לפחות על-פי כל התחזיות המוקדמות, ברוני ג'יימס, בנו של לברון, אמור היה לנסות את מזלו בדראפט ה-NBA הקרוב - ואולי גם לשחק לצד אביו על הפרקט בליגה הטובה בעולם. הלילה (בין שלישי לרביעי) התבשרו חובבי הכדורסל בארה"ב על שינוי בתוכניות.
כתב הניו יורק פוסט, דירק וייס, פרסם כי בנו של אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה נכנס לפורטל ההעברות ב-NCAA ויעזוב את אוניברסיטת דרום קליפורניה לטובת מכללה אחרת. המשמעות: ברוני יוכל להיבחר בדראפט רק ב-2025, כשאביו יהיה בן 40.
2 צפייה בגלריה
ברוני ג'יימס
ברוני ג'יימס
נשאר במכללות. ברוני ג'יימס
(צילום: David Becker / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
בעונתו הראשונה בדרום קרוליינה, הגארד בן ה-19 עבר שנה לא פשוטה. אלה כמובן לא רק הממוצעים: 4.8 נקודות, 2.8 ריבאונדים, 2.1 אסיסטים, 0.2 חסימות ו-0.8 חטיפות, אלא העובדה שעבר אירוע לב שכמעט ועלה לו בחייו.
כזכור, ברוני ג'יימס לקה בליבו באוגוסט האחרון ואיבד את ההכרה במהלך אימון במכללה. ב"וול סטריט ג'ורנל" ציינו כי הוא היה בסכנת חיים ממשית ורק תגובה מהירה של אנשי הצוות הרפואי של דרום קרוליינה הצילה למעשה את חייו, ומנעה ממנו נזקים מוחיים אפשריים.
2 צפייה בגלריה
ברוני ולברון ג'יימס
ברוני ולברון ג'יימס
ברוני ולברון ג'יימס
(צילום: Alex Bierens de Haan / GETTY IMAGES)
איך ההחלטה של ברוני תשפיע כעת על לברון? כשקינג ג'יימס חתם על חוזה חדש בלוס אנג'לס לייקרס עבור כ-99 מיליון דולר לשנתיים עד קיץ 2025, הוא הכניס אופציית שחקן המאפשרת לו לוותר על השנה השנייה ולעזוב את את הצהובים-סגולים כבר בקיץ הקרוב - על מנת לשחק עם בנו. ככל הנראה זה יבטיח לאוהדי אל.איי לראות את לברון עונה נוספת בלייקרס.
הלילה, בסיום הניצחון של אל.איי 111:128 בטורונטו, נשאל לברון על הדיווח וממש לא אישר אותו. "אני לא יודע מאיפה זה בא, אבל בסופו של יום, ברוני מחליט בעצמו. כשהוא ייקח את ההחלטות הקשות האלה, הוא יודיע לכולנו. כמשפחה אנחנו נתמוך בכל מה שהוא יעשה", אמר לברון.