תודו שאתם לא מופתעים: לברון ג'יימס, כוכבה של לוס אנג'לס לייקרס, הוא שחקן ה-NBA המרוויח בעולם (בשקלול שכר, בונוסים וחסויות) בשנה האחרונה - כך על-פי הדירוג של מגזין "פורבס" שפורסם היום (שישי).
לברון הרוויח 111.2 מיליון דולר בשנה האחרונה, כש"רק" 41.2 מיליון דולר הם מהשכר שלו בלייקרס. שאר הסכום (70 מיליון דולר) הגיע מהכנסות "מחוץ למגרש", בעיקר בזכות הסכם החסות עם נייקי (32 מיליון דולר) והרווחים מהסרט "ספייס ג'אם: אגדה חדשה". וכן, הוא בפסגת הרשימה בקרב שחקני ה-NBA עונה שמינית ברציפות (!).
2 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
בפסגה, שוב. לברון
(צילום: AP)
למקום השני בדירוג הגיע סטף קרי, הכוכב הגדול של גולדן סטייט שב-12 החודשים האחרונים הרוויח 92.8 מיליון דולר, כש-47 מיליון דולר הגיעו מביצועיו על המגרש. מיד אחריו, עם הכנסות של 87.9 מיליון דולר בשנה האחרונה, נמצא קווין דוראנט מברוקלין. אגב, הכנסותיו מחוץ למגרש זהות לזה של קרי, אך שכרו נמוך יותר (40.9 מיליון דולר).
במקום הרביעי (80.3 מיליון דולר) נמצא אלוף ה-NBA, יאניס אנדטוקומבו ממילווקי, שהוא גם השחקן היחידי בטופ-10 שמתחת לגיל 30. ה"גריק-פריק" בן ה-26 משתכר 39.3 מיליון דולר אצל הבאקס. ראסל ווסטברוק, הרכש החדש של הלייקרס, נמצא חמישי ברשימה (74.2 מיליון דולר) וג'יימס הארדן מברוקלין שישי (62.3).
2 צפייה בגלריה
דוראנט וקרי מתחבקים
דוראנט וקרי מתחבקים
צמודים בדירוג. קרי ודוראנט
(צילום: AP)
במקום השביעי מדורג דמיאן לילארד מפורטלנד (56.3 מיליון דולר) וקליי תומפסון מגולדן סטייט שמיני (54 מיליון דולר). סוגרים את העשירייה הראשונה: פול ג'ורג' (לוס אנג'לס קליפרס, 47.8 מיליון דולר) וג'ימי באטלר (מיאמי, 47 מיליון דולר).