ה-WNBA סוערת ביממה האחרונה, לאחר שראשי הליגה החליטו לבטל את בחירת הדראפט בסיבוב הראשון של לאס וגאס אייסס והשעו את מאמנת הקבוצה, בקי האמון, לשני משחקים. העונשים הגיעו בתום חקירה של הליגה בעקבות האשמות קשות של שחקנית הקבוצה אשתקד, דריקה המבי.
האחרונה טענה כי אנשי לאס וגאס הקניטו אותה והציקו לה בשל העובדה שנכנסה להריון ובנוסף העניקו לשחקניות "הטבות מתחת לשולחן". "זה קריטי שנשמור על ערכי יושרה והגינות, שיוצרים שוויון בין הקבוצות שלנו", אמרה קומישינר ה-WNBA, קתי אנגלברט, בהודעה הרשמית של הליגה. "האייסס לא הצליחו לציית לחוקי הליגה ולתקנות המשמעת".
2 צפייה בגלריה
בקי האמון דריקה המבי
בקי האמון דריקה המבי
בקי האמון ודריקה המבי
(צילום: AP Photo/John Loche/Darryl Webb)
בינואר האחרון, כאמור, טענה המבי בחשבון האינסטגרם שלה כי לקבוצה היה בעיה שנכנסה להריון לא מתוכנן ולכן הועברה בטרייד ללוס אנג'לס ספארקס: "להיות מועבר לקבוצה אחרת זה חלק מהעסק. לשקר, להציק, לעשות מניפולציה ולהפלות לרעה זה לא. הבטיחו לי דברים שלא בוצעו".
המבי הוסיפה: "אמרו לי שאני בינתיים 'בסימן שאלה' וקבעו לי ש'לא אכנס יותר להריון'. הודיעו לי שאחתום על הארכה חוזה רק אם אבטיח שזה לא יקרה שוב. דחפתי את עצמי לאורך כל ההיריון שלי והמשכתי להתאמן, אפילו בימים שבהם לא היה נוח ללכת. הכל רק כדי שבסוף יגידו לי שאני לא לוקחת את האימונים ברצינות".
האשמות קשות. האמבי
העונש להאמון, כאמור, הגיע לאחר שלטענת ה-WNBA היא "הפרה את חוקי מקום העבודה" ודיברה לא בכבוד כלפי המבי. המבי, שזכתה עם לאס וגאס בשנה שעברה באליפות ונבחרת לשחקנית השישי של העונה ב-2019 ו-2020, אף טענה כי המאמנת אמרה לה שהיא "לא נוקטת באמצעי זהירות כדי להישמר מהריון".
האייסס הגיבו מיד וטענו כי הם "מאוכזבים עמוקות מתוצאות חקירת ה-WNBA. אנחנו עומדים מאחורי המאמנת האמון. הפעולות שלנו תמיד עלו בקנה אחד עם האחריות שלנו לעמוד בסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר, והעובדות שהצגנו עלו בקנה אחד עם הסטנדרטים הללו. טובת השחקנים שלנו ובני משפחותיהם עמדה ותעמוד תמיד בראש מעיינינו".
2 צפייה בגלריה
בקי האמון
בקי האמון
בלאס וגאס הכחישו את ההאשמות. האמון וגביע האליפות בקיץ שעבר
(צילום: רויטרס)
האמון בת ה-46 היא שם דבר, גם מחוץ לכדורסל הנשים: עוזרת המאמן הראשונה אי פעם ב-NBA, מי שכולם היו בטוחים שתהיה היורשת הטבעית של גרג פופוביץ' בסן אנטוניו ספרס כאשר יפנה בקרוב את הבמה, אבל גם זו שהעדיפה בקיץ שעבר לחזור למקורות מהדלת הראשית - תמורת צ'ק של מיליון וחצי דולר - הסכום הגבוה ביותר ששולם למאמן או מאמנת בליגת הנשים הטובה בעולם. קאמבק שהשתלם לא רק לה, אלא גם ללאס וגאס. יש לציין כי האמון הוזכרה רק לאחרונה כי מועמדת לאימון טורונטו.
באייסס סיכמו: "הטענות לגבי בקי האמון אינן עולות בקנה אחד עם מה שאנחנו יודעים ואוהבים בה. בקי היא יצור אנושי אכפתי שיצר קשרים אישיים קרובים עם השחקניות שלה".