ביום הולדתו ה-22 של דני אבדיה, החגיגה הייתה שייכת ליאניס אנדטוקומבו, שסחף הלילה (בין שלישי לרביעי) את מילווקי באקס (13:24) לניצחון 113:123 על וושינגטון וויזארדס (22:17) עם שיא קריירה של 55 נקודות, להן הוסיף 10 ריבאונדים ו-7 אסיסטים.
לראשונה בקריירה, הסופרסטאר היווני סופר שלושה משחקים רצופים עם לפחות 40 נקודות. בשלושת המשחקים האחרונים, יאניס מחזיק בממוצעים פשוט מטורפים של 47.7 נקודות, 17.3 ריבאונדים ו-6.3 אסיסטים.
4 צפייה בגלריה
יאניס
יאניס
"אני מנסה ליצור אומנות". יאניס
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
יאניס
יאניס
יאניס בדרך לטבעת
(צילום: רויטרס)
"רק ניסיתי להיות עקבי", אמר יאניס בסיום. "בכל לילה יהיה מישהו שיהיה מעולה. ח'ברה כמו לברון ג'יימס מעולים מאז 2003. אני רוצה להיות אחד מהח'ברה האלה. אני חושב שאני שם את עצמי בעמדה שבה אני יוכל לעשות את זה".
"אני רוצה להיות בעמדה בה המשחק שלי משעמם", המשיך יאניס. "אני פשוט אעשה את מה שאני עושה ואנשים לא ידברו על זה כי זה כבר יהיה משעמם. זה מה שאני רוצה לעשות. אני רוצה שאנשים אחרים יחשבו שהמשחק שלי משעמם, אבל שאני לא אשתעמם. השחקנים הכי טובים אף פעם לא משתעממים. הם תמיד נותנים את הכי טוב שלהם בכל לילה נתון ולא משנה מול מי הם משחקים".
4 צפייה בגלריה
אבדיה ויאניס
אבדיה ויאניס
עצר את וושינגטון. יאניס שומר על אבדיה
(צילום: AP)
שיא הקריירה הקודם של יאניס היה 52 הנקודות שקלע מול פילידלפיה סיקסרס ב-17 במרץ 2019. הלילה, מעבר לכמות הנקודות, הוא גם היה יעיל עם 20 מ-33 מהשדה ו-15 מ-16 מהעונשין. "אתה חייב להיות הכי טוב במה שאתה עושה", הוסיף. "זה מה שאני מנסה לעשות. אני מנסה ליצור אומנות. אני מנסה להיות הכי טוב שאני יכול".
מאמנה של מילווקי, מייק בודנהולצר, הילל את הכוכב שלו: "הלילה הצלחנו לזכות בו. הוא היה פשוט פנומנלי. קשה למצוא את כל המילים כדי לתאר אותו. ערב מדהים ומיוחד".

התוצאה המפתיעה של העונה

"אנחנו צריכים לשמור על צניעות בכל ערב. הלילה לא עשינו את זה, והובסנו בכל היבט של המשחק", הסביר מאמן בוסטון ג'ו מזולה. ללא הכוכב הגדול שיי גילג'ס אלכסנדר, אוקלהומה סיטי ת'אנדר (21:16) הפתיעה ופירקה הלילה 117:150 את בוסטון (12:26), שהייתה בהרכב מלא למעט רוברט וויליאמס שוודאי היה עוזר בהגנה. לא פחות מחמישה שחקנים של המנצחת קלעו יותר מ-20 נקודות, כג'וש גידי הוביל את הקלעים עם 25. ג'יילן בראון וג'ייסון טייטום קלעו 29 ו-27 מנגד, אך הם היו היחידים בחמישיית הסלטיקס עם מאזן דו-ספרתי.
4 צפייה בגלריה
ג'ו מזולה
ג'ו מזולה
"לא היינו צנועים". מזולה
(צילום: AP)
הת'אנדר קבעו שיא מועדון חדש עם 150 הנקודות שלהם. עד הלילה אוקלהומה סיטי לא ניצחה ביותר מ-16 הפרש העונה ובוסטון לא הפסידה ביותר מ-16 הפרש העונה. "אמרתי להם אחרי המשחק שאני רוצה שהם יבינו מה גרם לזה לקרות", אמר בסיום מארק דייגנולט, מאמנה של אוקלהומה. "היה לנו אימון מעולה אתמול, הגענו למשחק מרוכזים מאוד בשני צידי המגרש. עשינו את מה שאנחנו צריכים לעשות, וזה מה שאפשר לנו להינות על הפרקט".