"אני עומד לצד ישראל". על ההצהרה החד משמעית הזאת חתום ג'ונתן אייזק, שחקן אורלנדו מג'יק מליגת ה-NBA, שהודיע הלילה (בין רביעי לחמישי) כי בקרוב ישיק חולצה הנושאת את הלוגו שתומך במדינה, בעקבות אירועי מלחמת "חרבות ברזל".
"אני אומנם כואב על כל אובדן חיים של חפים מפשע בסכסוך הישראלי-פלסטיני", צייץ השחקן והוסיף: "אבל בכל מה שקשור למלחמה בטרור – אני חד משמעית לצד ישראל".
1 צפייה בגלריה
אייזק
אייזק
לא כורע ברך. אייזק
(צילום: AP Photo/Kevin Kolczynski)
בזמן שלא מעט ספורטאים מעדיפים למלא את פיהם במים, אייזק הבהיר שחשוב לו לנקוט עמדה ברורה: "ישראל עשתה הרבה יותר מחמאס בכל הנוגע לשמירה על חיים של חפים מפשע. אמשיך להתפלל לשלום ולכניעה של חמאס".
את רוב ההכנסות על מכירת החולצה, טוען השחקן בעמוד ה-X שלו (לשעבר טוויטר), הוא צפוי לתרום לארגון "איחוד הצלה". על אף ההקשר שנעשה הפעם לישראל, ההדפס שמופיע על החולצה (אדם עומד כשמאחוריו דמויות נוספות שכורעות ברך) מתכתב עם מאבק אחר של אייזיק, שלמרות התמיכה שלו במאבק "black lives matter", סירב לכרוע ברך במהלך נגינת ההמנון, בדומה לכוכבים אחרים בליגה.
עד כמה גדולה הזיקה הציונית שלו? שמו האמצעי של אייזק הוא "יהודה" וזהו גם שמו של ליין הנעליים שהוא משיק בימים אלה, שנקרא "יהודה 1". על הנעליים, שמשווקות בצבע כחול ולבן כחול, מוטבע דמות של אריה.