לברון ג'יימס הוא מעתה שיאן הנקודות בכל הזמנים של ה-NBA. את השיא ההיסטורי של קארים עבדול-ג'באר הוא שבר הלילה (בין שלישי לרביעי), כשקלע 38 נקודות בהפסד לוס אנג'לס לייקרס 133:130 לאוקלהומה סיטי, במשחק מרגש ואמוציונאלי, שכמובן הופסק רגע לפני סיום הרבע השלישי, כשקינג ג'יימס קלע את הסל ההיסטורי.

השיא המדהים של לברון - כתבות נוספות
"אני רוצה להודות לאוהדי הלייקרס, אתם יחידים ומיוחדים", אמר לברון במהלך הטקס החגיגי, כשהוא דומע. "לעשות את זה לעיני אגדה כמו קארים זה מדהים בעיני, בבקשה העניקו לו סטנדינג אוביישן".
6 צפייה בגלריה
לברון
לברון
מלך אמיתי. לברון
(צילום: AFP)
התשואות הגיעו וקארים התכבד להיות הראשון שמברך את שיאן הנקודות החדש. לברון הוסיף: "תודה לאשתי היפה, בתי, שני בניי, החברים שלי, אבא שלי, ולכל מי שהיה חלק מהמסע הזה שלי ב-20 השנים האחרונות, אני רוצה להגיד תודה - לא הייתי מי שאני בלעדיכם".
"כל העבודה שלכם, כל התשוקה, ההקרבות שעזרו לי להגיע לנקודה הזאת. תודה גם ל-NBA, לאדם סילבר, לדייויד סטרן, תודה שאפשרתם לי להיות חלק ממשהו שתמיד חלמתי עליו. גם בעוד מיליון שנה לא הייתי חולם שזה יקרה בצורה טובה יותר. פאק... תודה לכם".
6 צפייה בגלריה
לברון וקארים
לברון וקארים
לברון וקארים, רגע אחרי שבירת השיא ההיסטורי
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס חוגג עם הבתו שלו זאורי
לברון ג'יימס חוגג עם הבתו שלו זאורי
לברון ג'יימס חוגג עם הבתו שלו זאורי
(צילום: AP )
6 צפייה בגלריה
לברון
לברון
ערב מרגש
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
גם הוא התרגש
(צילום: AP)
החגיגה כמובן נמשכה עם סיום המשחק, אותו כמובן הפסידה אל.איי ונשרה למאזן 30:25. לברון נשאל על ידי שאקיל אוניל, שהפך בשנים האחרונות לפרשן מבוקש, האם הוא השחקן הגדול בכל הזמנים. "אני אתן ליתר האנשים לקבוע", אמר 'המלך'. "זה דיון מעניין. מבחינתי, אישית, אני לוקח את עצמי מול כל אחד שאי פעם שיחק את המשחק הזה. כל אחד יכול לבחור את הפייבוריט שלו, אבל אני יודע מה אני מביא לשולחן ויכול לעשות מדי ערב. אני תמיד מרגיש שאני הכי גדול שאי פעם שיחק".
אגב, בחדר ההלבשה צולם לברון יחד עם שני בניו - ברוני וברייס - שחקני כדורסל מוכרים בעצמם, שכמובן הגיעו לערב המרגש. האב פנה לבניו ושאל אותם: "מי מבין שניכם הולך לשבור את השיא שלי?". ברוני, שגם צילם את הסל ההיסטורי במכשיר הטלפון שלו, ענה: "אנחנו נהיה במקומות 2 ו-3".
ברוני מראה לאבא את הסל ההיסטורי
והיו גם המחמאות מקארים עבדול-ג'באר. ב-5 באפריל 1984 קבע קארים את השיא הקודם. תשעה חודשים לאחר מכן נולד לברון, שניפץ אותו הלילה. "הייתה לו השפעה מיידית על המשחק, וזה נמשך כמעט 20 שנה", אמר קארים בריאיון לרשת TNT. "צריך לתת לו קרדיט על הדרך בה הוא משחק בשביל לנצח ולהיות דומיננטי. הוא הוביל קבוצות לאליפויות כשחקן מרכזי".
"מה שלברון עושה מחוץ למגרש יותר חשוב ממה שהוא עושה על הפרקט", הוסיף. "הוא 'שלח' ילדים לבית הספר, הוא משמש דוגמה לאיך צריך לחיות נכון. מאוד התרשמתי מהמשפחה שלו - פגשתי את אמא שלו לפני כמה שבועות, אחרי שהוא הציג אותי בפניה. הוא איש משפחה, איש של עבודה קשה".
6 צפייה בגלריה
המסך באולם של אוקלהומה מציג את לברון ג'יימס אחרי שבירת השיא
המסך באולם של אוקלהומה מציג את לברון ג'יימס אחרי שבירת השיא
הרגע בו זה קרה
(צילום: רויטרס)
המחמאות והפרגונים, כצפוי, הגיעו מכולם. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, היה אחד הראשונים ששלח ברכה לג'יימס: "אתה השפעה גדולה על המשחק, ויותר מזה. כמו קארים עבדול ג'באר וביל ראסל - היית יותר גדול מהספורט והצלחת לסחוף מדינה שלמה. מאחל בהצלחה לך ולכל משפחתך".
מג'יק ג'ונסון, אחת האגדות הכי גדולות של לוס אנג'לס לייקרס וה-NBA, צייץ: "בחיים שלי לא חשבתי שאראה שני שחקני NBA קולעים מעל 38,000 נקודות. אני עדיין זוכר כשחברי ל'שואו-טיים', קארים עבדול-ג'באר האגדי שבר את השיא. זה היה כבוד להיות הבחור שהעביר לו את זה ולבסס את מורשתו".
מג'יק ג'ונסון לא מאמין
סטף קרי מפרגן
נוביצקי עושה כבוד
החבר הטוב קווין לאב שולח ברכות
קווין דוראנט, חברו הטוב של לברון, הוסיף: "מצחיק רק לחשוב על זה שאתה הסקורר הגדול בהיסטוריה. ההישג שלך והמאמץ מדהימים, אוהב אותך".