בסוף השבוע האחרון חשפה קרלי לויד, מהכוכבות הכי גדולות של כדורגל הנשים העולמי, כי לפני שש שנים - בשנת 2017 - נבחרת ארה"ב, אז הטובה ביותר על הגלובוס, הפסידה במשחק אימון לקבוצת נערים בני 15 מדאלאס. חשפה - וכמובן שברה את הרשת. מדובר בסיפור שהיה בגדר שמועה בארה"ב, אבל כעת קיבל אישור ועורר שוב את השאלה: מה הפערים האמיתייים בין כדורגל הנשים לגברים?
קליי טראוויס, מנחה הפודקאסט "OutKick the Show", שמע את הסיפור שלוי והחליט שהוא רוצה לבדוק מה הפערים האמיתיים בין כדורסל הנשים לכדורסל הגברים. טראוויס הודיע כי ישלם מיליון דולר לשחקניות לאס וגאס אייסס, אלופת ה-WNBA בשנתיים האחרונות, אם יצליחו לנצח את אלופת התיכונים לבנים בארה"ב.
2 צפייה בגלריה
שחקניות לאס וגאס והגביע
שחקניות לאס וגאס והגביע
שחקניות לאס וגאס חוגגות את הזכייה באליפות ה-WNBA בחודש שעבר
(צילום: Wendell Cruz-USA TODAY Sports)
בלאס וגאס משחקות כמובן כמה מהשחקניות הטובות בעולם, ביניהן אג'ה ווילסון, קנדייס פארקר, ג'קי יאנג וקייסי פלום, כמו גם אלישה קלארק, שחקנית נבחרת ישראל לעבר.
חברת ההימורים BetOnline.ag הגיבה מיד כי תשלם מיליון דולר לקבוצת הבנים, אם זו תגבור על קבוצת כדורסל הנשים הטובה בעולם. "אנחנו רוצים לראות את המשחק הזה קורה - לעזאזל, אני חושב שכל עולם הכדורסל רוצה לראות את זה קורה", אמר מנהל BetOnline.ag, דייב מייסון. "זה יהיה אירוע עצום שישבור שיאי צפייה וייצור המון תשומת לב לתיכון, ל-WNBA ולספורט בכללותו".
ההצעה המפתיעה מיד עוררה השוואה ל"קרב המינים" המפורסם ב-1973, בין בובי ריגס לבילי ג'ין קינג, שהפך לאחד האירועים המכוננים בתולדות ספורט הנשים ולאבן דרך בתולדות הפמיניזם.
ריגז, שחקן עבר, כינה עצמו "חזיר שוביניסטי גברי" וטען שנשים טובות פחות מגברים ושהוא בגיל 55 יכול לנצח את הטניסאית הטובה בעולם. האמריקאית, אלופת ווימבלדון דאז, נעתרה להצעה כספית לשחק נגדו תמורת פרס גבוה והמשחק נקבע.
2 צפייה בגלריה
בילי ג'ין קינג ובובי ריגס
בילי ג'ין קינג ובובי ריגס
בילי ג'ין קינג ובובי ריגס ב"קרב המינים" המפורסם ב-1973
(צילום: AP)
מעל 30 אלף צופים הגיעו לאצטדיון "אסטרודום" שביוסטון טקסס, וצפו בו בשידור חי מעל 50 מיליון איש ממדינות רבות. בילי ג'ין קינג ניצחה בשלוש מערכות והפכה לסמל הניצחון של ספורט הנשים.