סברינה יונסקו, כוכבת ניו יורק ליברטי, הפכה לפנים של כדורסל הנשים האמריקאי מהרגע בו נבחרה ראשונה בדראפט ב-2020 עוד בימי הקורונה. הלילה (בין שישי לשבת) גם נכנסה לספרי ההיסטוריה עם הופעה אדירה באולסטאר ה-WNBA בלאס וגאס. יונסקו בת ה-25 ניצחה בתחרות השלשות - ועשתה זאת עם שיא חדש ותוצאה טובה יותר מכל שחקן או שחקנית אחרת בתולדות התחרות.
יונסקו קלעה 25 מתוך 27 זריקות בדרך ל-37 נקודות (מתוך 40 אפשריות). עד כמה מדובר בתוצאה מופלאה? השיא באולסטאר ה-NBA, לשם השוואה - ובפורמט זהה לזה שהשתתפה בו כוכבת הליברטי - שייך לקלעי השלשות הגדול בהיסטוריה, סטף קרי, שהצליח להשיג ב-2021 "רק" 31 נקודות מתוך 40 אפשריות. שדר רשת ESPN אף טען במהלך שידור התחרות כי מדובר ב"הופעה הגדולה ביותר שנראתה אי פעם במשחק אולסטאר, גברים או נשים".
3 צפייה בגלריה
יונסקו
יונסקו
יונסקו בפעולה במהלך תחרות השלשות
(צילום: Ethan Miller / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
3 צפייה בגלריה
יונסקו
יונסקו
יונסקו והפרס. "פשוט הייתי מרוכזת"
(צילום: Ethan Miller / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"פשוט הייתי מרוכזת", חייכה בסיום כוכבת הערב. "לא הייתי בטוחה כמה כדורים החטאתי, אבל ידעתי שזה לא הרבה. התאמנתי לא מעט לפני, בחזרות הגנרליות הלך לי טוב, שמחה שגם בדבר האמיתי". שחקנית סיאטל סטורם, סמי ווייטקומב, סיימה שנייה (24 נקודות) וכוכבת דאלאס ווינגס, אריקה אוגונבוואלה, דורגה שלישית (11).
יונסקו התחילה את הדקה ועשר שניות בשלב הגמר עם החטאה, שאחריה הגיעו 20 קליעות רצופות. בהמשך היא החטיאה זריקה אחת וסיימה עם חמש קליעות רצופות נוספות. "אני באמת מבורכת אם הצלחתי לזכות בפרס הזה", סיכמה יונסקו. סטף קרי, ידיד קרוב של יונסקו, כמובן פירגן לשחקנית כשצייץ לאחר התחרות בצחוק: "מגוחך".

ההורים שהיגרו מרומניה והמנטור קובי בראיינט

יונסקו, כאמור, היא כוכבת על גם במונחי הספורט האמריקאי. היא אמנם עדיין לא הוליכה את ניו יורק לאליפות, אבל נחשבת לאחת השחקניות הטובות בעולם. כבר בשנתה האחרונה במכללת אורגון, למשל, הפכה לראשונה (גבר או אישה) שסיימה קריירה במכללות עם לפחות 2,000 נקודות, 1,000 ריבאונדים ו-1,000 אסיסטים. היא גם שברה את שיא הטריפל-דאבלים בקולג'ים - והעמידה אותו על 26.
יונסקו, למרות שמה, נולדה בארה"ב. היא בת להורים שהיגרו מרומניה בזמן נפילת הרודן ניקולאה צ'אושסקו והמהפכה הגדולה ב-1989. אביה דן הגיע לארה"ב ראשון, עבד כנהג לימוזינה וחיכה לאשתו שהצטרפה אליו רק כעבור שש שנים, אחרי שהשיגה את האישור הנדרש. ב-1997 נולדה סברינה, 18 דקות לפני אחיה התאום אדי.
3 צפייה בגלריה
יונסקו
יונסקו
כוכבת על. יונסקו
(צילום: AP Photo/Michael Conroy)
יונסקו וקרי בתמונה משותפת עוד מימיה במכללת אורגון
מהרגע הראשון ניסתה את מזלה בכדורסל והפכה לכוכבת גדולה כבר בבית הספר היסודי. בראיון ל"וושינגטון פוסט" סיפרה בעבר כי עיקר הצלחתה נובעת מכך ששיחקה תמיד עם ילדים גדולים ממנה. "תמיד זה גם היה מול בנים, רק שהם אף פעם לא מסרו לי והייתי צריכה לדעת איך לגרום להם להבין שאני טובה. אז התאמנתי על הקליעה, לא החטאתי ומאותו רגע הם תמיד חיפשו אותי".
המנטור שלה היה לא אחר מאשר קובי בראיינט - והיא גם ספדה לו בטקס האשכבה המרגש שעשו לו בסטייפלס סנטר. "עד היום אני חושבת עליו ובוכה", סיפרה לפני 3 שנים ל"בליצ'ר ריפורט" והוסיפה: "סימסתי לו אחרי התאונה שאני אוהבת אותו". קרי, שאת שיא שלו שברה הלילה, נחשב לחבר קרוב. הסופרסטאר של גולדן סטייט הצטלם איתה בזמנו עוד לפני שנבחרה בדראפט והוסיף את הכיתוב: "גברת טריפל-דאבל". בכל המשחקים האחרונים שלה במכללה, כך נטען, הוא היה מגיע באופן קבוע לצפות ב"פלא", לדבריו. צודק. עכשיו נותר לראות אם בשנה הבאה יצליח לעקוף אותה.
פורסם לראשונה: 05:47, 15.07.23