כולם כאן בישראל חיכו וציפו למשחק הבכורה של דני אבדיה כשחקן וושינגטון, ואין ספק שהציפיות ממנו בשמיים, אבל כנראה שהוא קורץ מחומר מיוחד כי הוא הצליח לעמוד בכל אחת מהן והיה נהדר הלילה (בין ראשון לשני) במשחק ההכנה מול ברוקלין עם 15 נקודות ב-100 אחוז מהשדה, אך הוויזארדס הפסידו 119:114.
נכון, זה עדיין לא הדבר האמיתי ובסך הכל הכנה לקראת, אבל אפשר ללמוד לא מעט על מה שאולי מצפה לישראלי בעונת הרוקי שלו ב-NBA. בראדלי ביל וראסל ווסטברוק לא שיחקו הפעם וסקוט ברוקס העלה בחמישייה את אבדיה יחד עם ראול נטו, טרוי בראון ג'וניור, רוי האצ'ימורה ותומאס בראיינט.
9 צפייה בגלריה
דני אבדיה מול קיירי ארווינג
דני אבדיה מול קיירי ארווינג
מושלם מהשדה. דני אבדיה מול קיירי ארווינג
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג וקווין דוראנט
קיירי ארווינג וקווין דוראנט
הו, שלום לכם. קיירי ארווינג וקווין דוראנט
(צילום: AFP)
9 צפייה בגלריה
סקוט ברוקס מאוכזב
סקוט ברוקס מאוכזב
הרבע הראשון של וושינגטון נראה בערך ככה. סקוט ברוקס מאוכזב
(צילום: AFP)
הפעולה הראשונה של הישראלי במשחק הייתה דווקא איבוד אחרי שדרך על קו החוץ, אבל זה היה האיבוד היחיד שלו לאורך כל הערב. שלוש דקות וחצי בתוך ההתמודדות, נטו מסר לאבדיה הפנוי שעלה על הלוח עם שלשה ראשונה. עד לסיום הרבע הוא הספיק גם להוסיף אסיסט למוריץ ואגנר.
זה כמובן לא עצר את הנטס הנוצצים, עם קיירי ארווינג וקווין דוראנט, שחזר לפרקט לראשונה מאז גמר פלייאוף 2019, והם סיימו את 12 הדקות הראשונות ב-20:38 מוחץ. אבדיה חזר לפרקט באמצע הרבע השני וקלע חמש נקודות בדקה האחרונה, כולל סל מחצי מרחק ממש על הבאזר, כשהפער עמד על 18 נקודות במחצית.
חלוקת הדקות עבדה בשתי הקבוצות והוויזארדס ניצלו זאת כדי לחזור לעניינים מול הספסל של ברוקלין. אבדיה (חדירה ושלשה ברבע השלישי) וחבריו הצליחו לבצע ריצה נהדרת ואף קבעו שוויון (79:79), אך שלשה של לאנדרי שאמט סגרה את הרבע בפלוס שש לנטס.
9 צפייה בגלריה
סטיב נאש
סטיב נאש
תראו מי זה על הקווים. סטיב נאש עם בכורה משלו בברוקלין
(צילום: AFP)
9 צפייה בגלריה
בראיינט ואבדיה שומרים על ארווינג
בראיינט ואבדיה שומרים על ארווינג
זה בכלל לא קל. בראיינט ואבדיה שומרים על ארווינג
(צילום: EPA)
נקודות של הבחירה מספר 9 בדראפט (כן, עדיין מדברים פה על אבדיה) באמצע הרבע המכריע צימקו ל-104:103 אבל רודיונס קורוקס קלע שלשה בצד השני וצינן את ההתלהבות. שש דקות וחצי לסיום הישראלי ירד לספסל ולא חזר לדקות ההכרעה. בלעדיו וושינגטון אף הצליחה להפוך את התוצאה, אך קלעה רק שתי נקודות בשלוש דקות וחצי האחרונות – וככה אי אפשר לנצח.
האצ'ימורה הוביל את קלעי הוויזארדס עם 18 נקודות, נטו הוסיף 17 משלו, רובן מהעונשין, כשבסך הכל שבעה שחקנים של ברוקס קלעו בספרות כפולות.
ארווינג קיבל 17 דקות בלבד – וזה הספיק לו כדי לסיים עם 18 נקודות ו-4 אסיסטים, דוראנט נראה בריא לחלוטין ורשם 24 דקות, אך עדיין לא מאופס לחלוטין – וקלע 15 נקודות ב-5 מ-12 מהשדה.
9 צפייה בגלריה
רוי האצ'ימורה מטביע
רוי האצ'ימורה מטביע
הוביל את קלעי הוויזארדס. רוי האצ'ימורה מטביע
(צילום: רויטרס)
9 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק
ראסל ווסטברוק
בינתיים הוא נח. ראסל ווסטברוק
(צילום: AFP)
עכשיו וושינגטון יכולה לנוח קצת ולהתאמן מספר ימים ובסוף השבוע תערוך שני משחקי ההכנה נוספים, שניהם מול דטרויט: בשישי ובראשון לפנות בוקר. את העונה היא תפתח באופן רשמי בעוד שבוע וחצי, 24 בדצמבר כשתתארח אצל פילדלפיה.

עוד הלילה: הלייקרס הביסו את הקליפרס

עדיין ללא לברון ג'יימס ואנתוני דייויס, הלייקרס נראים מעולה. אחרי הניצחון בסוף השבוע על הקליפרס, גם הפעם שחקני האלופה סיפקו יכולת מצוינת, קלעו באחוזים גבוהים ובמחצית השנייה פתחו פער שרק הלך וגדל.
טיילן הורטון-טאקר כיכב עם 33 נקודות ו-10 ריבאונדים ו-41 דקות על הפרקט. קייל קוזמה שיחק 40 דקות בעצמו וסיים עם 25 נקודות. מונטרז הארל הראה שהוא באנקר מהספסל בכל משחק וסיפק דאבל-דאבל של 19 נקודות ו-11 ריבאונדים. פול ג'ורג' וקוואי לנארד עדיין לא ממש מצאו הקצב שלהם וביחד קלעו רק 20 נקודות (שיחקו 18 דקות כ"א).
9 צפייה בגלריה
טיילן הורטון-טאקר מטביע
טיילן הורטון-טאקר מטביע
מנצל כל טיפת קרדיט שהוא מקבל. טיילן הורטון-טאקר מטביע
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
קוואי לנארד ופול ג'ורג'
קוואי לנארד ופול ג'ורג'
עדיין לא נכנסו לעניינים. קוואי לנארד ופול ג'ורג'
(צילום: AFP)
ג'ון וול, עדיין ללא ג'יימס הארדן, סיים עם 21 נקודות בהפסד 104:91 של יוסטון לשיקגו. זאק לאבין קלע 23 נקודות וקלט 9 ריבאונדים.
דמיאן לילארד וסי.ג'יי מקולום קיבלו רק 13 דקות על הפרקט, ופורטלנד שלהם נכנעה 121:106 לסקרמנטו, בה לא פחות משמונה שחקנים קלעו בספרות כפולות.
אטלנטה נעזרה ב-21 נקודות ו-7 אסיסטים של טריי יאנג כדי לגבור 107:116 על אורלנדו, דטרויט ניצחה 91:99 את ניו יורק.