קייטלין קלארק ממשיכה לשבור שיאים בכדורסל המכללות האמריקאי. אחרי שהפכה לשיאנית הנקודות - גברים או נשים - ב-NCAA, כוכבת מכללת אייווה היא החל מאתמול (שבת) השחקן/ית שקלעה הכי הרבה שלשות בעונה אחת בקולג'ים.
קלארק קלעה ב-62:95 על פן סטייט ברבע גמר טורניר הביג-10 פעמיים מחוץ לקשת שסידרו לה 163 שלשות בעונה, אחת יותר מדריוס מגי ומאחד העונה לשם סטף קרי.
4 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
משכתבת את ההיסטוריה. קלארק
(צילום: Jeffrey Becker-USA TODAY Sports)
קלארק קלעה את שתי השלשות שלה רק בתחילת הרבע הרביעי, שהגיעו אחרי 11 החטאות לא אופיניות מחוץ לקשת. את המשחק סיימה עם 24 נקודות (5 מ-19 מהשדה, 2 מ-12 לשלוש), 10 ריבאונדים ו-7 אסיסטים.
קלארק, כידוע לכולם, היא כבר הרבה יותר מעוד שחקנית כדורסל, אלא תופעה חברתית. לפני שבועיים שברה שיא בן 54 של פיט מראביץ' האגדי והפכה, כאמור, לשיאנית הנקודות בכדורסל המכללות. שלשות הלוגו והמסירות הביאו לה פופולריות שחוצה ענפים. באוקטובר האחרון, למשל, במשחק ששוחק באיצטדיון הפוטבול של האוניברסיטה, הגיעו יותר מ-55 אלף צופים. כל משחק של אייווה, שאולמה מכיל 15 אלף מקומות, היה סולד אאוט מוחלט. כך גם גם כל משחקיה בטורניר ה-NCAA, לראשונה בהיסטוריה.
4 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
קלארק חותמת למעריצים
(צילום: Jeffrey Becker-USA TODAY Sports)
4 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
הפכה לתופעה חברית בארה"ב
(צילום: Jeffrey Becker-USA TODAY Sports)
החולצות הנושאות את שמה עפות מהמדפים (הווירטואליים) של ענקית הקמעונאות Fanatics, ולאחרונה הן אף שברו את שיא המכירות עבור פריטים של שחקן או שחקנית מכללות בכל ענף ספורט מאז שהאתר החל למכור מוצרים של שחקני מכללות ב-2022.
קלארק עקפה את הקוורטרבק של אוניברסיטת קולורדו, שדור סנדרס, בנו של מאמנו וחבר היכל התהילה של ה-NFL דייון סנדרס, בדרך למקום הראשון ב-Fanatics. פריט לבוש בולט במיוחד שהמעריצים לא יכולים לקבל מספיק ממנו הוא חולצת טריקו של נייקי שכתוב עליה "You break it, you own it" יחד עם שם המשפחה של קלארק והמספר 22 שמזוהה איתה.

רק אליפות חסרה

היא נולדה בדה מוין, אייווה. רק שעתיים נסיעה מהקמפוס. התחילה לזרוק בגיל 5, אבל עד גיל 10 אבא שלה, שחקן כדורסל בקולג'ים בעצמו בעבר, הרשה לה לזרוק רק מחצי מרחק ומתחת לסל. היא קיבלה אור ירוק לזרוק שלשות רק בגיל עשר, ואז התחילה ברוטינה שלה: 100 זריקות ליי-אפ, 100 זריקות מחצי מרחק, 100 זריקות מהעונשין, מאה שלשות. זו הרוטינה שלה גם היום, רק עם 300 זריקות בכל תחנה. בגיל 13 היא החליטה להתרכז רק בכדורסל, זאת לאחר שבילדותה שיחקה במספר מקצועות, ובשנתיים הראשונות שלה בתיכון אף הייתה בהרכב של נבחרת הכדורגל וכבשה לא מעט שערים.
4 צפייה בגלריה
קלארק
קלארק
ועכשיו נותר לה רק לזכות באליפות. קלארק
(צילום: AP Photo/Abbie Parr)
בכדורסל, היא זכתה בתואר השחקנית המצטיינת של טורניר אחרי טורניר. של בנים. בתיכון המאמנים היו חייבים להביא נערים גבוהים וחזקים ממנה כדי לשמור עליה. בחצר האחורית של הבית היא הגדילה עוד ועוד את טווח הזריקה שלה, עד שאבא שלה היה צריך לעקור את הדשא לטובת אספלט. המשפחה הייתה נוסעת שעות כדי לראות את מאיה מור, השחקנית האהובה על קלארק, משחקת במינסוטה. "אני חושבת שזה הישג גדול, בעיקר למשחק קבוצתי", אמרה מור לפני שקלארק שברה את השיא, "כי במסגרת כזו, את גם צריכה לדעת להראות כמה את טובה וכשרונית, וגם את צריכה למצוא ולהתאים את עצמך כחלק מהקבוצה".
בכל שנה בתיכון היא העלתה את הממוצעים שלה, כך גם בקולג'. היא שברה שיא אחרי שיא, זכתה בעוד ועוד תארים אישיים. היא פתחה בכל 125 המשחקים שלה באייווה, ורק פעם אחת לא הגיעה למאזן דו-ספרתי של נקודות. ב-2021 היא הוליכה את מכללות נשים בנקודות, ב-2023 היא הוליכה את המכללות באסיסטים, ובעונה שביניהן היא הוליכה את המכללות בנקודות ובאסיסטים.
ברבע הגמר ובפיינל-פור של העונה שעברה היא השיגה 40 נקודות לפחות בשני המשחקים. את אחד מהם אף סיימה עם טריפל-דאבל. אייווה הדיחה את דרום קרולינה הפייבוריטית בחצי הגמר, רק כדי להפסיד ללואיזיאנה סטייט בגמר. הפרשנים כתבו שהייתה לה הופעה פושרת. היא קלעה 30 נקודות, אבל לואיזיאנה סטייט ניצחה כי הבינה שהיא לא תעצור את קלארק, היא פשוט חייבת לקלוע יותר טוב ממנה. אליפות מכללות זה מה שנשאר לה להשיג, עד שתגיע בעונה הבאה ל-WNBA.