ג'ייסון טייטום? ג'יילן בראון? דווקא דרק ווייט היה הכוכב הגדול של בוסטון הלילה (בין שלישי לרביעי) בפתיחת סדרת חצי גמר המערב. הסלטיקס לא ריחמו על קליבלנד עם 95:120 ביתי, שהעלה אותם ל-0:1 קליל והגארד בן ה-29 הצטיין עם 25 נקודות, כולל 7 מ-12 מחוץ לקשת.
ווייט הגיע כבר ל-20 שלשות בשלושה משחקי פלייאוף רצופים - החמישי בלבד בתולדות ה-NBA שרושם הישג שכזה לצד סטף קרי, קליי תומפסון, ג'מאל מארי ודמיאן לילארד. חתיכת רשימה. "אני כנראה בכושר", צחק ווייט בסיום. "אני מרגיש טוב ובסך הכל רוצה לעזור לקבוצה שלי לנצח".
3 צפייה בגלריה
ווייט
ווייט
בטירוף שלו. ווייט
(צילום: Winslow Townson-USA TODAY Sports)
ווייט צלף ארבע שלשות ברבע השלישי הנהדר שלו (14 נקודות) והוא עם 20 מ-37 מחוץ לקשת בשלושת משחקי הפלייאוף האחרונים. "אם אתם לא מכירים את דרק ווייט, כדאי שתכירו אותו", אמר ג'יילן בראון בסיום. "זו הגרסה המשופרת שלו".
ואכן, ווייט מוכר לחובבי ה-NBA עוד מהעונה שעברה. במשחק מספר 6 בגמר המזרח מול מיאמי, אז קלע סל ניצחון בלתי נשכח שהחזיר את הסלטיקס מפיגור 3:0 ל-3:3 משוגע (זה לא הספיק לעלייה לגמר ה-NBA). "גיבור הפלייאוף של בוסטון" מכנים אותו בארה"ב ואשתקד אף השוו את הסל ההוא שקלע לזה של מייקל ג'ורדן. MJ ו-ווייט הם היחידים אי פעם שקלעו על הבאזר ומנעו הדחה מקבוצותיהם. ג'ורדן עשה זאת במדי שיקגו מול קליבלנד ב-1989, עם אותה קליעה מפורסמת הידועה בתור "The Shot". ווייט עשה זאת בעונה שעברה. 34 שנים אחרי.
3 צפייה בגלריה
ווייט
ווייט
"אני כנראה בכושר". ווייט
(צילום: AP Photo/Charles Krupa)
נחזור למשחק מספר 1 מול קליבלנד. בראון המשיך להחמיא לחברו לקבוצה: "הוא היה אגרסיבי ולקח את מה שההגנה נתנה לו. הוא השקיע עבודה בקיץ, הגוף שלו התפתח קצת, יש לו עוד קצת ניסיון בפלייאוף והוא לא פוחד ללכת לסל. אנחנו רוצים שהוא ימשיך עם זה, זה יעזור לנו גם בהמשך".
בראון כיכב לצידו של ווייט עם 32 נקודות (12 מ-18 מהשדה), שישה ריבאונדים, שני אסיסטים ואיבוד אחד. שניהם למעשה אמללו את קליבלנד, ששחקניה נאלצו לעלות על הפרקט, 48 שעות אחרי שגברו על אורלנדו במשחק מספר 7 בסיבוב הראשון. "יש לנו עוד הרבה לאן להשתפר", הודה מאמן הקאבס ג'יי.בי ביקרסטאף. "אנחנו לא רגילים למהירות הזו, לקליעה. רק סיימנו סדרה ארוכה. נלמד מזה ונהיה טובים יותר מחרתיים".

השחקן שעצר את דונצ'יץ'

לא מעט אנשים הופתעו כשאוקלהומה סיטי סיימה בפסגת המערב בסיום העונה הסדירה. הלילה היא שוב הוכיחה שזה היה מגיע לה, כשפתחה את סדרת חצי גמר המערב ב-95:117 מהדהד על דאלאס ולוקה דונצ'יץ'.
3 צפייה בגלריה
דורט שומר על דונצ'יץ'
דורט שומר על דונצ'יץ'
דורט לא נותן לדונצ'יץ' לנשום, הלילה
(צילום: AP Photo/Nate Billings)
הסלובני זכה לשמירה הדוקה מלו דורט, שעצר את הסופרסטאר על 19 נקודות ב-6 מ-19 בלבד מהשדה. "הוא עשה חיים קשים ללוקה, כמו כל הקבוצה", פרגן לו מאמנו של דורט, מארק דייגנולט. "כל לילה הוא מביא אנרגיות חדשות".
אגב, גם דונצ'יץ' מודע ליכולת ההגנתית של דורט, ולא רק אחרי המשחק. בעבר ציין כי הגארד הקנדי הוא אחד משלושת השומרים הכי טובים ב-NBA. "דורט פשוט לא נתן לדונצ'יץ' לנשום, סגר אותו כמו בבית כלא", ציינו בתקשורת האמריקאית.
התקשורת גם עסקה במצב הבריאותו של דונצ'יץ', הסובל מפציעה טורדנית בברך. כאשר דונצ'יץ' נשאל על הבריאות שלו ועל ערב הקליעה החלש, ענה: "למי אכפת? הפסדנו".
פורסם לראשונה: 09:35, 08.05.24