פחות מ-500 נקודות נותרו ללברון ג'יימס כדי לעקוף את קארים עבדול-ג'אבר ולהפוך למלך הסלים של ה-NBA בכל הזמנים. אם לדייק, 459 נקודות - אחרי שהלילה מטיר 25 ב-114:130 על אטלנטה - הניצחון הרביעי ברציפות של לוס אנג'לס לייקרס.
עוד לפני המשחק, העלתה רשת ESPN ריאיון מיוחד וחגיגי עם לברון, בו כמובן התייחס לשבירת השיא המתקרבת. "אני לא יודע איך ארגיש כשזה יקרה", הודה קינג ג'יימס. "אני לא יודע, כי לא כיוונתי מעולם לשם. זו לא הייתה ממטרה שלי כשנכנסתי לליגה. רציתי להגיע לאולסטאר, להיות רוקי השנה, להיבחר לחמישיית העונה, לזכות באליפות ובטח לקבל את ה-MVP של הליגה".
2 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס מברך את בנו ברוני
לברון ג'יימס מברך את בנו ברוני
לברון וברוני. ישתפו פעולה ב-2024?
(צילום: AP)
"שיא הנקודות אף פעם לא הוזכר, גם לא חלמתי על זה", המשיך ג'יימס. "כי תמיד העדפתי את המסירה על פני הקליעה. אהבתי לראות קודם כל את ההצלחה של חבריי לקבוצה. כלומר, אני יודע איך להכניס את הכדור לטבעת. כשאני אומר שאני לא סקורר, אז זה במובן של - זה אף פעם לא היה החלק במשחק שלי שהגדיר אותי".
הוא אמנם זכה ב-2020 עם הלייקרס באליפות ה-NBA בעונת הקורונה ב'בועה' באורלנדו, אבל בשנתיים האחרונות הקבוצה מאל.איי לא ממש מועמדת רצינית לתואר. גם כעת, כשכמעט חצי עונה מאחורינו, הלייקרס נמצאים מחוץ לפלייאוף. "אני רוצה לנצח. הפסדים הם לא בשבילי", אמר לברון. "אנחנו משחקים כדורסל טוב לאחרונה, אבל כולם רוצים להיות ברמה הגבוהה ביותר. לשבור או לקבוע שיאים - כשאני מפסיד - זה מעולם לא היה ה-DNA שלי".
2 צפייה בגלריה
לברון
לברון
"אני רוצה לנצח. הפסדים הם לא בשבילי". לברון
(צילום: AP)
נכון, חלפו 10 שנים מאז נבחר ל-MVP של העונה הסדירה בליגה, אבל לברון הודה כי הוא גאה הכך שהיריבות עדיין מתמקדות בו: "זה גורם לי להבין שאני עדיין משחק ברמה גבוהה. אני רוצה להמשיך כך, ועדיין שיכבדו אותי בכל פעם שאני נמצא על הפרקט".
לג'יימס נותרו עוד שנתיים בחוזה שלו באל.איי. הוא אמנם הביע שוב ושוב את תקוותו שהלייקרס יצליחו למצוא דרך להעמיד סביבו קבוצה תחרותית יותר, אבל יש מטרת על נוספת. "אני צריך לשחק עם הילד שלי, אני חייב להיות על הפרקט עם ברוני", התייחס לברון לבנו הבכור, המשחק כיום בתיכון ויוכל להגיע ל-NBA רק בעונת 2024/25. בעבר טען כי הוא ירצה לשחק איתו באותה קבוצה, אבל כעת שינה מעט מהעמדה הזו: "רוצה לשחק לצידו או נגדו אני לא מתכוון לשמור עליו - כי הוא רכז ואני, בשלב הזה של הקריירה, בתפקיד אחר".
יש למה לצפות
"אני שואל אותו (ברוני) מה השאיפות שלו, והוא אומר שהוא רוצה לשחק ב-NBA", סיכם ג'יימס. "אז, אם הוא רוצה לעשות את זה, הוא צריך להשקיע הרבה עבודה. אני כבר כאן, רק מחכה לו".