סאגת קיירי ארווינג לא תרד מהכותרות בקרוב, בעיקר כי לא נראה שיש לו כוונה להתחסן ובעקבות כך ברוקלין החליטה שהוא לא ישתתף בכל האימונים והמשחקים. מי שהוסיפה שמן למדורה היא לאברן ספייסר, מועמדת לקונגרס מטעם מדינת פלורידה.
"הם נתנו למג'יק ג'ונסון לשחק כדורסל כשהוכח שהוא חולה איידס, אבל לא נותנים לקיירי ארווינג לשחק כי הוא לא התחסן נגד קורונה", צייצה ספייסר בטוויטר.
3 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן וקיירי ארווינג
ג'יימס הארדן וקיירי ארווינג
ארווינג לצד ג'יימס הארדן
(צילום: AFP)
הציוץ של המועמדת לקונגרס
במהרה הציוץ שלה הפך לוויראלי עם מעל 26 אלף לייקים וכמות דומה של ציוצים מחדש. חלק מהגולשים תמכו במועמדת לקונגרס, אבל רבים טענו שאין לה מושג על מה היא מדברת.
"לא ידעתי שאיידס יכול להיות מועבר דרך האוויר", הקניט אחד הגולשים את ספייסר. קליי טראוויס, מגיש טלוויזיה ורדיו מפורסם מנאשוויל, דווקא תמך במועמדת לקונגרס: "בשנות ה-90 ב-NBA אישרו למג'יק לשחק עם איידס. זאת הייתה ההחלטה הנכונה כי הסיכון להידבקות היה נמוך. עכשיו הם לא נותנים לקיירי לשחק בלי חיסון, למרות שאין סיכוי שידביק אדם בוגר. זה משוגע".
3 צפייה בגלריה
מג'יק ג'ונסון. השוואה מעוררת מחלוקת
מג'יק ג'ונסון. השוואה מעוררת מחלוקת
מג'יק ג'ונסון. השוואה מעוררת מחלוקת
(צילום: getty images)
כזכור, קיירי קיבל אישור להתאמן עם הנטס במתקן האימונים הפרטי של הקבוצה, והוא אף יכול מבחינה חוקית לשחק עם ברוקלין בכל אולם בארה"ב למעט המדיסון סקוור גארדן, ברקליס סנטר וצ'ייס סנטר של גולדן סטייט, מכיוון שבניו יורק ובסן פרנסיסקו קיים איסור על כניסה של אנשים לא מחוסנים לאולמות ספורט ותרבות ציבוריים. יש לציין כי בניגוד למה שצייצה ספייסר, בליגה לא מונעים מקיירי לשחק, אלא מדובר בהגבלות של הערים עצמן (ניו יורק וסן פרנסיסקו).
הלילה (בין רביעי לחמישי) דיבר ארווינג על המצב בשידור חי בחשבון האינסטגרם שלו: "אל תאמינו לדיבורים על כך שאני פורש, אני לא מתכוון לוותר על המשחק בשביל חוקי החיסונים", אמר מפורשות שחקן הנטס. "המציאות היא שכדי להיות בניו יורק ועם הקבוצה, אני צריך להיות מחוסן. אני בוחר שלא לעשות זאת, וזו הבחירה שלי".
3 צפייה בגלריה
סטיב נאש
סטיב נאש
סטיב נאש. יצטרך להסתדר בלי ארווינג
(צילום: AFP)
עוד אמר השחקן: "אנשים מאבדים את מקום עבודתם בגלל החוקים הללו, צריכים לקבל החלטות לגבי חייהם ואני מכבד כל החלטה. אני גם לא רוצה להתייחס לרגשות של אנשים, פשוט תשתמשו בהיגיון שלכם: האם אתם הייתם מרגישים בנוח להיכנס אל תוך העונה כאשר אתם יודעים שאתם מוכרחים לקבל את החיסון? זה לא היה נושא לפני שהעונה התחילה. אני חשבתי שאוכל לשחק כדורסל. אני לא מתנגד לחיסונים. אני עדיין לא מרגיש בטוח, וזה בסדר. לא ביצעתי שום פשע ולא פגעתי באף אחד, אני מודע להשלכות של ההחלטות שלי על חיי".