שמונת המשחקים הראשונים העונה ב-NBA בישרו טובות עבור גולדן סטייט ווריורס. הקבוצה של סטיב קר אומנם פתחה עם הפסד ביתי לפיניקס, אך ניצחה בשישה מתוך שבעת המשחקים שלאחר מכן. עם זאת, ההפסד 130:123 הלילה (בין שבת לראשון) לאוקלהומה סיטי ת'אנדר היה השישי ברציפות של הקבוצה מסן פרנסיסקו והיא נמצאת במאזן שלילי של שישה ניצחונות לעומת שמונה הפסדים.
מעבר לתקופה הרעה של הווריורס, שכללה הרחקה של דריימונד גרין לחמישה משחקים לאחר התקרית בה חנק את רודי גובר, נראה כי מי שנחשב לאחד העוגנים של הקבוצה ומגדולי הקלעים בליגה בעשור האחרון, קליי תומפסון, מתקשה להציג את הרמה הגבוהה בה היה בשנים האחרונות (כשלא היה פצוע). הממוצעים של הקלע המחונן צנחו מ-19.8 נקודות ל-13.8 (הכי נמוך שלו מאז שהיה רוקי), כשבמהלך נובמבר הוא עומד על 12.8 בלבד.
1 צפייה בגלריה
שחקן גולדן סטייט ווריורס קליי תומפסון
שחקן גולדן סטייט ווריורס קליי תומפסון
המספרים החלשים ביותר מאז עונת הרוקי. קליי תומפסון
(AP Photo/Loren Elliott)
אבל זה לא רק ממוצע הנקודות. האחוזים שלו מעבר לקשת נמצאים בירידה גם הם, עם 32.9 העונה לעומת 40.5 במהלך הקריירה, כשבחודש האחרון תומפסון לא מצליח להגיע אפילו ל-30 אחוז (29.8). מעבר לכך, במשחקים האחרונים הזריקות שלו מטווח ה-3 נראות לא בכיוון. זריקות שהוא היה קולע בעיניים עצומות, בקושי פוגעות בטבעת, כשלפעמים הוא אפילו משליך איירבולים.
מדובר בסיטואציה שתומפסון לא רגיל אליה, ואפשר גם להגיד שמעט מלחיצה. הכוכב בן ה-33 נמצא בשנתו האחרונה בחוזה שלו בגולדן סטייט (190 מיליון דולר לחמש שנים), ובקצב הזה, לא מופרך שהווריורס יתחילו לחשוב פעמיים אם להשאיר אותו בסוף העונה.
"אם הוא לא יכול לחזור לעצמו, זו בעיה", אמר הפרשן ושחקן העבר קנדריק פרקינס לאחר המשחק הקודם נגד הת'אנדר לפני יומיים (גם בהתמודדות הזו הפסידה גולדן סטייט). "הוא התקשה להתנער מהשמירה ולהתמודד עם המהירות של אוקלהומה. אני חושב שהגיע הזמן של הווריורס להמשיך הלאה ולהיפרד מקליי תומפסון. אני חושב שהשידוך הזה מיצה את עצמו. הוא לא אופציה ראשונה ולא שנייה בהתקפה, וזה הזמן בשבילו למצוא קבוצה חדשה".
גם צ'ארלס בארקלי הצטרף, ועשה זאת בצורה של עקיצה, כשטען שהוא צריך לעבור לשחק בליגה הסינית. "לבנים מיוצרות מחימר (קליי). שי ג'ינפינג (שליט סין שביקר בארה"ב) צריך לקחת אותו בחזרה איתו".
הביקורות האלה של בארקלי ופרקינס עדינות ביחס לתגובות המרושעות שרצות ברשת בנוגע לתומפסון. אמירות כמו "בית האבות מחכה לו", או "רשמית מדובר בשחקן גמור" החלו לצוץ ברחבי הטוויטר בחשבונות עם הרבה עוקבים. מדובר בשחקן שקבע שיא נקודות ברבע אחד (37), שיא שלשות למשחק פלייאוף (11) ושיא שלשות למשחק בעונה הסדירה (14), היה חלק מרכזי בארבע האליפויות של גולדן סטייט, ועכשיו זוכה לקיתונות של לעג שלא חשב שיקבל.
"זה לא פשוט מה שקורה לו, אבל הוא צריך להיות סבלני", אמר סטיב קר כשנשאל על הכושר הירוד של תומפסון. "הת'אנדר מאוד הקשו עליו בהגנה, ממש חנקו אותו, והוא ניסה להכניס את עצמו בכח למשחק ולקח זריקות קשות מתוך תסכול. נצטרך לעזור לו לחזור לעצמו".
תומפסון בהחלט יכול לחזור לעצמו ולהציג את אותה יכולת מוכרת מהשנים האחרונות. הוא בן 33, וזה לא יהיה מופרך להגיד שיש לו עוד כמה שנים טובות בליגה. עם זאת, החודש הראשון של העונה לא מבשר טובות עבור הקלע הנהדר, והעובדה שהוא נמצא בשנת חוזה לא עוזרת כדי להפחית מהלחץ.