קייטלין קלארק לא מפסיקה לייצר כותרות, רק שהפעם היא הייתה שמחה לוותר על ה"תענוג", שהפך לסערה של ממש. כוכבת המכללות, שרק שלשום נבחרה במקום הראשון בדארפט ה-WNBA על ידי אינדיאנה פיבר, נקלעה לסיטואציה מאוד מביכה במסגרת מסיבת העיתונאים בה הוצגה בקבוצתה החדשה.
הסערה התחוללה כאשר כתב מ"אינדיאנפוליס סטאר", גרג דוייל, סימן אל עבר הגארדית בת ה-22, באמצעות אצבעותיו "לב". מדובר במחווה שהשחקנית נוהגת לבצע לכבוד משפחתה, במהלך המשחקים.
2 צפייה בגלריה
קייטלין קלארק
קייטלין קלארק
לא להצגה כזאת היא ציפתה. קלארק
(צילום: AP Photo/Darron Cummings)
"אתה אוהב את זה?", שאלה השחקנית את העיתונאי, שהשיב: "אני אוהב שאת כאן". קלארק ענתה: "אני עושה את המחווה הזאת למשפחה שלי כל משחק", דוויל אמר בתגובה: "תתחילי לסמן את זה לי ונסתדר מצוין".
בארה"ב, מטבע הדברים, לא אהבו את הרמיזה של העיתונאי הוותיק והמוערך. "צריך לקחת לו את תעודת העיתונאי", צייצה העיתונאית שירין אחמד. "מי שמחזיקים בתעודה הזאת צריכים לכבד נשים. מדובר בבורות שהורסת את היושרה העיתונאית". קולגה נוסף, פיטר אדמיסטון, חיזק: "זה היה פשוט מגעיל ומוזר".
אמילי אדמס, כתבת "הארטפורד קוראנט" הוסיפה: "הדבר שעוד יותר מכעיס הוא שלא מדובר בסתם מישהו מאיזה בלוג. זה עיתון שזכה בפרסי פוליצר בתחום. הוא לא ראוי לסקר ה-WNBA".
דוויל עצמו מיהר להתנצל. "היום בדרכי הנלהבת והמיוחדת ביצעתי מחווה מגושמת. אני מתנצל בכנות", כתב בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר). "אני מקווה שקייטלין תבין למה הלב שלי באמת התכוון, אני אשתדל להיות טוב יותר".
מאוחר יותר דוויל פרסם טור ב"אינדיאנפוליס סטאר": "כואב לי להבין שאני חלק מהבעיה. שגיתי. היו לי אינטראקציות מביכות עם שלל ספורטאים לאורך השנים, זה אני, אבל הם כולם גברים. בהתחלה חשבתי שלא עשיתי שום דבר רע. אבל אז הבנתי את הבורות שלי. לא ראיתי את הקו עד שחציתי אותו. פגעתי בקייטלין ובמשפחה שלה. קייטלין קלארק, אני כל כך, כל כך מצטער".
אדמיסטון, אגב, לא השתכנע: "בשום אופן לא מדובר בהתנצלות אמיתית. מדובר בניסיון לבטל את האופי האמיתי של ההערה באמצעות מילים כמו 'מגושם, מביך'. תארים כמו 'לא מכבד' או 'משפיל' יתאימו יותר בתור התחלה. קח אחריות על מה שעשית".
2 צפייה בגלריה
קייטלין קלארק מרצ'נדייז
קייטלין קלארק מרצ'נדייז
המרצ'נדייז של קלארק כבר על המדפים
(צילום: AP Photo/Michael Conroy)
אבל בתוך כל הרעש הגדול, הקלעית גם רשמה עוד שיא לא מבוטל. אחרי האכזבה מהחוזה היחסית צנוע עליו חתמה באינדיאדה פיבר (338 אלף דולר, בלבד), פרסומים בארה"ב טוענים כי לכוכבת הוגשת הצעה להסכם חסות מטעם נייקי, בעלת "שמונה ספרות". כמה בדיוק? טרם ברור. מה שכן, זה מבטיח לה חוזה של לפחות 10 מיליון דולר.