שמחה מאופקת בדאלאס אחרי ה-105:108 הדרמטי הלילה (בין רביעי לחמישי) על מינסוטה במשחק הראשון בגמר המערב. החבורה של ג'ייסון קיד הצליחה להישאר צמודה למארחת, ששלטה במחצית הראשונה, נטלה את ההובלה ברבע השלישי ולמרות שהטימברוולבס חזרה להוביל - המאבריקס הגיעו חדים למאני טיים ויצאו עם ניצחון חוץ חשוב שהעביר אליהם את יתרון הביתיות.
לוקה דונצ'יץ' שוב היה שם בשביל חבריו, בעיקר במאני טיים. הסלובני קלע 33 נקודות, מתוכן 15 ברבע הרביעי, כולל סל קלאץ' חשוב 49 שניות לסיום. יחד איתו, גם קיירי ארווינג, שתרם 30 נקודות, סיפק הצגה גדולה, כשבסך הכל צמד הכוכבים של דאלאס תרם לא פחות מ-63 נקודות.
3 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס קיירי ארווינג עם לוקה דונצ'יץ'
שחקן דאלאס מאבריקס קיירי ארווינג עם לוקה דונצ'יץ'
הצמד המנצח של דאלאס. קיירי ארווינג עם לוקה דונצ'יץ'
(AP Photo/Tony Gutierre)
בארה"ב שיבחו את צמד הגארדים, שזו לא התצוגה הראשונה שלהם בפלייאוף השנה. בדאלאס עקצו את אלה שלעגו לקבוצה כשהיא החתימה את קיירי בעונה שעברה: "הם אמרו שהשילוב בין לוקה לקיירי לא יעבוד - עכשיו הם רחוקים רק שלושה משחקים מגמר ה-NBA".
דונצ'יץ', שמרבה להחמיא לקיירי, עשה זאת שוב לאחר המשחק הלילה: "הוא שמר אותנו במשחק. בלעדיו היינו בטח בפיגור של 20 הפרש בהפסקת המחצית. הייתי צריך לעזור לו קצת במחצית השנייה, כך שהחלפנו תפקידים הפעם".
זה לא נעצר כאן. אחד הפרשנים המוערכים בארה"ב ומי שאימן בליגה בשנים 2003-2021, סטן ואן גנדי, טען כי דונצ'יץ' וקיירי הם "צמד הגארדים ההתקפיים הטוב בהיסטוריה של הליגה", הצהרה שהתקבלה בהפתעה על ידי אגדת העבר והפרשן שלצדו, רג'י מילר.
3 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס קיירי ארווינג עם לוקה דונצ'יץ'
שחקן דאלאס מאבריקס קיירי ארווינג עם לוקה דונצ'יץ'
"צמד הגארדים ההתקפיים הטוב בהיסטוריה"
(Stephen Maturen/AFP)
בכלל, המאבריקס זכו למחמאות על ההחתמות שביצעו בתקופה של קצת פחות משנה וחצי. "בפברואר 2023 לא היה להם את קיירי ארווינג, דרק לייבלי, דרק ג'ונס, פי. ג'יי וושינגטון ודניאל גאפורד, עכשיו הם מדורגים במקומות 2-6 מבחינת כמות הדקות שהם מקבלים בפלייאוף. דאלאס פשוט עשתה מהפך מדהים בסגל שלה בפרק זמן קצר מאוד".
כאמור, בדאלאס עדיין נמנעים לצאת בהצהרות מטבע הדברים, היות ומדובר בסך הכל במשחק הראשון בסדרה שיכולה כמובן להתהפך. עם זאת, בחשבונות המזוהים עם הקבוצה ברשתות החברתיות כבר יש כאלה שעוקצים את כוכב מינסוטה, אנתוני אדוארדס. במסיבת העיתונאים אדוארדס נראה שפוף, ובחשבון ברשת X (לשעבר טוויטר) כתבו: "הוא חזר לקרקע מהר מאוד, תראו מה קיירי עשה לו".

מינסוטה בהלם

בצד השני, הוולבס מאוכזבים בעקבות ההפסד במשחק הראשון בסדרה, שכאמור נערך באולמם הביתי. מלבד ג'יידן מקדניאלס, שאר הכוכבים של מינסוטה לא היו בשיאם. אדוארדס אומנם קלע 19 נקודות והיה קרוב לטריפל דאבל, אך במחצית השנייה היו לו 6 נקודות בלבד, כולל מספר החטאות לא אופייניות. אותו דבר לגבי קארל אנתוני טאונס, שסיים עם 16 נקודות באחוזים רעים (6 מ-20 מהשדה, 2 מ-9 מ-3).
3 צפייה בגלריה
שחקן מינסוטה טימברוולבס אנתוני אדוארדס
שחקן מינסוטה טימברוולבס אנתוני אדוארדס
"להבא אקלע זריקות מהסוג הזה". אנתוני אדוארדס
(Jesse Johnson/Reuters)
אדוארדס אמר בסיום: "לא ממש ידענו למה לצפות לפני המשחק. שחקני הפנים שלהם עשו עבודה נהדרת. ג'יידן היה היחיד שהגיע מוכן למשחק הזה, ואני חושב שכל שאר השחקנים איכזבו אותו. אני מבטיח שלהבא את אקלע זריקות כמו אלה שהחטאתי".
המאמן כריס פינץ' אמר: "זו הייתה הופעה התקפית רעה מאוד שלנו, לקחנו זריקות רעות, איבדנו הרבה כדורים והשטף שלנו היה רע מאוד. אנחנו חייבים להיות טובים יותר ברגעי הקלאץ'".
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
(הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם)