לספורטאים הטובים ביותר שלה. הראשון לברך את קלארק היה לא פחות מלברון ג'יימס. "איחולים על כך שהפכת למלכת הסלים בכל הזמנים", כתב ה"מלך" בחשבון הטוויטר שלו. מיד אחריו היה זה לא אחר מאשר נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שלקח פסק זמן קצר מהמלחמה בעזה וצייץ: "ברכות לקייטלין, עשית היסטוריה והבאת הרבה גאווה למכללה שלך".
גם הטניסאית האמריקאית האגדית, בילי ג'ין קינג, הצטרפה למברכים: "איחולים לשחקנית חסרת המורא, ששברה שיא בן 54 שנה".
יש לציין שעוד לפני, שברה קלארק שיא נוסף בין מגדרי. הכוכבת של אייווה הפכה בשבוע שעבר למוליכת טבלת המכירות ענקית הקמעונאות Fanatics, מאז שהאתר החל למכור מוצרים של שחקני מכללות ב-2022.
קלארק עקפה את הקוורטרבק של אוניברסיטת קולורדו, שדור סנדרס, בנו של מאמנו וחבר היכל התהילה של ה-NFL דייון סנדרס, בדרך למקום הראשון ב-Fanatics. פריט לבוש בולט במיוחד שהמעריצים לא יכולים לקבל מספיק ממנו הוא חולצת טריקו של נייקי שכתוב עליה "You break it, you own it" יחד עם שם המשפחה של קלארק והמספר 22 שמזוהה איתה.
עכשיו, כשהקלעית ההיסטורית עומדת לקראת הפרידה מליגת המכללות, רגע לפני הדראפט של ה-WNBA (שם תבחר אותה אינדינה פיבר במקום הראשון), נותר רק לתהות: עוד כמה שיאים היא עוד עתידה לשבור.