זה היה אמור להיות מפגש חד צדדי בין אחת הקבוצות הטובות ב-NBA לזו החלשה ביותר במערב. בפועל, קיבלנו הלילה (בין שישי לשבת) דרמת ענק ומשחק שנכנס לספרי ההיסטוריה.
7:50 דקות לסיום הרבע השלישי, מלאקי ברהאם העלה את סן אנטוניו ליתרון 55:84 על ממפיס. אף אחד, כולל במיטב סוכנויות ההימורים, לא נתן אז אפשרות לגריזליס לצאת מהבור העמוק הזה. איכשהו, הם יצאו והשלימו קאמבק מהסרטים (ואחד הגדולים בתולדות ה-NBA) בדרך ל-126:129 על הספרס בהארכה.
3 צפייה בגלריה
שחקני ממפיס
שחקני ממפיס
שחקני ממפיס חוגגים את הקאמבק המטורף
(צילום: AP)
"התחלנו כנראה לשחק רק במחצית השנייה", הודה מאמן הגריזליס, טיילור ג'נקינס. "לא הראיתי שום דבר בחדר ההלבשה, פשוט פניתי לשחקנים ואמרתי להם: 'מה יש לכם בשבילי?'. ארבעה או חמישה חבר'ה צעקו שזה לא מקובל איך שנראינו בחצי הראשון. והם עלו ושינו גישה".
ממפיס נגסה ונגסה בפער, אבל הייתה עוד בפיגור תשע נקודות, 109:100, בכניסה לדקה האחרונה של המשחק. בנקודת הזמן הזאת, אגב, הקבוצה של ג'נקינס היתה עם 0.8% סיכוי לנצח במשחק לפי רשת ESPN. שלשות של דזמונד ביין, לוק קנארד ודילון ברוקס (האחרונה, 1.1 שניות לסיום) סגרו ריצת 0:9 מהדהדת. ג'נקינס התייחס לחצי הראשון האיום של קבוצתו: "היינו סתמיים מדי, לא תקשרנו, לא ביצענו את תוכנית המשחק שלנו".
3 צפייה בגלריה
ברוקס
ברוקס
ברוקס פוצח בריקודים אחרי השלשה שכפתה הארכה
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
ג'נקינס
ג'נקינס
הכל השתנה במחצית. ג'נקינס
(צילום: AP)
בהארכה, כאמור, הגריזליס כבר שטו על גב המומנטום וניצחו 11:17. "התאפסנו על עצמנו במחצית ודיברנו על זה", הסביר ג'ארן ג'קסון ג'וניור, שכיכב עם 28 נקודות ב-43 דקות. "לכן התפוצצנו במחצית השנייה ובהארכה, כשאתה מאמין בעצמך אתה עושה רעש".
ממפיס (שהופיעה עדיין ללא ג'ה מוראנט המושעה) עלתה ל-10 מ-10 במשחקים האחרונים מול סן אנטוניו, שמצידה ספגה הפסד חמישי רצוף העונה במשחקים שנכנסו להארכה ומדורגת אחרונה במערב (52:18). זאק קולינס, שקלע 24 לזכות הספרס, היה מתוסכל בסיום: "אנחנו תחרותיים כל העונה. לא היינו צריכים להפסיד גם הפעם. בעצם, כשאתה מוביל כמעט ב-30 הפרש אסור לך אף פעם לרדת מנוצח".
מאמן המפסידה, גרג פופוביץ', סיכם: "היה לנו חוסר מזל. הם קלעו שלוש שלשות ברצף ומגיע להם קרדיט, אבל היה משחק נהדר. למדנו הרבה, אני שמח שהשחקנים שלי התחרו עם קבוצה כמו ממפיס. הם עשו עבודה טובה".