גולדן סטייט רושמת פתיחת עונה טובה מאוד עד כה עם מאזן 1:5. הלילה (בין שישי לשבת) ניצחו הווריורס 139:141 את אוקלהומה סיטי (3:3) במשחק הראשון של טורניר גביע ה-NBA, לאחר מותחן גדול, ויש שיגידו בזכות החלטה מעוררת מחלוקת של השופטים.
במצב של 139:139 סטף קרי חדר לסל וקלע, כשעל לוח השעונים נותרו 0.2 שניות לסיום. שופטי המשחק פסלו תחילה את הסל בטענה שדריימונד גרין נגע בטבעת במהלך ולפי החוקה זה אסור. אולם אחרי דקות ארוכות של צפייה במוניטור הוחלט לאשר את הסל.
3 צפייה בגלריה
סל הניצחון של קרי
סל הניצחון של קרי
סל הניצחון של קרי
(צילום: AP)
"הייתה ראיה ברורה שדריימונד לא נגע בכדור. למרות שדריימונד כן נגע בטבעת, הוא לא נגע בכדור והנגיעה שלו בטבעת לא גרמה לכדור לקפוץ באופן לא טבעי ולכן לא מתרחשת הפרת כדורסל במשחק", נכתב בדוח השיפוט.
אולם לאחר מכן נטען כי בצפייה במוניטור השופטים ראו בכלל שג'וש גידי מהת'אנדר נגע ברשת במהלך הזריקה, ומדובר במהלך לא חוקי שהמשמעות שלו היא סל לקבוצה המתקיפה. בכל מקרה הסל נחשב וגולדן סטייט ניצחה.
"נגיעה בטבעת לא שווה סל אוטומטי. לא השפעתי על הזריקה", אמר בסיום גרין, והוסיף: "השופטים החליטו בהתחלה שזה לא סל, אבל הם היו חייבים לדעת את זה בוודאות. אני חושב שהיו להם ספקות בנוגע להחלטה. אני שמח שבסוף הם לקחו את ההחלטה הנכונה".
3 צפייה בגלריה
קרי וגרין חוגגים
קרי וגרין חוגגים
קרי וגרין חוגגים
(צילום: AP)
גיבור הניצחון, קרי, היה נהדר עם 30 נקודות (9 מ-15 מהשדה, כולל 5 שלשות), 8 ריבאונדים, 7 אסיסטים ו-2 חטיפות.
זה סל ניצחון שני ברציפות לווריורס, אחרי שקליי תומפסון קלע מחצי מרחק ברגעי ההכרעה ב-101:102 על סקרמנטו לפני יומיים. זו הפעם הראשונה מזה 25 שנים שגולדן סטייט מנצחת שני משחקים ברציפות בזכות סל בחמש השניות האחרונות. בעונה הקודמת היו לא מעט משחקים צמודים שגולדן סטייט לא הצליחה לסיים כשידה על העליונה, אבל מאמן הקבוצה, סטיב קר, חושב שהעובדה הזו לא מעידה בצורה מסוימת על קבוצתו, אלא להפך: "יש לנו עשור ניסיון במשחקים צמודים, בניצחונות כאלה, בזכייה באליפויות. נכון בעונה שעברה הצלחנו לנצח פחות משחקים צמודים, אבל זה לא מעיד עלינו משהו. יש סיבה שהשחקנים שלי עונדים טבעות אליפות, הם טובים בזה".
אחד האקס פקטורים של גולדן סטייט מפתיחת העונה הוא ללא ספק כריס פול, שהיו ספקות בנוגע למידת ההשתלבות שלו בווריורס. בכל זאת, אחד הרכזים הגדולים בתולדות המשחק מעולם לא עלה מהספסל לאורך הקריירה, וזו הפעם הראשונה שזה קורה לו. הלילה פול רשם 13 אסיסטים ללא איבוד כדור. מדובר בהכי הרבה אסיסטים בלי איבוד לשחקן שעולה מהספסל של גולדן סטייט מאז 1997. בחמשת המשחקים הראשונים של העונה פול איבד 6 כדורים בלבד לעומת 41 אסיסטים. "זה מרשים בלשון המעטה. אני מקנא מאוד ביחס אסיסטים איבודים שלו. מעולם לא היה לי כזה", סיכם קרי.
3 צפייה בגלריה
כריס פול
כריס פול
כריס פול
(צילום: AP)