מייקל ג'ורדן נחשב לכדורסלן הגדול בכל זמנים. מעתה הוא גם יקבל כבוד נוסף, כשפרס ה-MVP של העונה ב-NBA ייקרא על שמו.
היום (שלישי) הודיעו ראשי הליגה כי החל מהעונה הבאה הפרסים האישיים היוקרתיים ייקראו על שם כוכבי העבר הגדולים של ה-NBA. הפרס הכי יוקרתי יהיה, כאמור, על שמו של כוכבה האגדי של שיקגו בולס.
2 צפייה בגלריה
מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן
כבוד גדול. ג'ורדן
(צילום: AP)
ג'ורדן זכה בשלל תארים אישיים וקבוצתיים לאורך הקריירה: יש לו שישה תארי אליפות עם הבולס, שישה תארי MVP של סדרת הגמר, חמישה תארי ה-MVP של העונה, עשר פעמים הוכתר כמלך הסלים של הליגה ותשע פעמים נבחר לחמישיית העונה. בנוסף, שלוש פעמים זכה בשחקן המצטיין של משחק האולסטאר, שלוש פעמים היה מלך החטיפות ופעם אחת קיבל את תואר שחקן ההגנה של העונה.
גביע ה-MVP החדש לא רק ייקרא על שמו של מייקל ג'ורדן: גובהו של הגביע 23.6 סנטימטרים ומשקלו 23.6 פאונד, מחווה למספר החולצה שלו (23) ולמספר האליפויות (6). חמש הצלעות בגביע הן מחווה לחמש הזכיות של ג'ורדן בתואר ה-MVP וגם התג למטה בעל שישה צדדים - מספר האליפויות של הכוכב האגדי. ואם זה לא מספיק, הכדור בראש הגביע מורכב מ-23 נקודות, כמספר החולצה האייקונית שלו.
2 צפייה בגלריה
פרס שחקן ההגנה של השנה ייקרא על שמו. אולאג'ואן
פרס שחקן ההגנה של השנה ייקרא על שמו. אולאג'ואן
פרס שחקן ההגנה של השנה ייקרא על שמו. אולאג'ואן
(צילום: gettyimages)
גם יתר הפרסים, כאמור, ייקראו על שם שחקני עבר גדולים. פרס שחקן ההגנה של השנה ייקרא על שמו האקים אולאג'ואן, פרס הרוקי על שמו של ווילט צ'מברליין, השחקן השישי על שמו של ג'ון האבליצ'ק, פרס השחקן המשתפר על שמו של ג'ורג' מייקן ופרס שחקן ה"קלאץ'" של העונה ייקרא על שמו של ג'רי ווסט.
"אוסף הפרסים שלנו מייצג חלק מהשחקנים הכי גדולים בהיסטוריה של ה-NBA. בכל עונה אנחנו נותנים הכרה לשחקן הכי טוב ובמקביל אנחנו רוצים גם להוקיר את אגדות העבר שמגלמים את התארים היוקרתיים האלו", אמר קומישינר הליגה, אדם סילבר.