"אני מתנצל על המשחק הרע הזה, הן בגישה והן בהקרבה. אי אפשר לספוג 90 נקודות בבית. לקחו עלינו יותר מדי ריבאונדים, קפצו לנו מעל הראש. אתה יכול להיות ביום קליעה רע, אבל אסור לך לתת להם להטביע עליך כמו שקרה הערב. זה רלוונטי כי זה קורה לנו באופן שכיח". על הציטוט הזה חתום אטורה מסינה, מאמנה של אולימפיה מילאנו, שהפסידה שלשום (ראשון) בבית בצורה מפתיעה 90:82 לפזארו, קבוצת מרכז טבלה, אולי אפילו תחתית, בליגה האיטלקית.
מסינה ביקר את שחקניו, אבל האחריות להפסד היא יותר שלו, ולא קשורה רק למשחק הספציפי הזה. מכיוון שהמשחק של מילאנו נגד מכבי תל אביב הערב (21:30) למעשה נדחה מהתאריך המקורי שלו בעקבות מלחמת חרבות ברזל, המאמן האיטלקי החליט לאפשר לשחקנים משמעותיים רבים אצלו בסגל לנוח. כך למשל שאבון שילדס, קייל היינס, דבון הול ויוהאנס פויטמן לא שותפו, וקווין פאנגוס שיחק שלוש דקות בלבד. תוסיפו לזה את הפציעה של בילי בארון, שלא ישחק בתקופה הקרובה, ותבינו שמילאנו שיחקה למעשה ללא יותר מחצי מהסגל הבכיר שלה.
2 צפייה בגלריה
אטורה מסינה
אטורה מסינה
אטורה מסינה
(צילום: EPA)
"אני לוקח את האחריות על זה שנתתי לכמה שחקנים לנוח, חשבתי שנוכל לנצח את המשחק עם השחקנים ששיחקו. זו הייתה בחירה הכרחית, אבל טעיתי בהערכה שלי, וזו טעות שלא אחזור עליה בעתיד", הודה מסינה בסיום.

נתקע עם פאנגוס

ההחלטה הזו, כאמור, מצטרפת למספר החלטות בעייתיות של מי שבעיני רבים עדיין נחשב לאחד המאמנים הטובים באירופה, אבל יכול מאוד להיות שימיו היפים כבר מאחוריו. מספיק להיזכר בעונה הקודמת ובסחבת בהחתמת רכז במקומו של פאנגוס שנפצע, שבסוף עלתה למילאנו, למרות סגל נוצץ בכוכבים, בעובדה שלא עלתה לפלייאוף היורוליג. עד ששבאז נאפייר הנהדר הוחתם, האיטלקים כבר היו עמוק בבוץ, וגם קאמבק הרואי לא סייע להם לתפוס את אחד משמונה המקומות שמובילים לפלייאוף.
בקיץ הרבה מאוד שחקנים עזבו את מילאנו. שימו לב לשמות: ברנדון דייויס, דשון תומאס, נאז מיטרו-לונג, טימותיי לוואו-קבארו, שבאז נאפייר, ועוד. במקביל, ג'יג'י דאטומה החליט לפרוש. מצד שני, מסינה הצליח להנחית את השחקן אולי הכי מבוקש ביבשת, ניקולה מירוטיץ', אבל נכשל בניסיון להשאיר את נאפייר, שהעדיף את הכוכב האדום בלגרד, ובניסיון להחתים את דריוס תומפסון מבאסקוניה, שלמרות שהוא נשוי לאיטלקייה ובקרוב צפוי לייצג את הנבחרת המקומית, חתם בסוף באנאדולו אפס.
וכך מילאנו נתקעה עם פאנגוס, שהוא ומסינה לא ממש משדרים על אותו הגל, ונאלצה להחתים את מאודו לו כמנהל המשחק השני שלה. לו הגרמני שחקן טוב, אבל בטח לא טופ יורוליג. והוא גם היה פצוע עד לא מזמן. שוב בעיה בקו האחורי.
מסינה היה ידוע לאורך כל קריירת האימון המפוארת שלו כמאמן הגנה אדיר. זה למעשה היה הטיקט שלו. הוא תמיד האמין בסגנון משחק איטי, הגנה קשוחה ולנצח את היריב בצורה "פחות אטרקטיבית". אבל מה לעשות שהכדורסל מאז ימיו הגדולים בסוף שנות ה-90 ובתחילת המילניום הנוכחי השתנה ב-180 מעלות. היום, קבוצה שלא רצה מהר ומגיעה לכמה שיותר פוזשנים, רוב הסיכויים שיהיה לה קשה מאוד לנצח. לא סתם מילאנו מדורגת במקום ה-16 בלבד ביורוליג במספר הנקודות שהיא קולעת ל-100 פוזשנים (106.4).
בכלל, עקב אכילס שלה העונה הוא משחק ההתקפה. מילאנו קולעת רק 74.3 נקודות, מאבדת הכי הרבה ביורוליג (15.8) ומוסרת רק 14.8 אסיסטים. למעשה, יש לה בינתיים יותר איבודים (63) מאסיסטים (59), נתון בלתי נתפס. "אני חושב שאחוזי הקליעה שלנו לשתיים ולשלוש מעידים על זה שאנחנו קצת מבולבלים, אבל לא ברור לי למה". הציטוט הזה של מסינה אחרי אותו הפסד לפזארו בתחילת השבוע ממצה בדיוק את משחק ההתקפה של מילאנו העונה.

כדורסל צפוי

זה לא שלקבוצה האיטלקית אין כלים התקפיים, יש לה לא מעט, אבל נכון לעכשיו ההתקפה שלה מאוד שבלונית וצפויה, ולרוב הכדורים הולכים למירוטיץ', שעלול להיעדר הערב מהמשחק בעקבות פציעה, ולשילדס. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא ההפסד 85:82 לאלבה ברלין בחוץ, במחזור האחרון ביורוליג. 55 מתוך 82 הנקודות של האיטלקים הגיעו מהידיים של מירוטיץ' ושילדס. שחקן כמו דבון הול שיחק 24 דקות וזרק 3 פעמים לסל, ניקולו מלי שותף ל-17 דקות וזרק פעם אחת בלבד, יוהאנס פויטמן 17 דקות ו-3 זריקות, קייל היינס 11 דקות ו-2 זריקות ואלכס פויתרס 10 דקות וזריקה בודדת.
2 צפייה בגלריה
מירוטיץ' מאוכזב
מירוטיץ' מאוכזב
מירוטיץ'. הכוכב הגדול עשוי להיעדר הערב
(צילום: EPA)
למילאנו ומסינה יש על פניו גם כמה סיבות מקלות לפתיחת העונה הרעה (מאזן 3:1 ביורוליג, 2:3 בליגה האיטלקית). קודם כל הפציעות של בילי בארון ומאודו לו היו משמעותיות מאוד. כמו כן, מתוך ארבעת המשחקים שלה ביורוליג, רק אחד היה בבית, מול אולימפיאקוס, ואותו היא ניצחה. שלושת ההפסדים שלה (פנרבחצ'ה, ריאל מדריד ואלבה ברלין) היו בחוץ.
את מכבי ת"א כל התירוצים האלה לא צריכים לעניין. להפך, בדומה לתקופה בה תפסה את פנאתינייקוס וניצחה אותה, החבורה של עודד קטש חייבת לנצל את המצב המקצועי הרעוע אצל מילאנו ולרשום ניצחון על יריבה שעל פניו עדיפה עליה, בטח ללא ווייד בולדווין וכל מה שקשור ללחימה שמונע ממנה להתאמן בארץ ולנדוד ברחבי אירופה.
פורסם לראשונה: 11:11, 31.10.23