אוהדי הפועל ירושלים בתהלוכה לפני המשחק מול טנריפה
(צילום: אופק טיקטינסקי)
לאחר העלייה לגמר הפיינל-פור של ליגת האלופות, בעקבות הניצחון הגדול הערב (שישי) 68:69 על אלופת המפעל היוצאת טנריפה, בהפועל ירושלים ינסו להירגע אט-אט מהחגיגות על מנת לנצל את היום וחצי שנותרו להם כדי להתכונן ליריבה בקרב על התואר ביום ראשון (21:00 שעון ישראל) - טלקום בון, שהפתיעה בחצי הגמר את המארחת מלאגה.
בון הבטיחה עם הכרטיס לגמר לאחר 67:69 דרמטי על מארחת הפיינל-פור, הודות לרבע שני מרשים (9:19), משחק הגנה קשוח שפשוט שיגע את הספרדים וקצת מזל בשניות הסיום. בון ירדה להפסקה ביתרון דו-ספרתי (31:41), ראתה את מלאגה חוזרת, אבל לחצה על הדוושה בדקות הקלאץ'. 10 שניות לסיום, ביתרון גרמני 67:69, טי.ג'יי שורטס נשלח לקו והחטיא פעמיים. בזמן שנותר קנדירק פרי ממלאגה החטיא שלשה עם הבאזר ושלח את שחקני בון לחגוג.
4 צפייה בגלריה
טלקום בון
טלקום בון
ממתינים להפועל ירושלים. שחקני טלקום בון
(צילום: FIBA PHOTOS)
4 צפייה בגלריה
שורטס
שורטס
שורטס בטירוף. עבר גם את המועמדת הראשית לזכייה
(צילום: FIBA PHOTOS)
בון הוקמה ממש לא מזמן, ב-1992 ליתר דיוק, כחלק מאיחוד בין גודסברגר טורנווריין ופורטונה בון (שתי הקבוצות הללו נוסדו בשנות ה-70). היא החלה את דרכה בליגת המשנה בגרמניה, וב-1996 עלתה לבונדסליגה - כאשר בעונתה הראשונה בליגה הבכירה סיימה את במקום השני והגיעה עד חצי גמר הפלייאוף.
בון היא לא מאריות הכדורסל האירופי, ואפילו לא מהבכירות בליגה הגרמנית. במהלך השנים האחרונות היא עוברת כמה עונות מוצלחות וכמה בתחתית ולא בדיוק מוצאת יציבות. בעונות 2019/20 ו-2020/21 סיימה במקומות 15 ו-13 בהתאמה בליגה, אך בעונה שעברה סיימה שלישית. העונה הזו נראית כטובה ביותר שלה עד כה, כשהיא מוליכה את הליגה הגרמנית במאזן מדהים של 32 ניצחונות ו-2 הפסדים - והיא מקדימה את אלבה ברלין ובאיירן מינכן!
4 צפייה בגלריה
דילייני
דילייני
דילייני בדרך לעוד שתי נקודות מול מלאגה
(צילום: FIBA PHOTOS)

שחקנים מובילים

הקלע המוביל של הקבוצה הוא הרכז טי.ג'יי שורטס שקולע 18.7 נקודות בממוצע למשחק, מוסר 7.1 אסיסטים והוא למעשה הכוכב הגדול והמנוע העיקרי שלה. הפורוורד ג'רמי מורגן קולע 12.2 נקודות בממוצע למשחק יחד עם 3.6 ריבאונדים, כאשר ג'בונטיי הוקינס (11.6) ופין דילייני (10.6 נקודות ו-5 ריבאונדים למשחק) בולטים גם הם.

הדרך לגמר

כמו בליגה, הגרמנים הפסידו רק פעמיים לכל אורך העונה בליגת האלופות. את שלב הבתים הראשון בון סיימה במקום הראשון עם מאזן 1:5, מה שנתן לה מקום אוטומטי בשלב הטופ 16 מבלי להזדקק לעבור בפליי-אין. את שלב הבתים השני היא עברה בצורה עוד יותר מרשימה, כשניצחה בכל ששת משחקיה ותוך כדי מאזן סלים אימתני של 79+.
4 צפייה בגלריה
טלקום בון
טלקום בון
האמת, מעטים האמינו שיגיעו עד לגמר המפעל. שחקני בון
(צילום: FIBA PHOTOS)
במשחק הראשון בסדרת רבע הגמר היא הופתעה בביתה על ידי שטרסבורג, שניצחה אותה 76:77, אך בון התעשתה וניצחה בשני המשחקים הבאים, כולל 66:76 מרשים בצרפת ואז סגרה עניין עם 77:83 ביתי בדרך לפיינל-פור.