ליז קמבייג' ידועה כשחקנית שמושכת אש. בעונה שעברה, בגיל 31, כיכבה בליגת העל שלנו במכבי אשדוד, אבל עוד לפני - לאורך לא מעט שנים - הייתה ידועה כטיפוס לא קל וכאחת שאומרת את מה שעל ליבה בלי פילטרים. הלילה (בין שני לשלישי) שוב עלתה לכותרות - והמשיכה להדהים את כולם.
בשביל להסביר את ציטוטיה הפוגעניים, צריך לחזור קודם כל לשנת 2021. באותו קיץ, לפני אולימפיאדת טוקיו, פגשה אוסטרליה את ניגריה למשחק הכנה, בו קמבייג' נראתה מתעמתת לא פעם עם השחקניות היריבות.
2 צפייה בגלריה
ליז קמבייג'
ליז קמבייג'
בלי פילטרים. קמבייג'
(צילום: Christian Petersen/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
קמבייג' מודה לקהל
קמבייג' מודה לקהל
קמבייג', בעונה שעברה במדי מכבי אשדוד
(צילום: עוז מועלם)
כמה חודשים לאחר מכן, ועל-פי תחקיר שפורסם ב"דיילי טלגרף", כינתה קמבייג' באותו משחק מספר שחקניות ניגריות "קופות" והמשיכה להעליב אותן כשהטיחה בפניהן: "תחזרו למדינת העולם השלישי ממנה הגעתן".
קמבייג' סערה, ולבסוף גם פרשה מנבחרת אוסטרליה. בריאיון מאוחר יותר טענה כי "מי שמכיר אותי יודע שאני לא כזאת". והנה, הלילה - בריאיון שהעניקה ל"בליצ'ר ריפורט", הכחישה הסנטרית האוסטרלית מכל וכל את אותו אירוע.
הריאיון המדובר עם "בליצ'ר ריפורט"
"הרבה בנות פשוט לא אוהבות אותי", סיפרה. "אני לא אעליב לעולם אנשים על רקע גזעני. לא אמרתי מעולם את הדברים האלה לבנות הללו. אוהבים להשתמש בי כשעיר לעזאזל".
קמבייג' הדהימה וטענה כי היא אף שוקלת לייצג את ניגריה באולימפיאדת פריז. "ביקשו ממני שם שאעזוב את אוסטרליה ואייצג את ניגרה", אמרה. "אנשים צריכים לדעת את האמת". השאלה הגדולה: האם זו אכן האמת? פרומיס אמוקמרה, ששיחקה באותו משחק מדובר וכיום גם נכללת בסגל ניגריה, הייתה נסערת. "זה שקר", הגיבה. "היא קראה לנו קופות, תעשו את החשבון לבד אם אכן תגיע אלינו".
שחקנית נבחרת ניגריה, פרומיס אמוקמרה, המומה
קמבייג', למי שלא יודע, כיכבה שנים ב-WNBA ורשומה על שיא ליגה יוקרתי - 53 נקודות במשחק אחד. במהלך הקריירה כיכבה בטולסה שוק, דאלאס ווינגס, לאס וגאס אייסס ולוס אנג'לס ספארקס. בקיץ שעבר, אגב, הספארקס הודיעו על ביטול הדדי של החוזה שלה בקבוצה ולאחר מכן החליטה קמבייג' במפתיע לעזוב את ליגת ה-WNBA. חלק מהעונה האחרונה, כאמור, בילתה במכבי אשדוד והוליכה אותה עד לגמר הפלייאוף, שם נוצחה 3:2 בידי אליצור רמלה.