מעטים היו נותנים לפנות בוקר (בין שני לשלישי) סיכוי לוושינגטון לנצח את יוטה באולמה הביתי. איך זה הסתיים? ב-121:125 מדהים לזכות האורחת, שכנראה בעצמה לא ממש מאמינה שזה קרה.
זה לא רק שיוטה היא הקבוצה בעלת המאזן הטוב בליגה (14:40) והעובדה שהוויזארדס (33:20) מאוד לא יציבים, זו גם היכולת המדהימה של הג'אז העונה בוויוינט סמארט ארינה. כמה מדהימה? אחרי ההפסד הזה היא מחזיקה במאזן של 3:24 – והייתה ברצף של 24 (!) ניצחונות רצופים בביתה.
3 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק מול דונובן מיצ'ל
ראסל ווסטברוק מול דונובן מיצ'ל
משחק ענק שלו. ראסל ווסטברוק מול דונובן מיצ'ל
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
בראדלי ביל מול רודי גובר
בראדלי ביל מול רודי גובר
חזר בגדול. בראדלי ביל מול רודי גובר
(צילום: AP)
אבל זה היה הערב של ראסל ווסטברוק, שפשוט לא היה מוכן לצאת מיוטה ללא הניצחון. הרכז של הוויזארדס היה פשוט פנטסטי עם טריפל-דאבל של 25 נקודות, 14 ריבאונדים ו-14 אסיסטים. אגב, הוא השיג אותו כבר אחרי שלושה רבעים, והפעם קבלת ההחלטות שלו גם הייתה ברמה גבוהה מאוד. מעבר לכך, הוא קבע שיא NBA עם טריפל-דאבל חמישי רצוף ובסך הכל ה-23 שלו העונה.
רק שלושה איבודים היו לחובתו, הוא העדיף לחדור לסל ולהוציא עבירות, זרק רק פעמיים מחוץ לקשת ופשוט עשה הכל נכון.
למרות זאת, רגעים של חרדה עברו על האורחת, שכבר הוליכה ב-19 נקודות במהלך הרבע הרביעי, אך יוטה, בעזרת הדחיפה של הקהל, לא ויתרה וחזרה עד מינוס שתיים, 12 שניות לבאזר. בראדלי ביל (34 נקודות), שחזר לפרקט אחרי פציעה, אפילו החטיא פעמיים ברצף מהקו (וזה למרות שהוא קלע של 90 אחוז מהטווח הזה). בסופו של דבר הוא גם היה אחראי למהלך הגנתי, שהבטיח מעשית את הניצחון. אם כבר מדברים על זה, וושינגטון סוף סוף הייתה בסגל מלא (אם לא מתחשבים בפציעה של תומאס בראיינט, שגמר מזמן את העונה) - וזה בטח לא הזיק.
דונובן מיצ'ל היה פנטסטי אצל המארחת עם 42 נקודות, כולל תצוגת קליעות במאני-טיים, בויאן בוגדנוביץ' (33 נקודות) תרם שש שלשות – וגם זה לא הספיק מול החבורה הלוחמת של סקוט ברוקס.
3 צפייה בגלריה
דונובן מיצ'ל מול דני אבדיה
דונובן מיצ'ל מול דני אבדיה
הסתבך בבעיית עבירות. אבדיה מול מיצ'ל
(צילום: רויטרס)
ומה לגבי דני אבדיה? הישראלי ממש לא ירצה לזכור את הערב הזה. הוא אמנם פתח בחמישייה, אך הסתבך בבעיית עבירות – שיחק רק 8 דקות במחצית הראשונה ו-10 בסך הכל. השורה הסטטיסטית שלו אמרה הכל: 0 נקודות ללא זריקה אחת שלקח, שני ריבאונדים וחסימה אחת לצד ארבע עבירות. בשניות הסיום ברוקס הכניס והוציא אותו לחילופי הגנה-התקפה כדי שינסה לעצור את מיצ'ל, אך אין ספק שזה היה אחד המשחקים החלשים ביותר של הישראלי מאז שהגיע ל-NBA.
אם נחזור לרגע למצ'אפ בין וושיגנטון ויוטה, מדהים לגלות שגם במפגש הראשון בין השתיים העונה הוויזארדס ניצחו והמשמעות היא שהם השלימו סוויפ עונתי על הקבוצה בעלת המאזן הטוב בליגה. לא ייאמן.