למרות שחגג 38 לפני כשבוע וחצי, ועל אף שקבוצתו לוס אנג'לס לייקרס ממשיכה לגמגם במאבקיה בתחתית המערב (כרגע במקום ה-12 עם מאזן של 23:18), לברון ג'יימס נראה בתקופה האחרונה טוב מתמיד. הכוכב מתקרב בצעדי ענק לתואר מלך סלי ה-NBA בכל הזמנים, כשנותרו לו 422 נקודות כדי להשיג את קארים עבדול ג'באר.
בריאיון שהעניק ל-ESPN לקראת השיא המתקרב, נזכר ג'יימס בסל הראשון שקלע בליגה - ב-30 באוקטובר 2003, אז סיים עם 25 נקודות בהפסד קליבלנד 106:92 לסקרמנטו. "אני נזכר כמה לחוץ הייתי", סיפר ג'יימס. "ידעתי שאני מוכן לרגע הזה, שאני שייך לליגה הטובה בעולם. אבל לא ציפיתי שככה זה ייראה. הייתי סופר לחוץ, לא ידעתי איך הסל הראשון שלי ייכנס ובאיזו צורה זה יהיה. בסופו של דבר זה היה ג'אמפ שוט בפיידאווי ליד הספסל שלנו. זאת הייתה זריקה קשה, אבל הייתי כל כך לחוץ ונרגש. לא רציתי להיכשל או לאכזב אנשים, והייתי פשוט גאה להיות חלק מזה".
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
קרוב לתואר מלך סלי ה-NBA. ג'יימס
(צילום: AP)
כשנשאל איפה שבירת השיא של קארים תדורג ברשימת ההישגים הבלתי נגמרת שלו, השיב: "אני לא יודע, כי זו לא היתה המטרה הראשונה שלי כשהגעתי לליגה. רציתי להגיע לאולסטאר, להיבחר לרוקי העונה, חמישיית העונה, חמישיית ההגנה, לזכות באליפות, להיבחר ל-MVP... מלך הסלים? אף פעם אפילו לא חשבתי על זה".
"אני לא חושב שאני סקורר, אולי אני פשוט יודע לקלוע", המשיך כוכב הלייקרס. "כשאמרתי שאני לא סקורר זה פשוט כי זה משהו שמעולם לא היה משהו שמגדיר את סגנון המשחק שלי. תמיד רציתי להיות משמעותי בכל המדדים, בריבאונדים ובאסיסטים ולתקשר ברמה גבוהה עם החברים לקבוצה. אבל כשאתה מסתכל על זה ורואה כמה זמן השיא עומד כמו שהוא וכמה גדול זה להשיג משהו כזה אז קשה לי לדבר על זה כי עדיין לא הייתי במקום שבו אני מרגיש במצב כזה".
3 צפייה בגלריה
לברון
לברון
"אני רוצה להמשיך לשחק בקצב גבוה". ג'יימס
(צילום: AP)
"כשאשבור את השיא בקרוב, ארצה לראות שם את המשפחה שלי איתי", סיפר. "אני יודע שזה הולך להיות מאתגר כשהערב הזה יקרה, הילדים שלי משחקים כדורסל ויש להם את לוח הזמנים שלהם אבל אם אני רוצה שאלו האנשים שיהיו איתי שם. הילדים שלי, אשתי, אמא שלי, אני רוצה שיהיו שם לידי".
על הכושר המעולה שלו, אמר: "זה מדהים, אני תמיד מכין את הגוף שלי ואת הנפש שלי להיות בגרסה הכי טובה. אני מסתכל על דו"ח הסקאוט של היריבות ורוצה להמשיך לשחק בקצב גבוה, ברמה גבוהה. אם זה 25 דקות, 35 דקות, 45 דקות, אני תמיד מהווה איום וזה חשוב שאכין את עצמי לזה כשאני עולה לפרקט לשחק".
"המורה הכי הטוב בחיים שלי היה הניסיון. למדתי ממשחק למשחק, הבנתי מתי ואיפה הכי טוב לי להתמקם וככה פיתחתי את יכולות הקליעה שלי. הגעתי למצב שאני עושה את מה שאני רוצה לעשות על הפרקט, פיתחתי את היכולת לקרוא את המצבים והמהלכים וככה גם הפכתי להיות חשוב יותר במערך של הקבוצות ששיחקתי בהן".
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס מברך את בנו ברוני
לברון ג'יימס מברך את בנו ברוני
"אני צריך לשחק עם הבן שלי".לברון וברוני
(צילום: AP)
"בנוגע לשיא, ידעתי שבעונה שעברה הייתה לי הזדמנות להפוך למלך הסלים אבל ידעתי שלא נגיע לפלייאוף אז העדפתי לא לשחק", סיפר לברון. "אם לא מנצחים אז זה לא שווה. מי יכול לעקוף אותי בעתיד? קווין דוראנט קולע בקלות, גם קיירי, לוקה דונצ'יץ', ג'ואל אמביד, יאניס אנטטקומפו. בסופו של דבר צריכים גם להיות כשירים".
לסיום, לשאלה מה יישאר לו להשיג אחרי שבירת השיא ההיסטורי, השיב ג'יימס: "אני צריך לשחק עם הבן שלי, אני חייב לשחק עם ברוני, ללבוש את אותם מדים ולשחק ביחד. אנחנו לא מדברים על זה כרגע, אבל הוא שומע את הדיבורים שלי בתקשורת. אני כבר כאן, אני רק מחכה לו".