אמנם קבוצת הכדורגל של ברצלונה נמצאת במוקד בכל מה שקשור למשבר הכלכלי שלה, אבל היא משפיעה בפועל על כל הקבוצות של המועדון בכל הענפים, כי היא מקור ההכנסה העיקרי. כך למשל זו של הכדורסל, שרוצה לזכות ביורוליג לראשונה מזה 12 שנים, ניצבת בפני מצב לא פשוט בכלל.
ברצלונה שפכה בשנים האחרונות המון כסף על שחקנים ומאמנים (שרונאס יאסיקביצ'יוס), אולם בינתיים לא קטפה את הפרס הגדול, כאשר בעונה הקודמת הגיעה לגמר הפיינל פור והפסידה לאנאדולו אפס.
3 צפייה בגלריה
"מי שהחליט לא להכניס אוהדים לא מבין מהחיים שלו". שאראס
"מי שהחליט לא להכניס אוהדים לא מבין מהחיים שלו". שאראס
שאראס. מרוויח לא מעט
(צילום: EPA)
בדיווח ב"מארקה" נטען כי הקבוצה תפסיד העונה לא פחות מ-27.4 מיליון אירו בעקבות החוזים הכבדים שיש לחלק משחקניה, ולמרות שביצעה מספר שחרורים משמעותיים.
כך למשל, אדם האנגה עבר לריאל מדריד, ויקטור קלאבר לוולנסיה ועל לאנדרו בולמארו הארגנטיני, שחתם במינסוטה, היא תקבל פיצוי של 900 אלף אירו.
3 צפייה בגלריה
אדם האנגה
אדם האנגה
האנגה. כבר לא לובש את הגופייה של בארסה
(צילום: EPA)
מצד שני, בארסה ביצעה כמה החתמות משמעותיות, כמו זו של הסנטר סרטק סאנלי הטורקי מאנאדולו, נייג'ל הייז, ניקו לפברוביטולה ורוקאס יוקובייטיס.
בניסיון למזער את הנזק, הנהלת המועדון כבר פנתה למספר שחקנים כדי שיקצצו בשכרם. אחד שהסכים הוא אלכס אברינס, אבל הכוכב הגדול, ניקולה מירוטיץ', מסרב ובין הצדדים עדיין מתנהל משא ומתן. מירוטיץ' וגם שחקנים אחרים טוענים כי אם המצב כל כך קשה, מדוע הקבוצה ממשיכה להחתים שחקנים חדשים ובמשכורות יחסית גבוהות.
3 צפייה בגלריה
מירוטיץ' חוגג, פאנטר מאוכזב
מירוטיץ' חוגג, פאנטר מאוכזב
מירוטיץ'
(צילום: EPA)
מבחינה מקצועית לא מרגישים את הבעיות הכספיות על המגרש. בארסה החלה את העונה בליגה עם שלושה ניצחונות רצופים, והביסה בשבוע שעבר את אלבה ברלין במחזור הראשון ביורוליג ב-32 הפרש (64:96).