לוס אנג'לס לייקרס מגבשת בימים אלה תוכנית להצבת פסל של קובי בראיינט ובתו, ג'יג'י, בסמוך לאולם הביתי. השניים נהרגו בתאונת מסוק לפני שלוש שנים, יחד עם שבעה אחרים ועל-פי דיווחים בארה"ב, הסרת הלוט תתרחש בעוד כשנה מהיום - ב-8.8.2024 - תאריך ממש לא מקרי, מאחר שהוא מכיל את שתי הספרות שליוו את הענק במהלך קריירת ה-NBA שלו - 8 ו-24.
הבעלים של הלייקרס, ג'ני באס, חשפה בעבר תוכנית להציב פסל כזה בסמוך לאולם הביתי, בדומה לפסל שכבר הוצב במקום בו התרסק המסוק ב-26 בינואר 2020. מדובר בפסל ברונזה במשקל כ-300 ק"ג, והוא עוצב על ידי אמן מדרום קליפורניה, דן מדינה, והוא מציג את בראיינט במדי הלייקרס עם ידו כרוכה סביב כתפה של ג'יג'י, שבעצמה הייתה שחקנית כדורסל בתחילת דרכה.
3 צפייה בגלריה
קובי בראיינט ג'יאנה בראיינט
קובי בראיינט ג'יאנה בראיינט
קובי וג'יג'י בראיינט
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
הפסל של קובי בראיינט, ג'יאנה בראיינט
הפסל של קובי בראיינט, ג'יאנה בראיינט
הפסל בזירת התתרסקות
(AP Photo/Ringo H.W. Chiu)
בבסיס הפסל נכתב: "גיבורים באים והולכים אבל אגדות הן לנצח", יחד עם שמותיהם של קורבנות ההתרסקות האחרים - כריסטינה מאוזר, פייטון ושרה צ'סטר, ג'ון, קרי ואלייז'ה אלטובלי; והטייס, ארה זוביאן.
את הפסל ההוא, באיזור ההתרסקות, לא הייתה כוונה להשאיר בזירה לאורך זמן והוא הוסר מהמקום, בעיקר משום שהוא היה חלק מפרץ יצירתיות שלא קיבל את האישור של הרשויות בעיר המלאכים. יוצר הפסל, דן מדינה, עוד מקווה שיימצאו לפסל ההוא מקום בכיכר מרכזית בעיר.

אגדת כדורסל

הקריירה של בראיינט, שנהרג בצורה טראגית לפני שלוש שנים בתאונת מסוק - שקיפחה את חייהם של שמונה אנשים נוספים, בהם בתו ג'יאנה - הייתה אחת מהגדולות והמרשימות של שחקן בליגה. הוא נבחר 18 פעמים למשחק האולסטאר, היה 15 פעמים באחת מחמישיות העונה, 12 פעמים באחת מחמישיות ההגנה, זכה בחמש אליפויות, ארבע פעמים נבחר ל-MVP של משחק האולסטאר (ומ-2020 הפרס נקרא על שמו), פעמיים סיים כמלך הסלים של הליגה, פעמיים MVP של סדרת הגמר, אלוף ההטבעות ב-1997 וה-MVP, כאמור, של עונת 2007/08.
3 צפייה בגלריה
קובי בראיינט גיגי
קובי בראיינט גיגי
אחד מעשרות ציורי הקיר לזכרם של קובי וג'יג'י
(צילום: AP Photo/Damian Dovarganes)
בדראפט של 1996 הוא הפך לשחקן התיכונים שנבחר הכי גבוה בהיסטוריה כששארלוט לקחה אותו במקום ה-13 והעבירה את הזכויות עליו ללייקרס. זו כמובן הייתה אחת ההחלטות הטובות בתולדות אל-איי, כשקובי שיחק לכל אורך הקריירה שלו בסטייפלס סנטר ומהרגע הראשון תויג כיורשו של ג'ורדן.
ב-2016 הודיע בראיינט על פרישה, כשבמשחקו האחרון בקריירה סיים עם 60 נקודות והפך למבוגר ביותר (37) שקולע כמות כזאת של נקודות. הוא סיים את הקריירה עם 33,643 נקודות ומדורג רביעי בכל הזמנים. מיותר לציין שבלייקרס הפרישו את שני המספרים שמזוהים איתו, 8 ו-24.