טיירון לו יהיה המאמן הבא של לוס אנג'לס קליפרס, כך מדווח הערב (חמישי) אדריאן ווז'נרובסקי. לו, שהיה עוזרו של דוק ריברס בעונה החולפת, צפוי לעמוד על הקווים בחמש השנים הקרובות וינסה להוביל את הקבוצה הקטנה מאל-איי לאליפות היסטורית.
ריברס, שפוטר כשבוע וחצי לאחר ההדחה המפתיעה של הקליפרס בחצי גמר המערב מול דנבר (הפסד 4:3 אחרי יתרון 1:3 בסדרה), כבר מצא קבוצה חדשה וחתם כמאמן החדש של פילדלפיה. עכשיו לו בן ה-43 ינסה לעשות את מה שריברס לא הצליח במשך שבע שנים.
2 צפייה בגלריה
טיירון לו קליבלנד
טיירון לו קליבלנד
יוביל את הקליפרס לאליפות? טיירון לו
(צילום: AFP)
המאמן המיועד של הקליפרס יקבל סגל נוצץ במיוחד שכולל את קוואי לנארד ופול ג'ורג', כמו גם צוות מסייע עמוס בשחקנים משלימים מוכחים, אך אף אחד לא יופתע אם בפגרה לפני העונה ייעשו מספר שינויים והתאמות כדי לנסות לשבור את הנאחס.
לו אימן, לפחות כמאמן ראשי, רק קבוצה אחת בקריירה - את קליבלנד של לברון ג'יימס, אחרי שקיבל את התפקיד בינואר 2016 בשל פיטוריו של דייויד בלאט. לו הצליח להוביל את הקאבס לקאמבק הגדול ביותר בתולדות סדרת גמר הפלייאוף, כשגבר עם קבוצתו 3:4 על גולדן סטייט ווריורס אחרי פיגור 3:1 - מה שמעולם לא קרה עד אותה העת בסדרת הגמר של ה-NBA. לאחר מכן המשיך שנתיים מלאות נוספות, בהן הגיע עד הגמר, אך הפסיד פעמיים לסטיב קר ולווריורס.
2 צפייה בגלריה
הוביל את קליבלנד לאליפות בלתי נשכחת
הוביל את קליבלנד לאליפות בלתי נשכחת
הוביל את קליבלנד לאליפות בלתי נשכחת
(צילום: AFP)
כשחקן עבר בשבע קבוצות, כשבמדי הלייקרס זכה בשתי אליפויות (2000 ו-2001). הוא שיחק 554 משחקים ב-NBA בהם רשם 8.5 נקודות ו-3.1 אסיסטים לערב.