“אולי משחק העונה הסדירה הכי טוב שראיתי בחיי", הסכימו ביניהם צמד השדרים וולט פרייזר ומייק ברין, לאחר המשחק שבו ניצחו הניקס במדיסון סקוור גארדן את שיקגו. הניקס והאוהדים רצו את הניצחון הזה. הם ראו על לוח התוצאות האלקטרוני שמילווקו מובסת באורלנדו ושעטו כל הדרך אל המקום השני במזרח. הם גם קראו MVP לעברו של ג'יילן ברנסון, שחקן שלא מקבל מספיק כבוד בדיונים הללו.
האוהדים של הניקס שבעים מיותר מידי שנים נוראיות תחת הבעלים ג'יימס דולן, שגרם לכך ששחקנים כמו קווין דוראנט וקיירי ארווינג העדיפו לשחק בברוקלין ולא ברחוב שלושים ושלוש והשדרה השביעית.
3 צפייה בגלריה
שחקן ניו יורק ניקס ג'יילן ברנסון
שחקן ניו יורק ניקס ג'יילן ברנסון
לא מקבל מספיק קרדיט בדיוני ה-MVP. ג'יילן ברנסון
(Wendell Cruz/Reuters)
עם זאת, נראה שהדרך של הניקס בפלייאוף הולכת להיות קשה מאוד. רוב הסיכויים שהם יצטרכו לעבור בסיבוב הראשון את פילדלפיה (שתתמודד בפלייאין מול מיאמי) ומדובר במאץ' אפ לא פשוט בכלל מבחינתם. אם הם ישרדו את טייריס מקסי וג'ואל אמביד, לאחר מכן הם ככל הנראה יצטרכו לעבור גם את מילווקי.

ההפסד שסיבך את הפליקנס

המשוואה של ניו אורלינס פליקנס הייתה פשוטה: ניצחון בבית על הלייקרס והם במקום השישי במערב. נמנעים מהפלייאין, מקבלים עוד כמה ימי מנוחה ונכנסים ישר לפלייאוף. לא משחק על החיים. בסופו של דבר, הלייקרס ניצחו ב-16 הפרש, והתוצאה עוד עושה חסד עם ניו אורלינס - שתתמודד מול לברון וחבריו בפלייאין.
עכשיו הלייקרס יחזרו לניו אורלינס למשחק על מקומות 7-8. יש להם מאץ' אפ טוב מאוד נגד הפליקנס, בעיקר בגזרת הכוכבים. לניו אורלינס אין הרבה תשובות ללברון וביחוד לא לאנתוני דייויס. הלייקרס גם מגיעים במומנטום טוב, ואסור לשכוח שלברון יודע שאלו דמדומי הקריירה שלו ויגיע בשיא הדריכות - מה שיכול להכריע סדרות ומשחקים צמודים.
3 צפייה בגלריה
שחקן ניו אורלינס פליקנס זאיון וויליאמסון
שחקן ניו אורלינס פליקנס זאיון וויליאמסון
סיפק משחק מאכזב. זאיון וויליאמסון
(Stephen Lew/Reuters)
במשחק כזה כמו הלילה, הציפייה הייתה שזאיון וויליאמסון יבין את גודל האירוע. זו הייתה ההזדמנות שלו סוף סוף לקחת את הקבוצה שלו על הגב ולהוליך אותה לפלייאוף, שם באמת אפשר להראות עד כמה אתה טוב. וויליאמסון שיחק 34 דקות, קלע 12 נקודות בשלושים אחוז מהשדה, הלך רק חמש פעמים לקו, וניו אורלינס הייתה בפיגור 21 כשהוא היה על הפרקט.

פיניקס תמשיך לבעוט במינסוטה?

לאחר שהוליכה את טבלת המערב במשך כל העונה כמעט, מינסוטה טימברוולבס הייתה רחוקה ניצחון ביתי אחד נגד פיניקס מהמקום השני במערב ויתרון ביתיות פוטנציאלי בסיבוב השני של הפלייאוף. עם זאת, מינסוטה, שעוברת זמנים ניהוליים קשים בגלל ריב על הבעלות, הובסה, ודי בקלות, ו"זכתה" בדו קרב מול פיניקס כבר בסיבוב הראשון.
פיניקס היא קבוצה בלתי צפויה. היא גמרה את המשחק אתמול כבר ברבע הראשון שבו השיגה 44 נקודות בתצוגת קליעות מפעימה. אין למינסוטה מאץ' אפ טוב נגד דווין בוקר וארבעת הקלעים שסביבו. ההרכב האידיאלי של מינסוטה, עם רודי גובר וקארל אנתוני טאונס בחמישייה, הוא בלתי אפשרי נגד הסאנס כי אז אחד מהם צריך לצאת לקליעה של דוראנט. כשפיניקס עברה להרכב נמוך, זו הייתה פשוט קטסטרופה. לכרוה אמור להיות לזה גם צד שני: שמינסוטה תנצל את יתרון הגובה שלה בהתקפה, אבל גובר הוא לא שחקן של גב לסל, הוא שחקן של שאריות, וטאונס הוא 2.13 מ' שחושב על שלשות מהפינה.
3 צפייה בגלריה
שחקן פיניקס סאנס קווין דוראנט מול שחקן מינסוטה טימברוולבס מייק קונלי
שחקן פיניקס סאנס קווין דוראנט מול שחקן מינסוטה טימברוולבס מייק קונלי
מריח פלייאוף. קווין דוראנט מול מייק קונלי
(Bruce Kluckhohn/Reuters)
פיניקס ניצחה 12 מ-14 המשחקים האחרונים נגד מינסוטה. היא קבוצה מסוכנת מאוד. נגד דנבר יש לה בעיות מאץ' אפ קשות, אך מינסוטה היא יריבה הרבה יותר רכה ועם הרבה פחות נסיון. עכשיו מגיעים לפלייאוף, ובוקר ודוראנט היטב מבינים את המשמעות.

תמונת הפלייאוף

במזרח:
בוסטון (1) - העולה הנוספת מהפלייאין ניו יורק (2) - פילדלפיה/מיאמי מילווקי (3) - אינדיאנה (6) קליבלנד (4) - אורלנדו (5)
במערב:
אוקלהומה סיטי (1) - העולה הנוספת מהפלייאין דנבר (2) - ניו אורלינס/לוס אנג'לס לייקרס מינסוטה (3) - פיניקס (6) לוס אנג'לס קליפרס (4) - דאלאס (5)
לכל משחקי הלילה ב-NBA - לחצו כאן
למשחקו האחרון של דני אבדיה העונה - לחצו כאן