62 נקודות, 18 מ-31 מהשדה, 8 מ-16 משלוש ו-18 מ-19 מהקו - כך נראה הלילה (בין ראשון לשני) המשחק החלומי של סטף קרי, שסיפק שיא קריירה מדהים ב-122:137 של גולדן סטייט על פורטלנד.
"חשבנו שכבר ראינו ממנו הכול, אז זהו, כנראה שלא", צחק בסיום מאמנו של קרי, סטיב קר. זאת הייתה הופעה פשוט מדהימה. זו זכות גדולה לאמן אותו ושהוא מוביל את המועדון הזה קדימה. כשחושבים על השחקנים הגדולים בליגה - לברון ג'יימס, יאניס אנדטוקומבו, אנתוני דייויס - הם 'יצורים', שהטבע עשה להם משהו. הגובה של סטף הוא 1.91 מטר בלבד, כך שהוא צריך להתבלט באמצעות הכישרון שלו".
3 צפייה בגלריה
לי וקרי
לי וקרי
דמיון לי מנסה לקרר את סטף קרי
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
קרי חוגג
קרי חוגג
ערב של פעם בחיים? קרי והספסל של גולדן סטייט בטירוף
(צילום: AP)
"אני שמח שהייתי בצד שלו הפעם, כי אני יודע איך זה מרגיש לראות את זה מהעבר השני", הודה קלי אוברה ג'וניור, שהצטרף לווריורס מפיניקס. גם הרוקי ג'יימס ווייזמן התלהב: "זה הזכיר לי אותי משחק ב-2K וקולע איתו 60 נקודות. לראות את זה במציאות היה מטורף. מדובר באגדה חיה".
ומה היה לכוכב הערב להגיד? "הייתי חייב להישאר ממוקד וצנוע. זאת הגישה הנכונה. זה לא עוזר כשהחברים לקבוצה צועקים לעברי כמה נקודות יש לי בכל פעם שהמשחק נעצר. הדבר הכי חשוב הוא להמשיך לשחק כרגיל ודברים טובים יקרו".
החברים מתלהבים
ג'מאל קרופורד מפרגן
מג'יק ג'ונסון מחמיא
קליי תומפסון מברך
דונובן מיצ'ל מתמוגג
הנתון המצחיק. תשאלו את דריימונד גרין
62 הנקודות לא מספרות את כל הסיפור - יש גם נתונים מעבר. סטף הפך לשחקן השני הכי מבוגר שקולע מעל 60 נקודות במשחק (בגיל 32 ו-295 ימים) כשרק קובי בראיינט המנוח לפניו, לאור העובדה שעשה זאת בגיל 37. קרי, צריך להבין, הגיע ל-62 נקודות ב-36 דקות בלבד על הפרקט. גם פה רק כוכב הלייקרס האגדי מחזיק בשיא - 62 נקודות ב-33 דקות בדצמבר 2005.
3 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
"הכי חשוב הוא להמשיך לשחק כרגיל". קרי מול פורטלנד
(צילום: AFP)
וזה לא מסתיים כאן. קרי הוא גם הראשון לקלוע מעל 30 נקודות בשתי המחציות מאז עשה זאת פיט מרוויץ’ ב-1977. הסופרסטאר היה רחוק שתי נקודות נוספות מהשוואת שיא המועדון, ששייך לריק בארי - 64 נקודות במדי גולדן סטייט בשנת 1974.
ברחבי הליגה החמיאו לו לא רק שחקני הווה, אלא גם כוכבי עבר. "הוא הקלע הגדול ביותר שראה המשחק", פרגן מג'יק ג'ונסון. קליי תומפסון, חברו לקבוצה שמושבת גם העונה מפעילות (והיה האחרון בגולדן סטייט שהגיע ל-60 נקודות במשחק בודד), צייץ: "ברוך הבא למועדון".