לאורך כל המשחק פטריק בברלי העניק "שמירה מיוחדת" לדווין בוקר. רכז לוס אנג'לס קליפרס, שידוע כמומחה הגנתי, ניסה להיכנס לראש של שחקן פיניקס, ואם מסתכלים על האחוזים מהשדה של יריבו (5 מ-16 מהשדה) הוא הצליח בגדול.
במהלך הרבע השלישי הראשים של השניים אף התנגשו כשבברלי שמר על בוקר, וגארד הסאנס החל לדמם מהאף. הוא נאלץ לרדת לקבל טיפול בחדר ההלבשה וחזר עם אף נפוח, שנראה גם שבור, שלושה תפרים רציניים וכמה הדבקות. בברלי, שדימם גם הוא, אבל מהמצח, קיבל טיפול בספסל ונאלץ להחליף את הגופייה שלו מכיוון שהיו עליה טיפות דם.
4 צפייה בגלריה
האף של דווין בוקר אחרי הפציעה
האף של דווין בוקר אחרי הפציעה
האף של דווין בוקר אחרי הפציעה
(מצילום מסך מתוך טוויטר)
דרך אגב, שני מהלכי הגנה אדירים של בברלי על בוקר ברבע הרביעי: סחיטת עבירת תוקף תוך כדי הצגה גדולה, וגרימה לאיבוד כדור, הפכו את המומנטום וכמעט נתנו לקליפרס את הניצחון. לצערו של בברלי, פול ג'ורג', "נחנק" במאני טיים. הפורוורד של האורחת אמנם העלה את קבוצתו ליתרון ראשון מאז הרבע השלישי, 31 שניות לסיום המשחק (100:101), ולאחר מכן הוסיף עוד שתי נקודות גדולות בזריקה מחצי מרחקה (102:103), אך יכול היה להגדיל את ההפרש לשלוש נקודות אם היה קולע פעמיים מהקו, 8.2 שניות לסוף.
ג'ורג', קלע של 85 אחוזים לאורך כל הקריירה, לא עמד בלחץ והחטיא פעמיים. פיניקס לקחה את הכדור החוזר, קמרון פיין החטיא שלשה יחסית פנויה, אבל הקליפרס לא הצליחו להשתלט על הריבאונד. וכך, 0.9 שניות לסיום נותרה לסאנס הזדמנות אחרונה לנצח. ג'יי קראודר הוציא כדור חוץ גאוני, ודיאנדרה אייטון פשוט הטביע אותו מקרוב על מנת להעניק למקומיים - 103:104 ו-0:2 בגמר המערב.
4 צפייה בגלריה
דיאנדרה אייטון
דיאנדרה אייטון
ההטבעה המנצחת של אייטון
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
פול ג'ורג'
פול ג'ורג'
פול ג'ורג'
(צילום: רויטרס)
"האמנתי שדיאנדרה יכול להטביע את זה. האמנתי בזה ב-100 אחוז", אמר בוקר בסיום כשהוא יושב בחדר מסיבות העיתונאים ואף הפגוע שלו גונב את ההצגה. אייטון עצמו הוסיף: "החגיגות והתגובות היו קצת מפחידות כי לא באמת הייתי בטוח מה בדיוק עשיתי. לא הייתי בטוח שהחשיבו את ההטבעה".
פיין, למרות ההחטאה לשלוש, היה ההפתעה הנעימה של המשחק. על הנייר הוא לא היה אמור לקבל יותר מדי דקות בסדרה הזאת כי ספק אם כריס פול היה יורד יותר מדי לספסל. אבל הרכז הוותיק נדבק בקורונה, נעדר משני המשחקים הראשונים ופיין תפס את מקומו בחמישייה.
4 צפייה בגלריה
קמרון פיין
קמרון פיין
קמרון פיין
(צילום: רויטרס)
במפגש הראשון פיין היה עסוק יותר בניהול העניינים וסיים עם 11 נקודות ו-9 אסיסטים. הבוקר הוא כבר היה ב"זון" מטורף וסיים כקלע המוביל של פיניקס עם 29 נקודות (12 מ-24 מהשדה) ו-9 אסיסטים ב-37 דקות. "לא הייתה לנו תשובה לקמרון פיין. הוא היה מצוין לאורך כל המשחק. המהירות והזריזות שלו פגעו בנו מאוד", החמיא מאמן הקליפרס, טיירון לו, לרכז.
מיד בסיום המשחק, עוד בירידה לחדר ההלבשה, פול התקשר ושוחח עם בוקר ואייטון. למרות ההצטיינות של פיין, הוא ושאר שחקני הקבוצה יודעים שהם צריכים את פול איתם וכמה שיותר מהר בסדרה הזאת. יכול מאוד להיות שזה יקרה כבר במשחק הקרוב בשישי לפנות בוקר (4:00). על פי דיווחים בארה"ב, בסאנס אופטימיים שפול ייצא מפרוטוקול הקורונה ויכול לשחק.
פול בשיחת וידאו עם שחקני פיניקס בסיום
בקליפרס מצד אחד התקשו לקבל את ההפסד, אבל מצד שני ניסו לשמור על אופטימיות. אפשר להבין אותם, זאת הפעם השלישית ברציפות שהם נקלעים לפיגור 2:0 בפלייאוף העונה, כאשר בפעמיים הקודמות הם חזרו בגדול והדיחו את דאלאס ויוטה. "זה משחק קשה לבלוע כי כבר חשבנו שניצחנו אותו. מצד שני כבר היינו במצבים קשים בעברו והגבנו טוב. אנחנו תמיד מגיבים טוב", אמר פטריק בברלי. לו התייחס להחטאות הקריטיות של ג'ורג': "הוא בסדר. זה חלק מהמשחק. כל השחקנים בקבוצה יודעים שבלעדיו לא היינו מגיעים בכלל לרגע הזה".